Hybridvisning

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010

Vilken koppling?

Hejsan om ni har läst i min projekt-tråd så har ni lagt märke till att jag har lite beslutångest att välja cylinder men nu har jag äntligen bestämt mig för barikit 74cc som jag ska porta lite smått bara (bara lite förfinande av portar, ingen DooD tuning heller ). Då är frågan, vilken koppling ska man använda ?
    FD rkan

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag kör på original med MHRfjädrar, men de skulle nog bli bättre med andra lameller.

Men kör på MHRfjädrar i alla fall!
    Och med MHR fjädrar menar du http://twostroke.se/product.asp?product=10976 right?

Jag har haft funderingar på stage 6 lammeler som verkar duga till setupen.
    FD rkan

Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Och med MHR fjädrar menar du http://twostroke.se/product.asp?product=10976 right?

Jag har haft funderingar på stage 6 lammeler som verkar duga till setupen.
    Japp, dom fjädrarna.
    Min koppling borde vara ganska slut förövrigt, men den slirar inte än, inte vad jag har känt av.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Japp, dom fjädrarna.
    Min koppling borde vara ganska slut förövrigt, men den slirar inte än, inte vad jag har känt av.
    Känns ändå säkrast att byta hela min koppling, den har ju gått 1500mil så
    Men vilka lammeler tror du skulle bli bra då?
    FD rkan

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du borde spendera pengar på lager och vev innan du planerar koppling.

Som Siiiiiiiimooooon säger så är MHR fjädrarna kanon, och om du blästrar mellanskivorna så håller det en bra bit med org. lameller.

Barikit's 74cc är inte extremt vass bara mer vrid i grejerna
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Som sagt, mina lameller som sitter i Riejun är förmodligen aldrig bytta, så dom är nog från '01, och jag har kört ganska hårt med dom, slirat som en idiot osv, men jag har bara bytt fjädrar, och nu kör jag på ganska kraftig setup också, och den slirar i princip inget.
    Men köp inte Prorace koppling i alla fall, den är inge vidare, men MRDkoppling med blästrade mellanskivor + MHRfjädrar, då slirar det inte så lätt.
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Du borde spendera pengar på lager och vev innan du planerar koppling.
    Som Siiiiiiiimooooon säger så är MHR fjädrarna kanon, och om du blästrar mellanskivorna så håller det en bra bit med org. lameller.

Barikit's 74cc är inte extremt vass bara mer vrid i grejerna
    okej men då får vi se om jag byter. Bara hoppas den inte slirar.
    Jag kör nog på MHR fjädrar åtminstonde men vevbyte kommer inte på fråga
    FD rkan

moddlarens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Hej vi har prövat alla på marknaden förekommande lameller och har konstaterat att original lamellerna är dom absolut bästa med malossi fjädrarna fungerar utan att tveka med 24 hp till och med på min AM6 R/T med ca 26,5-27 hp kör jag med original lameller.

även original veven håller för dessa hp har en gammal AM5 i hebo motorn o den ger ca 23-24 hp inga problem det heller

samma med original pinbultar dom är bättre än hebo o malossi dito.

mvh moddlarn

Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Hej vi har prövat alla på marknaden förekommande lameller och har konstaterat att original lamellerna är dom absolut bästa med malossi fjädrarna fungerar utan att tveka med 24 hp till och med på min AM6 R/T med ca 26,5-27 hp kör jag med original lameller.

även original veven håller för dessa hp har en gammal AM5 i hebo motorn o den ger ca 23-24 hp inga problem det heller

mvh moddlarn
    Det var ju verkligen ngt nytt asså, hade jag inte en aning om ! tack för att du skrev det

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg

mvh moddlarn
    Tackar för att du sa det för jag hade verklig ingen anning om det, men nu sparade man lite pengar också
    FD rkan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in