Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18

    Orklös Mt5 HJÄLP!!!

    Hejsan jag har en Mt5 med en 5,5 cylinder orginal förgasare med ett 85 munstycke samt orginal insug, sportfilter
    det är så att den orkar nästan ingenting när man ska iväg, man får typ "hålla" in kopplingen en bit för att den ska få kraft att kunna sticka iväg (typ slira)
    sitter helt nya lameller på den , Packboxarna är hela
    den var lika orklös när den var orginal visserligen med 85 i munstycke, om man struntar i att hålla in kopplingen en bit när man ska iväg så är det precis på gränsen att den dör o arbetar sig sen uppåt alltså med andra ord jävligt orklös
    kan tillägga att den startar på Första kicken!
    vad är fel?? blir så trött på den

  2. #2

  3. #3
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Felpost.
    Posta frågan i Cross/sm motor så tror jag nog att du får svar där istället
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  4. #4
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Hypermannen
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  5. #5
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Är den rätt bestyckad ? Inte för att mt är så känsliga, men ändå!
    Sen så kan du prova sota ur röret
    Kolla hur cyllen och kolven mår!
    Har den varit mera trimmad förut ? Kolla om den är fuckodrevad!
    Kör du på org rör eller ? Jag skulle byta det till ett Jamacol eller Luhao!
    Ut och kolla dom där nu ^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  6. #6
    jag kan inget om Mt5:or men det låter som du har ett för litet munstycke. testa med ett större runt 90-100

  7. #7
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Är den rätt bestyckad ? Inte för att mt är så känsliga, men ändå!
    Sen så kan du prova sota ur röret
    Kolla hur cyllen och kolven mår!
    Har den varit mera trimmad förut ? Kolla om den är fuckodrevad!
    Kör du på org rör eller ? Jag skulle byta det till ett Jamacol eller Luhao!
    Ut och kolla dom där nu ^^

    jag vet inte det Munstycket som sitter i nu är 85 och har varit det när den var orginal o den gick skit som orginal då med, köpte moppen i tro om jag skulle hitta felet
    Kolv O cylinder är Helt nytt, Drevningen är 13/45 så det ska inte vara några problem då jag anser det som en lagom drevning, Jag kör på ett Luhao Rör
    kan tillägga att Mopeden dör om jag Chokar den när den blivit varm
    är det för stort munstycke eller?


    Min gamla Mt5 jag hade för 4år sen hade Ochså 5,5hk cylinder o Luhao rör o 13/45 o den var inte som denna

  8. #8
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    jag kan inget om Mt5:or men det låter som du har ett för litet munstycke. testa med ett större runt 90-100
    Hmm låter skumt, för den Var Exakt likadan när mopeden var helt Orginal förutom att den förra ägaren satt i 85 i munstycke på en orginal moped
    Men tack ändå

  9. #9
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hm... Jag chansar på felbestyckning! För om han körde på 85 original som så byte du cylle(visst, en org cylle som är portad) men du måste ju ändå byta munstycke! Så bestycka om den och ställa nålen rätt!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  10. #10
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Hm... Jag chansar på felbestyckning! För om han körde på 85 original som så byte du cylle(visst, en org cylle som är portad) men du måste ju ändå byta munstycke! Så bestycka om den och ställa nålen rätt!

    Cylindern som satt där innan var Helt orginal Helt orörd
    Och nu sitter det en 5,5hk cylle.
    Nålen står i mitten nu, ska jag prova byta till mindre munstycke ?? då jag testade att ta bort luftfiltret o den gick lite bättre då tyckte jag,
    Förgasaren har börjat flöda över nu, gissar på Flottören ?

  11. #11
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Om den gick bättre om du tog bort luftfiltret så är det förstort munstycke in! But till mindre och se hur den går!
    Sen att den överflödar tyder på att flöttor nålen hänger sig och att den inte glider rätt i spåret! Smörj in den med 5/56 så ska du se att den kommer funka! Annars knacka på flottör skålen lite lätt så kanske den hamnar rätt!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  12. #12
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Om den gick bättre om du tog bort luftfiltret så är det förstort munstycke in! But till mindre och se hur den går!
    Sen att den överflödar tyder på att flöttor nålen hänger sig och att den inte glider rätt i spåret! Smörj in den med 5/56 så ska du se att den kommer funka! Annars knacka på flottör skålen lite lätt så kanske den hamnar rätt!
    Okej , ja jag tyckte att den var lite piggare när jag tog bort luftfiltret,ska beställa hem mindre Munstycken och testa orginal är 55 på mt5 så kanske ska testa mellan 60-70 ?
    jag knackade rätt många gånger o det slutade men började efter drygt 2 minuter igen men ska testa smörja in den
    Tack så länge!!

