Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    fan va overkill med vattenkylda ;D
    nej
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  2. #32
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    fan va overkill med vattenkylda ;D
    Ökar kylningen och sänker ljudnivån jävligt mycket. Verkligen inte "overkill".
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  3. #33
    the gamers har talat ,hahah

  4. #34

  5. #35

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Är detta datortråden är till för, fittus nyllus.

  6. #36
    Kör på Mac så inget värsting här:

    13.3" LED Glossy 1280 x 800

    Intel Core 2 Duo 2,26 GHz

    4 GB Internminne, 160 GB hårddisk

    nVIDIA GeForce 9400M
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-01-08 klockan 17:25.

  7. #37
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Daniel | Dc3R Visa inlägg
    Haha jo, det är overkill, knappt tystare än en dator med bra fläktsystem, visst, grafikkortet blir tystare. Tempsen spelar ingen roll sålänge dom inte är farligt höga, cpun bryr sig inte om den loadar 45 eller 65.

    Bara jävligt kul att bygga.
    Nej det blir jävligt mycket tystare.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Nej det blir jävligt mycket tystare.
    med tanke på att en dator med bra fläktsystem knappt hörs har jag svårt att tro det, dessutom låter pumpar och skit i en vattenkyld dator.

  9. #39
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    med tanke på att en dator med bra fläktsystem knappt hörs har jag svårt att tro det, dessutom låter pumpar och skit i en vattenkyld dator.
    Ja jo beror ju på vad man har för fläktar. Men oftast så är chassits original fläktar inte dom tystaste.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Ja jo beror ju på vad man har för fläktar. Men oftast så är chassits original fläktar inte dom tystaste.
    nej men nu var det bra fläktsystem vi snackade om och inte originalfläktar på högvarv

  11. #41
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    med tanke på att en dator med bra fläktsystem knappt hörs har jag svårt att tro det, dessutom låter pumpar och skit i en vattenkyld dator.

    Låter lika lite som min mac, dvs ingenting.

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Låter lika lite som min mac, dvs ingenting.
    nä men macar är inte tysta på grund av bra fläktar utan på grund av att de körs varma på bekostnad av tystnad.

  13. #43
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nä men macar är inte tysta på grund av bra fläktar utan på grund av att de körs varma på bekostnad av tystnad.
    Vad har det med saken att göra? :S

  14. #44

  15. #45
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Är detta datortråden är till för, fittus nyllus.
    Där snackar man om problem osv i datorn, där står ingenting om datorernas dator specifikationer fuckface.

  16. #46

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Där snackar man om problem osv i datorn, där står ingenting om datorernas dator specifikationer fuckface.
    Här diskuteras allt om datorer
    L2 läsa, dumma fanskap.

  17. #47
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    L2 läsa, dumma fanskap.
    Jaa men har du sett en enda som nämnt nånting om sina datorkomponenter?

  18. #48
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Kommer bara ihåg Vad för processor och grafik kort jag har och orkar inte kolla upp de

    CPU : AMD athlon x64 Dual core 5200.
    Grafik: Nvidia Gforce 8600
    2 gig ram

    Köpte den för kanske 3-4 år sen, och ändå klarar den fortf många nyare spel!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    L2 läsa, dumma fanskap.
    får jag ta på en tuff pojke som dig?O.O
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  20. #50
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    får jag ta på en tuff pojke som dig?O.O
    Du är ju uppenbarligen bög.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du är ju uppenbarligen bög.
    Du är uppenbarligen, vetarN

  22. #52
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Du är uppenbarligen, vetarN
    What can I say? I know everything.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  23. #53
    om någon är intressad så säljer jag en AMD Phenom 9550 X4 2.2Ghz med kylare för 500 kr
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...746#post140746
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nä men macar är inte tysta på grund av bra fläktar utan på grund av att de körs varma på bekostnad av tystnad.
    Bullshit,

    Min macbook pro medans den går Knäpptyst (2500Rpm)

    Helt okej Temp

    Den låg i min säng när jag tog den där screenshotet

  25. #55
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Bullshit,

    Min macbook pro medans den går Knäpptyst (2500Rpm)

    Helt okej Temp

    Den låg i min säng när jag tog den där screenshotet
    Utan nämnvärd belastning är det lite onödigt varmt, men inte skadligt. Skiten blir lite otäck att hålla i bara. Det är inte bra att ha en varm dator i knät i timtal heller.


    Själv:

    4x120mm vattenkyld i7-burk som går 24/7 på 100% belastning på både CPU och grafik, låter lika mycket som skärmen om man sitter nära:
    http://www.sweclockers.com/galleri/2...iatorkyld-htpc

    Jag har gjort om lite sen sist, ligger inte massa fläktar utspritt osv.

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Utan nämnvärd belastning är det lite onödigt varmt, men inte skadligt. Skiten blir lite otäck att hålla i bara. Det är inte bra att ha en varm dator i knät i timtal heller.
    Mjo, men den låg ju bara på 2,500 jag brukar ha den på 4-4500Rpm annars.

    och så kan ju bara värmen ta vägen uppåt medans den ligger i sängen. Aa ha i knät har jag nästan aldrig, iallafall inte när den är varm.

  27. #57

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    aja man får väl passa på och få lite posts

    P7P55 WS SUPERCOMPUTER
    Intel I7 860 @3990MHz
    Scythe Mugen 2
    4x 4870 quad crossfire
    8gb ddr3 pc1333@1520
    Ikonik Vulcan 1200W
    1.5TB + 8x1TB + 4x2TB +2x0.5TB
    SoundBlaster Xfi
    HAF 932
    Logitech MX518/G15/G25
    2xDell 2408WFP
    4xDell 1908FP
    Win 7 x64
    Oj jävlar , det var inte dåligt du

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    funkar fancontrollen bra ? funderar på att skaffa en sån

    ont: Min dumburk:
    Chassi: Cooler Master HAF 912
    Moderkort: ASUS Crosshair IV Formula
    Processor: AMD Phenom II x6 1055t @ 3,8 GHz
    RAM: Kingston HyperX 4gb
    Grafikkort: Nvidia 8800 GTX atm kommer 6950 crossfire snart
    Nätagg: Corsair 650w
    Minne: Samsung 1tb, Maxtor 250gb x2
    Ljudkort: Har ett externt Soundblaster men använder det inbygda X-fi i moderkortet
    Skärm: BenQ 24"
    OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
    har en idé, kanske man kan berätta lite om tillbehören också? t.ex. tangentbord, mus, headset osv.


  30. #60
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    funkar fancontrollen bra ? funderar på att skaffa en sån

    ont: Min dumburk:
    Chassi: Cooler Master HAF 912
    Moderkort: ASUS Crosshair IV Formula
    Processor: AMD Phenom II x6 1055t @ 3,8 GHz
    RAM: Kingston HyperX 4gb
    Grafikkort: Nvidia 8800 GTX atm kommer 6950 crossfire snart
    Nätagg: Corsair 650w
    Minne: Samsung 1tb, Maxtor 250gb x2
    Ljudkort: Har ett externt Soundblaster men använder det inbygda X-fi i moderkortet
    Skärm: BenQ 24"
    OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
    har en idé, kanske man kan berätta lite om tillbehören också? t.ex. tangentbord, mus, headset osv.


    Yes den är bra, skaffa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in