Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095

    Dator Specifikations tråden

    Tänkte göra en tråd som fanns på gamla forumet där man visar upp sin dator
    och skriver ner hårdvaran etc

    Såg ingen annan som gjort en sån här tråd.

    Jag börjar väll då:
    CPU: Athlon II X2 250 3.0 GHz
    Moderkort: ASUS M4N68T-M V2
    Grafik: SAPPHIRE RADEON HD5770 1GB GDDR5
    HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM
    Minne: Corsair XMS3 6GB DDR3
    Chassi: Ace Awai2
    Skärm: Fujitsu L20T
    Senast redigerat av ArvidsZon den 2011-01-06 klockan 22:50.

  2. #2
    Har ingen dator at the moment förutom macbooken, men här är min blivande dator som jag kommer köpa nu i januari:
    CPU: Intel i7 950 3.06GHz
    Moderkort: Asrock X58 Extreme3
    Grafik: Radeon HD6970 2GB
    HDD: Western Digital 1TB 64MB cache 7200rpm
    Minne: Corsair Dominator 12GB 1600MHz
    Chassi: Fractal Design R3
    Nätaggregat: Fractal Design 1000W modulär
    samt vattenkylning
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har ingen dator at the moment förutom macbooken, men här är min blivande dator som jag kommer köpa nu i januari:
    CPU: Intel i7 950 3.06GHz
    Moderkort: Asrock X58 Extreme3
    Grafik: Radeon HD6970 2GB
    HDD: Western Digital 1TB 64MB cache 7200rpm
    Minne: Corsair Dominator 12GB 1600MHz
    Chassi: Fractal Design R3
    Nätaggregat: Fractal Design 1000W modulär
    samt vattenkylning
    Snacka om att slå på stort

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Snacka om att slå på stort
    haha, en i min klass är sjuk när det gäller datorer, 4 st 480 kör han på, 4 way classified moderkort och grejer.. tokstolle.
    Ska försöka ha min dator i alla fall 2-3 år innan man behöver byta ut grejer, lika bra att köpa lite bättre grejer så att man fortfarande kan lira spel i framtiden
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #5
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    haha, en i min klass är sjuk när det gäller datorer, 4 st 480 kör han på, 4 way classified moderkort och grejer.. tokstolle.
    Ska försöka ha min dator i alla fall 2-3 år innan man behöver byta ut grejer, lika bra att köpa lite bättre grejer så att man fortfarande kan lira spel i framtiden
    aa, tror jag hosta upp 5 för min.
    blir nog till att byta upp processor sen iaf sen kanske vattenkylning men de är ett senare projekt

  6. #6
    min lama dator:
    mammabräda: asus m4a785t-m
    processor: amd athlon 2 x4 620
    minnen: 4gb corsair value select 1333 mhz
    hårddisk: 500 gb samsung spinpoint f3
    nätagg: fsp 400w
    grafikkort: ati radeon hd4770
    chassi: cooler master elite 310
    externt ljudkort: m-audio fasttrack pro
    skärm benq g2420hdb

    bild på skrivbordet (som för övrigt är på tok för litet):

  7. #7
    Taget från min gammla order hos komplett.se haft datorn i lite drygt fyra år

    Cooler Master Cavalier 3, Silver Chassi,
    Aluminium Front (utan nätagg)

    Gainward GeForce 7900GT 256MB,1,4ns DDR3
    ,PCI-Express, "BP7900GT-256-GS-TV-DD"

    MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2
    ,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16

    Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2
    8MB 7200RPM

    WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 500GB 7200RPM SATA/300 32MB

    TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT
    ,w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

    AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2
    1MB, BOXED m/fläkt

    Tagan Easycon 430W, Modular Cables, 120m
    fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    PCI, Retail