  13. #13
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Jo, jag tror jag körde på typ 75 med min men min mt var fuckt up! Men runt där skulle jag tro!
    Sen plocka ner föggen i delar och smörj den mår den ju bara bra av ^^
    Säg till om du behöver mer hjälp bara!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  14. #14
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Okej, körde du Orginal setup då ?
    har precis haft nere Hele föggen i delar o Rengjort den, legat i bensinbad i 2 timmar så ska smörja Flottörnålen med
    Jadå jag hör av mig om jag inte får rätt på möget

  15. #15
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, min hade en sönderknullad org cylle som gick som en 5,5, Jamacol rör, 19 mm fögge, inget luftfilter och random drevning hela tin ^^ MIn gick runt 60 och jag hade nog 75 i munstycke. Hahah, bra det! Den borde gå fint då ^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  16. #16
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Hej igen Gillo och alla Andra!

    Jag bytade munstycket idag från 85 till 66, och jag tycker att den går lite bättre än vad den gjorde när jag hade 85i men hur jag än ställer Luftskruven så är tändstiftet Grå/vit
    och den vill gärna dö på Fullgas nu..
    är det för litet munstycke?
    jag märkte också idag när jag skulle kolla Trottelnålen och där satt inget klips som stoppar nålen från att åka upp, själva "justeringsklipset" finns där men inget stoppklips
    det jag menar är den lilla "plåtbiten" som är vikt som ett W o stoppar nålen från att röra på sig! det är den som saknas
    är det något viktigt?

  17. #17
    Ja dör den på fullgas är munstycket för litet.

  18. #18
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Okej, Tack så mycket
    Jobbigt att hitta det rätta munstycket

  19. #19
    Hade nog hjälpt lite med en film då man kan avgöra lite lättare om man hör/ser ser hur den beter sig

  20. #20
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Byt munstycke, och bara du har ett justetingsclips så är det lungt! Men om du vill känna dig säker, så gör ett eget stoppklips!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  21. #21
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Hej igen!
    jag har labbat med en massa olika munstycken och Moppen går bäst med 85 som satt i från början,
    dock är den lika "orklös" minsta lilla backe /upphöjning så sackar den ner,
    vet inte vad felet är, har aldrig kört en orginal Mt5 så kan tyvärr inte jämföra ,
    men sitter iaf ORG insug o förgasare, men tror inte att en org Mt5 är så orklös :/

  22. #22

  23. #23
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    är insuget pluggat ? borde inte vara de men de finns väl alltid nån där ute som inte tar bort sånna saker

    inte säker på ifall de kan vara därför den är svag men de är nåt att kolla iaf.
    tyvärr så är den pluggad då Insuget är orginal, men jag tror inte att den gör så att den blir så svag att man nästan får ligga i ettan o slira lite på kopplingen för att komma upp för en liten backe

  24. #24

  25. #25
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Hmm okej får se om jag kan få tag på ett annars får jag borra/slipa upp de jag har nu

  26. #26
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Prova sota ur röret säger jag bara!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  27. #27
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Okej Gillo , Kröken är Sprillans ny så
    men kan slutdämparen vara problemet ?

  28. #28
    Skulle inte tro på röret. Men jag har en känsla av att det är ditt insug. Känns som att den måste ha bra mycket mer luft till den setupen.

  29. #29
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av andenmt5 Visa inlägg
    Okej Gillo , Kröken är Sprillans ny så
    men kan slutdämparen vara problemet ?
    På dracen min så blev den igensotad så den knappt gick framåt!
    Först trodde jag den värmenöp, men sen körde jag ett tag till och det funka men den var orkeslös och skit!
    Kolla ljuddämparen! Den drar inte tjuvluft någonstans ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  30. #30
    andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Aggarp, SKÅNE :D
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    På dracen min så blev den igensotad så den knappt gick framåt!
    Först trodde jag den värmenöp, men sen körde jag ett tag till och det funka men den var orkeslös och skit!
    Kolla ljuddämparen! Den drar inte tjuvluft någonstans ?
    Okej gillo ska Genast ut o kolla läget
    Tjuvluft drar den ingenstans vad jag har hittat iaf


    Citat Ursprungligen postat av Mt_alex Visa inlägg
    Skulle inte tro på röret. Men jag har en känsla av att det är ditt insug. Känns som att den måste ha bra mycket mer luft till den setupen.
    Hmm okej, ska försöka fixa mitt insug så det matchar fyggen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in