Hybridvisning
-
2011-01-06, 21:02 #1
Dator Specifikations tråden
Tänkte göra en tråd som fanns på gamla forumet där man visar upp sin dator
och skriver ner hårdvaran etc
Såg ingen annan som gjort en sån här tråd.
Jag börjar väll då:
CPU: Athlon II X2 250 3.0 GHz
Moderkort: ASUS M4N68T-M V2
Grafik: SAPPHIRE RADEON HD5770 1GB GDDR5
HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM
Minne: Corsair XMS3 6GB DDR3
Chassi: Ace Awai2
Skärm: Fujitsu L20T
Senast redigerat av ArvidsZon den 2011-01-06 klockan 22:50.
Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-06, 21:12 #2
Har ingen dator at the moment förutom macbooken, men här är min blivande dator som jag kommer köpa nu i januari:
CPU: Intel i7 950 3.06GHz
Moderkort: Asrock X58 Extreme3
Grafik: Radeon HD6970 2GB
HDD: Western Digital 1TB 64MB cache 7200rpm
Minne: Corsair Dominator 12GB 1600MHz
Chassi: Fractal Design R3
Nätaggregat: Fractal Design 1000W modulär
samt vattenkylning
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2011-01-06, 21:14 #3Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-06, 21:17 #4
haha, en i min klass är sjuk när det gäller datorer, 4 st 480 kör han på, 4 way classified moderkort och grejer.. tokstolle.
Ska försöka ha min dator i alla fall 2-3 år innan man behöver byta ut grejer, lika bra att köpa lite bättre grejer så att man fortfarande kan lira spel i framtiden
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2011-01-06, 21:20 #5Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-06, 22:03 #6
min lama dator:
mammabräda: asus m4a785t-m
processor: amd athlon 2 x4 620
minnen: 4gb corsair value select 1333 mhz
hårddisk: 500 gb samsung spinpoint f3
nätagg: fsp 400w
grafikkort: ati radeon hd4770
chassi: cooler master elite 310
externt ljudkort: m-audio fasttrack pro
skärm benq g2420hdb
bild på skrivbordet (som för övrigt är på tok för litet):
-
2011-01-06, 22:44 #7
Taget från min gammla order hos komplett.se haft datorn i lite drygt fyra år
Cooler Master Cavalier 3, Silver Chassi,
Aluminium Front (utan nätagg)
Gainward GeForce 7900GT 256MB,1,4ns DDR3
,PCI-Express, "BP7900GT-256-GS-TV-DD"
MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2
,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16
Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2
8MB 7200RPM
WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 500GB 7200RPM SATA/300 32MB
TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT
,w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2
1MB, BOXED m/fläkt
Tagan Easycon 430W, Modular Cables, 120m
fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin
Creative SB X-Fi XtremeMusic
PCI, Retail
-
2011-01-06, 22:46 #8
Gamla bettan (egna datorn):
Chassi - Antec P182B
Mobo - Gigabyte P35-DS4
PSU - Corsair HX 620W
CPU - Intel Q6600 2.40GHz @ 3.6GHz
CPUKylare - Thermalright Ultra-120 eXtreme
RAM - Corsair XMS2-6400 5-5-5-18
GPU - Asus 8800GTS 512MB
GPUKylare - Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2
HDD - 2x500GB WD5000AAKS i RAID0
DVD - Asus DRW-2014L1T
Fläktkontroller - Zalman MFC-1Plus
Skärm - Samsung 226BW
HTPCn:
Chassi - Silverstone Grandia GD05B
Mobo - Gigabyte GA-H57M-USB3
PSU - Corsair CX 430W
CPU - Intel Core i3 540, 3.06GHz
CPUKylare - Scythe Big Shuriken
RAM - Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
HDD - 1x750GB Samsung F1 HD753LJ
DVD - Samsung SH-S223C22X DLCitera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.
-
2011-01-06, 22:50 #9
Fina datorer, gubbar!
Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-07, 00:38 #10Medlem
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Silvervalley
- Inlägg
- 328
Processorn: Core i5-560M 2,66Ghz. Högsta Turbo Boost-hastighet 3,2Ghz
Minne - DDR3 SDRAM 4 GB
Hdd: Serial ATA 500GB 7400RPM
Grafikkort: NVIDIA® GeForce® GT 425M GPU 1GB
Skärm: Full HD
USB 3.0
Bluray
OK för att vara bärbar, det är en Sony Vaio VPC-F13M1E.a.k.a. sanda @ gamla mnf
-
2011-01-07, 01:37 #11
CPU: Intel i7 860 2,8 GHz
Moderkort: Vet ej
Grafik: Radeon HD5670 1GB
HDD: 1TB 7200rpm
Minne: Kingston 6GB 1333MHz
Chassi: Något fujitsu
Nätaggregat: 700w
-
2011-01-07, 01:56 #12
Den jag äger just nu

CPU: Athlon II X2 4450e
Moderkort: Asus M2N61-AR Mini Itx Skräp -.-
Grafik: Zotac Geforce 210 512mb
HDD: Samsung 320gb
Minne: Random Samsung 2gb
Chassi: Random Hp mini itx
Skärm: Hp
----------------------------------------------
Köper detta i veckan !