  8. #8
    Gamla bettan (egna datorn):
    Chassi - Antec P182B
    Mobo - Gigabyte P35-DS4
    PSU - Corsair HX 620W
    CPU - Intel Q6600 2.40GHz @ 3.6GHz
    CPUKylare - Thermalright Ultra-120 eXtreme
    RAM - Corsair XMS2-6400 5-5-5-18
    GPU - Asus 8800GTS 512MB
    GPUKylare - Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2
    HDD - 2x500GB WD5000AAKS i RAID0
    DVD - Asus DRW-2014L1T
    Fläktkontroller - Zalman MFC-1Plus
    Skärm - Samsung 226BW

    HTPCn:
    Chassi - Silverstone Grandia GD05B
    Mobo - Gigabyte GA-H57M-USB3
    PSU - Corsair CX 430W
    CPU - Intel Core i3 540, 3.06GHz
    CPUKylare - Scythe Big Shuriken
    RAM - Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
    HDD - 1x750GB Samsung F1 HD753LJ
    DVD - Samsung SH-S223C22X DL
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  9. #9
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Fina datorer, gubbar!

  10. #10

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Processorn: Core i5-560M 2,66Ghz. Högsta Turbo Boost-hastighet 3,2Ghz
    Minne - DDR3 SDRAM 4 GB
    Hdd: Serial ATA 500GB 7400RPM
    Grafikkort: NVIDIA® GeForce® GT 425M GPU 1GB
    Skärm: Full HD
    USB 3.0
    Bluray

    OK för att vara bärbar, det är en Sony Vaio VPC-F13M1E.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  11. #11
    CPU: Intel i7 860 2,8 GHz
    Moderkort: Vet ej
    Grafik: Radeon HD5670 1GB
    HDD: 1TB 7200rpm
    Minne: Kingston 6GB 1333MHz
    Chassi: Något fujitsu
    Nätaggregat: 700w

  12. #12
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Den jag äger just nu
    CPU: Athlon II X2 4450e
    Moderkort: Asus M2N61-AR Mini Itx Skräp -.-
    Grafik: Zotac Geforce 210 512mb
    HDD: Samsung 320gb
    Minne: Random Samsung 2gb
    Chassi: Random Hp mini itx
    Skärm: Hp
    ----------------------------------------------
    Köper detta i veckan !

    CPU: AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition
    Moderkort: Asus M4N75TD
    Grafik: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB
    HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3
    Minne: A-Data 4GB Game-Series
    Chassi: Cooler Master Elite 430
    Nätaggregat: Corsair VX 550W

  13. #13
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Motherboard: Asus p7p55d-evo
    Cpu: intel core i5 750 @ 4,0GHZ
    Gpu: xfx radeon 5870 x2 crossfire
    Ram: 4GB 1600mhz, Corsair dominator
    Psu: corsair hx 850w
    Hårddisk: WD cavuar Black 640GB, Corsair Force 120GB SSD
    Chassi: Lian Li Lancool pc-k62

  14. #14

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Moderkort: Asus Rampage III Gene
    Cpu: Intel i7 950
    Minnen: Corsair 6gb DDR3 16000Mhz
    Grafik: Gigabyte Gtx480
    Hdd: Någon Samsung 500gb, eco green har jag för mig?
    Chassi: Fractal Define R3
    Psu: Corsair HX 750W 80+

  15. #15
    CPU: AMD Phenom II X4
    Grafik: ATI Radeon HD 4650
    HDD: 1TB SATA(5400 rpm)
    Chassi: Medelstort ATX
    Nätaggregat: 460w
    Minne: 6GB, 4 platser
    Operativsystem: Windows 7 64-bitars

  16. #16
    AMD Sempron SI-40 2.00 GHz
    3 GB RAM
    Nvidida GeForce 8200
    Windows Vista 32-bit

    Ren skitdator jag har...(laptop)

  17. #17
    Vad skulle ni rekommendera för en Hyffsat billig summa för en bra spel dator. Budget runt 5-6000 kr.

    Ska klara en del spel dock inte på bästa kvalitén

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Vad skulle ni rekommendera för en Hyffsat billig summa för en bra spel dator. Budget runt 5-6000 kr.

