Hybridvisning

Boostbottle/gasbox?

Tjena! undrar lite mer ingående hur en boost bottle fungerar och vad den gör, såg en blocket annons förut för länge sen med en hyper derbi, det stog i hans setup att han hade en boost bottle som sänkt bränsleförbrukningen med 25% samt ökade effekten med 30%... Lät inte så trovärdigt och har gått och tänkt på vad fan det är för något sen dess Någon som kan förklara?
    beskrivning av malossis boostbottle utav cykelkraft:
    Passar till alla 2-taktare "När reedventilerna är stängda, går bensinångorna upp i powerboxen istället för att hindra dem nya gaserna från förgasaren. Sen när reedventilerna öppnas igen kommer det ångor både från förgasaren och powerboxen."
    Senast redigerat av PiMpoPeD den 2011-01-05 klockan 17:02.

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    jag tycker det är bortkastade pengar verkligen.. då det inte ger någon skillnad men dock skulle det se ganska snyggt ut om man sätter den rätt enligt
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    jag tycker det är bortkastade pengar verkligen.. då det inte ger någon skillnad men dock skulle det se ganska snyggt ut om man sätter den rätt enligt
    Så det ger ingen effektskillnad? Eller sänker bränsleförbrukningen?
    EDIT: Och hur funkar den? Hur kopplar man/vad gör den?

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Det gör ingen stor skillnad om du inte har en 100% avstämd för din cylinder .
    Men skulle nog inte ge så mycket effekt då hlr .

Räknas nog mest som styling

Här är en som är 100% avstämd för 70cc .

elr om det var 65 kanske ..

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Asså är ingen märkbar skillnad en kille vid mig hade/har en sån är ingen skillnad jag har ett 21 mm insug och där sittet en nippel som bara är att sätta dit slangen på , på original insug måste du borra och sätta dit en nippel

Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Det gör ingen stor skillnad om du inte har en 100% avstämd för din cylinder .
    Men skulle nog inte ge så mycket effekt då hlr .

Räknas nog mest som styling

Här är en som är 100% avstämd för 70cc .

elr om det var 65 kanske ..
    Avstämd? Hur gör man det då? Och hur fungerar hela grejen? Ska ha 70cc, är det värt att skaffa en sån? Märkbar skillnad?

Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Asså är ingen märkbar skillnad en kille vid mig hade/har en sån är ingen skillnad jag har ett 21 mm insug och där sittet en nippel som bara är att sätta dit slangen på , på original insug måste du borra och sätta dit en nippel
    Så det är bara att sätta dit den? Såg rätt så snyggt ut
    Men vad ger det för effektskillnad? Kommer använda airsal 70cc, Vad gör den/hur fungerar den?

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Avstämd? Hur gör man det då? Och hur fungerar hela grejen? Ska ha 70cc, är det värt att skaffa en sån? Märkbar skillnad?

Så det är bara att sätta dit den? Såg rätt så snyggt ut
    Men vad ger det för effektskillnad? Kommer använda airsal 70cc, Vad gör den/hur fungerar den?
    Ingen effekt skillnad typ kanske något men tror inte en vanlig på ts är någon höjjdar effekt i , men köp och testa , ser ju annars snyggt ut

Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du vet vad jag har sagt
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Du vet vad jag har sagt
    Japp Fattar hur det funkar nu
    Förutom, sprutar den in ångorna i insuget? Eller trycks dem ut?

Japp Fattar hur det funkar nu
    Förutom, sprutar den in ångorna i insuget? Eller trycks dem ut?
    Google

Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Google
    Aa får nog bli det

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Jag snacka med dom på motocity när jag praktisera där, Och de sa att Boostbottle gör mopeden sämre bara, kommer inte ihåg varför. Men det va det som sa snyggt men inget praktiskt

Edit: Dom förklara en massa om varför det gör mopeden sämre med reed och allt sånt skit, men fatta ingenting xD
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in