CPU: AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition
Moderkort: Asus M4N75TD
Grafik: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB
HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3
Minne: A-Data 4GB Game-Series
Chassi: Cooler Master Elite 430
Nätaggregat: Corsair VX 550W
-
2011-01-07, 03:16 #13
Motherboard: Asus p7p55d-evo
Cpu: intel core i5 750 @ 4,0GHZ
Gpu: xfx radeon 5870 x2 crossfire
Ram: 4GB 1600mhz, Corsair dominator
Psu: corsair hx 850w
Hårddisk: WD cavuar Black 640GB, Corsair Force 120GB SSD
Chassi: Lian Li Lancool pc-k62
-
2011-01-07, 09:30 #14Sorunda Hellmoppers
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Nynäshamn
- Inlägg
- 355
Moderkort: Asus Rampage III Gene
Cpu: Intel i7 950
Minnen: Corsair 6gb DDR3 16000Mhz
Grafik: Gigabyte Gtx480
Hdd: Någon Samsung 500gb, eco green har jag för mig?
Chassi: Fractal Define R3
Psu: Corsair HX 750W 80+9,3 Sekunders (201m) Gileran
-
2011-01-07, 15:51 #15N1
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Onsala
- Inlägg
- 870
CPU: AMD Phenom II X4
Grafik: ATI Radeon HD 4650
HDD: 1TB SATA(5400 rpm)
Chassi: Medelstort ATX
Nätaggregat: 460w
Minne: 6GB, 4 platser
Operativsystem: Windows 7 64-bitars
-
2011-01-07, 15:54 #16
AMD Sempron SI-40 2.00 GHz
3 GB RAM
Nvidida GeForce 8200
Windows Vista 32-bit
Ren skitdator jag har...(laptop)
-
2011-01-07, 19:48 #17Medlem
- Reg.datum
- Jun 2007
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 339
Vad skulle ni rekommendera för en Hyffsat billig summa för en bra spel dator. Budget runt 5-6000 kr.
Ska klara en del spel dock inte på bästa kvalitén
-
2011-01-07, 19:52 #18
-
2011-01-07, 20:10 #19Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-07, 20:14 #20
Jag vet men om man ska lägga 800kr på att någon bygger ihop den till han och med tanke på hans budget så kan du lägga 5200kr max på en dator och det blir inte mycket för de pengarna att bygga med.
Och det är inte direkt svårt för en normal händig person att bygga ihop en och installera mjukvara
-
2011-01-07, 20:14 #21
-
2011-01-07, 20:18 #22Medlem
- Reg.datum
- Jun 2007
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 339
En dator jag bygger själv.. Kan mycket om datorer, men fan kommer aldrig kunna vad det krävs för en " hyffsat" bra dator :S
-
2011-01-07, 20:21 #23
-
2011-01-07, 20:26 #24
Det där paketet som jag printscrenade några inlägg ovanför är det värsta du får för 6 papp, om du vill ha mer kvalitet kan du byta cpu till en intel I5 men då måste du gå upp i pris alternativt välja sämre graffe, mindre hdd, sämre chassi what ever.
Kör på det ja lade ihop
-
2011-01-07, 20:30 #25Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-07, 20:31 #26
-
2011-01-08, 00:48 #27
Chassi: Fractal Design Define R3
Moderkort: Gigabyte P55A-UD4
CPU: i5 760 @ 4GHz
Kylning: H50 PNP Vattenkylning
RAM: 6GB Corsair @ 1600mhz
GPU: GTX 460 OC 928/1856/2250
PSU: Corsair TX650W
HDD: OCZ Vertex 2 SSD 120gb
Skärm: Viewsonic VX2268wm 120hz
OS: windows 7 x64 ultimate


-
2011-01-19, 19:10 #28
funkar fancontrollen bra ?
funderar på att skaffa en sån
ont: Min dumburk:
Chassi: Cooler Master HAF 912
Moderkort: ASUS Crosshair IV Formula
Processor: AMD Phenom II x6 1055t @ 3,8 GHz
RAM: Kingston HyperX 4gb
Grafikkort: Nvidia 8800 GTX atm kommer 6950 crossfire snart
Nätagg: Corsair 650w
Minne: Samsung 1tb, Maxtor 250gb x2
Ljudkort: Har ett externt Soundblaster men använder det inbygda X-fi i moderkortet
Skärm: BenQ 24"
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
har en idé, kanske man kan berätta lite om tillbehören också? t.ex. tangentbord, mus, headset osv.
-
2011-01-19, 22:00 #29
-
2011-01-08, 02:02 #30
Evga p55 sli
i5 760 @ 3,8
gtx 275
dominator 1600 2x2gb
zalman 600w
lite vatten



Inte färdigbyggd dock...Life is too short to listen to slow music



Svara med citat



