Sidan 2 av 2 Första 12
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Citat Ursprungligen postat av andenmt5 Visa inlägg
    jag märkte också idag när jag skulle kolla Trottelnålen och där satt inget klips som stoppar nålen från att åka upp, själva "justeringsklipset" finns där men inget stoppklips
    det jag menar är den lilla "plåtbiten" som är vikt som ett W o stoppar nålen från att röra på sig! det är den som saknas
    är det något viktigt?
    Detta clipset måste sitta där, annars så kommer det inte in bensin när det ska komma in. Även fast justerclipset sitter där så är det inte alltid tillräckligt, nu finns det inget som säger när trottelnålen ska trycka på flottören eller inte. Så den tar in lite bensin när den känner för det. Detta "W" sitter där för att trottelnålen ska veta när den ska öppna flottören eller inte.

Fixa ett sådant och montera!
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Detta clipset måste sitta där, annars så kommer det inte in bensin när det ska komma in. Även fast justerclipset sitter där så är det inte alltid tillräckligt, nu finns det inget som säger när trottelnålen ska trycka på flottören eller inte. Så den tar in lite bensin när den känner för det. Detta "W" sitter där för att trottelnålen ska veta när den ska öppna flottören eller inte.

Fixa ett sådant och montera!
    Hejsan Sjuan Kul att du tittade in i Tråden
    jag har dessvärre inte hittat vart jag kan köpa bara "W" :/
    men ska kolla med en polare imorgon när jag ska Fila/borra upp mitt Org insug om han har ett liggandes som jag kan montera
    Tackar för Tipset =)

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Hittar du inte ett sådant W så finns det alltid att beställa Hittar du något annat som kan hålla nålen på plats så funkar ju det också, så blir lösningen gratis
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Okej , vet du Vart man kan beställa ett "W" i såfall ?
    Hehe superlim lär hålla fast den hehe men nog inte så värst bra

andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Tack alla för Hjälpen
    Moppen är fixad nu o går som en klocka
    tråden kan låsas

andenmt5s avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    Och vad va felet?
    Precis som jag haft mina aningar på och som du sa...Insugsplattan den blev matchad med förgasaren så 12,8mm

jag orka inte läsa igenom allt men det är förmodligen bara förgasar instälningarna lättaste sätet att se om den får förmycket eller för lite är styftet, det ska vara oboj brunt. om det är svtart så får den fär mycket sopa med andra ord för stort munstycken. är det vit så är det för litet.

sen kanske det är så lätt att det du tycker är orklös beror på att luaho har lite högre rigister än jamcrol

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in