-
2011-01-08, 12:35 #31§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2011-01-08, 13:05 #32
-
2011-01-08, 13:12 #33Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- hemma
- Inlägg
- 915
the gamers har talat ,hahah
-
2011-01-08, 17:12 #34
Haha jo, det är overkill, knappt tystare än en dator med bra fläktsystem, visst, grafikkortet blir tystare. Tempsen spelar ingen roll sålänge dom inte är farligt höga, cpun bryr sig inte om den loadar 45 eller 65.
Bara jävligt kul att bygga.
Life is too short to listen to slow music
-
2011-01-08, 17:15 #35Avstängd
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
Är detta datortråden är till för, fittus nyllus.
-
2011-01-08, 17:16 #36
Kör på Mac så inget värsting här:
13.3" LED Glossy 1280 x 800
Intel Core 2 Duo 2,26 GHz
4 GB Internminne, 160 GB hårddisk
nVIDIA GeForce 9400MSenast redigerat av M.Larsson den 2011-01-08 klockan 17:25.
-
2011-01-08, 22:00 #37
-
2011-01-08, 22:06 #38
-
2011-01-08, 22:15 #39
-
2011-01-08, 22:37 #40
-
2011-01-08, 22:38 #41
-
2011-01-08, 22:41 #42
-
2011-01-08, 22:43 #43
-
2011-01-10, 18:38 #44
Med tanke på vad vattenkylning kostar så har man minst råd med den bästa fläkt/kylflänskylningen du kan köpa till dator, sen behöver du fläktar som blåser luft genom radiatorn ändå, vattenkylning är inte tyst om du sätter dina originalchassifläktar mot radden heller...
Sen som Pontus säger så låter pumpen lite.
Jag byggde/bygger det som ett roligt projekt och inget annat.
Sitter 3st nexus 1000rpmfläktar på nu, cpu-gpuloop med aningen för tunna slangar och en ganska platt 3.120 radiator.
Cpu idlar runt 35, loadar runt 60
gpu idlar runt 35, loadar runt 45.
Nog om LC vs AC osv, posta bilder på systemen eller ta resten i datortråden.Life is too short to listen to slow music
-
2011-01-11, 20:25 #45Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-11, 21:21 #46Avstängd
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
-
2011-01-12, 16:46 #47Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-01-12, 17:06 #48
Kommer bara ihåg Vad för processor och grafik kort jag har och orkar inte kolla upp de

CPU : AMD athlon x64 Dual core 5200.
Grafik: Nvidia Gforce 8600
2 gig ram
Köpte den för kanske 3-4 år sen, och ändå klarar den fortf många nyare spel!§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2011-01-12, 17:13 #49Medlem
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2011-01-12, 18:19 #50
-
2011-01-12, 18:32 #51Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- hemma
- Inlägg
- 915
-
2011-01-12, 19:30 #52
-
2011-01-13, 22:29 #53
om någon är intressad så säljer jag en AMD Phenom 9550 X4 2.2Ghz med kylare för 500 kr
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...746#post140746§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2011-01-17, 22:58 #54
-
2011-01-18, 02:05 #55
Utan nämnvärd belastning är det lite onödigt varmt, men inte skadligt. Skiten blir lite otäck att hålla i bara. Det är inte bra att ha en varm dator i knät i timtal heller.
Själv:
4x120mm vattenkyld i7-burk som går 24/7 på 100% belastning på både CPU och grafik, låter lika mycket som skärmen om man sitter nära:
http://www.sweclockers.com/galleri/2...iatorkyld-htpc
Jag har gjort om lite sen sist, ligger inte massa fläktar utspritt osv.
-
2011-01-18, 23:57 #56
-
2011-01-19, 06:24 #57
aja man får väl passa på och få lite posts
P7P55 WS SUPERCOMPUTER
Intel I7 860 @3990MHz
Scythe Mugen 2
4x 4870 quad crossfire
8gb ddr3 pc1333@1520
Ikonik Vulcan 1200W
1.5TB + 8x1TB + 4x2TB +2x0.5TB
SoundBlaster Xfi
HAF 932
Logitech MX518/G15/G25
2xDell 2408WFP
4xDell 1908FP
Win 7 x64
-
2011-01-19, 18:23 #58N1
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Onsala
- Inlägg
- 870
-
2011-01-19, 19:10 #59
funkar fancontrollen bra ?
funderar på att skaffa en sån
ont: Min dumburk:
Chassi: Cooler Master HAF 912
Moderkort: ASUS Crosshair IV Formula
Processor: AMD Phenom II x6 1055t @ 3,8 GHz
RAM: Kingston HyperX 4gb
Grafikkort: Nvidia 8800 GTX atm kommer 6950 crossfire snart
Nätagg: Corsair 650w
Minne: Samsung 1tb, Maxtor 250gb x2
Ljudkort: Har ett externt Soundblaster men använder det inbygda X-fi i moderkortet
Skärm: BenQ 24"
OS: Windows 7 Ultimate 64-bit
har en idé, kanske man kan berätta lite om tillbehören också? t.ex. tangentbord, mus, headset osv.
-
2011-01-19, 22:00 #60

Svara med citat
)




