Håller veven och kopplingen?

Funderar på att prova 70cc till min Derbi Senda 02 så jag undrar om stylepro´s gjutjärnscylinder är nåt att ha och om veven och kopplingen håller för den? Eller om det är nån som har en 70 cc cylle till salu för inte allt för många pengar
    Senast redigerat av Nclarz den 2011-01-03 klockan 01:33.

Okej, gött det

Veven håller sålänge den inte glappar lr har dåliga ramlager Kopplingen får du förmodligen skaffa hårdare fjädrar till och nya lameller ifall dom är slitna

Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Veven håller sålänge den inte glappar lr har dåliga ramlager Kopplingen får du förmodligen skaffa hårdare fjädrar till och nya lameller ifall dom är slitna
    Okej Vart kan jag köpa lösa kopplingsfjädrar?

Citat Ursprungligen postat av Nclarz Visa inlägg
    Okej Vart kan jag köpa lösa kopplingsfjädrar?
    ÅF, cykelkraft lr typ var som helst där man kan köpa moppdelar, kan hjälpa o bara lägga en bricka mellan varje skruv och fjäder, hjälpte för mig

har dålig erfarenhet av stylepro. deras "förstärkta" koppling börja slira till 50cc och 21mm och deras membran höll inte tätt efter kanske 20 mil.
    så hade inte köpt cylinder med det märket, satsa på airsal eller barikit för har bevis på att dem håller
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Skitsnack om att stylepro är dåligt! När jag köpte min första moped (Derbi) så var min setup följande: Stylepro 70cc gjutjärn, kundo banzai underlig, 21mm dellorto, originalmembran, större insug. Den gick hur bra som helst, uppmätt till ärliga 110 km! Jag körde vaaaarje dag till och från skola/träning/polare, allt. Den startade alllltid på första kicken! Så jag skulle verkligen rekommendera den cylindern asså, fungerar hur bra som helst till brukskörning och den håller framförallt!

Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Skitsnack om att stylepro är dåligt! När jag köpte min första moped (Derbi) så var min setup följande: Stylepro 70cc gjutjärn, kundo banzai underlig, 21mm dellorto, originalmembran, större insug. Den gick hur bra som helst, uppmätt till ärliga 110 km! Jag körde vaaaarje dag till och från skola/träning/polare, allt. Den startade alllltid på första kicken! Så jag skulle verkligen rekommendera den cylindern asså, fungerar hur bra som helst till brukskörning och den håller framförallt!
    Låter bra detta
    Senast redigerat av Nclarz den 2011-01-03 klockan 17:30.

Reg.datum
    Aug 2010
    på första motorn jag hade stylepro 70cc körde jag med org vev med nya lager och PR kopplings fjädrar !

lånar tråden lite, har tänkt lite på att skaffa denna http://twostroke.se/product.asp?product=12461 eller 74cc versionen av den, då är min fråga håller min vev till denna?

veven som sitter i är: http://twostroke.se/product.asp?product=7919

Reg.datum
    Aug 2010
    kör på 74cc ! veven håller förmodligen om du inte ligger och varvar som en idiot hela tiden !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in