    Ska klara en del spel dock inte på bästa kvalitén
    Kan du bygga e n själv eller ska den vara färdigbyggd från typ siba?

    EDIT:
    Här har du en hyffsad som ska klara det mesta på medium/high i något år
    Senast redigerat av Gilera runner den 2011-01-07 klockan 20:07.

  19. #19
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Kan du bygga e n själv eller ska den vara färdigbyggd från typ siba?

    EDIT:
    Här har du en hyffsad som ska klara det mesta på medium/high i något år
    Hos inet så bygger dom ihop datorn för 800kr.

  20. #20
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Chassi: HP
    CPU: AMD Athlon (tm) II X4 630 Processor (4CPUs) ~2.8GHz
    RAM: 6144MB
    Grafik: ATI Radeon HD 4650 1024MB
    HDD: 750GB
    Skärm: Dell 19" (kommer ny nästa vecka)
    Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64bit


    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Hos inet så bygger dom ihop datorn för 800kr.
    Jag vet men om man ska lägga 800kr på att någon bygger ihop den till han och med tanke på hans budget så kan du lägga 5200kr max på en dator och det blir inte mycket för de pengarna att bygga med.
    Och det är inte direkt svårt för en normal händig person att bygga ihop en och installera mjukvara

  22. #22
    En dator jag bygger själv.. Kan mycket om datorer, men fan kommer aldrig kunna vad det krävs för en " hyffsat" bra dator :S

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    En dator jag bygger själv.. Kan mycket om datorer, men fan kommer aldrig kunna vad det krävs för en " hyffsat" bra dator :S
    det är i princip bara att lägga sig i den prisklass man vill ha beroende på vilken prestanda man vill ha. någonstans mitt emellan eller strax under är följdaktligen "hyfsad" prestanda och torde handla runt 5-6000 kr

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    En dator jag bygger själv.. Kan mycket om datorer, men fan kommer aldrig kunna vad det krävs för en " hyffsat" bra dator :S
    Det där paketet som jag printscrenade några inlägg ovanför är det värsta du får för 6 papp, om du vill ha mer kvalitet kan du byta cpu till en intel I5 men då måste du gå upp i pris alternativt välja sämre graffe, mindre hdd, sämre chassi what ever.

    Kör på det ja lade ihop

  25. #25
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Det där paketet som jag printscrenade några inlägg ovanför är det värsta du får för 6 papp, om du vill ha mer kvalitet kan du byta cpu till en intel I5 men då måste du gå upp i pris alternativt välja sämre graffe, mindre hdd, sämre chassi what ever.

    Kör på det ja lade ihop
    Och moderkort, vet att det inte är svårt att bygga datorer då jag bygger mina själv.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Och moderkort, vet att det inte är svårt att bygga datorer då jag bygger mina själv.
    Då är det bara att lätta på lädret

  27. #27
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Chassi: Fractal Design Define R3
    Moderkort: Gigabyte P55A-UD4
    CPU: i5 760 @ 4GHz
    Kylning: H50 PNP Vattenkylning
    RAM: 6GB Corsair @ 1600mhz
    GPU: GTX 460 OC 928/1856/2250
    PSU: Corsair TX650W
    HDD: OCZ Vertex 2 SSD 120gb
    Skärm: Viewsonic VX2268wm 120hz
    OS: windows 7 x64 ultimate







  28. #28

  29. #29

    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    20
    Chassi - Antec Nine Hundred
    Mobo - Gigabyte P35-DS3 rev 2.0
    PSU - Corsair 450W
    CPU - Intel E8400 3.00GHz
    CPUKylare - Thermalright Ultra-120 eXtreme
    RAM - 4GB Crusial ballistix ddr2
    GPU - Asus 8800GT 512MB
    HDD - 2x1TB Samsung spinpoint | 2x500Gb Samsung spinpoint
    Skärm - Samsung 226BW
    OS - Dualboot - OS X 10.6.6 / Windows 7 Ultimate

  30. #30
    fan va overkill med vattenkylda ;D

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in