1. #1

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543

    Problem med rieju!

    hej

    var ute idag i garaget, mrxen startade med startgas, dock stängdes den av efter ca 10 sek, sen startade jag den igen lika dant och om man gasa säger de bara bööö

    Har 95 munstycke i!
    Och den ska få bensin till stiftet!

    Setup
    Airsal 74cc
    dellorto 21mm
    insug 21-24mm
    ginelli 2t
    malossi fjädrar!
    Senast redigerat av Ködden den 2011-01-09 klockan 12:14.

  2. #2
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Är motorn klyvd eller liknande? Ny cylinder har jag för mig att du har?
    Droppade lite från min drac när jag hade klyvt motorn och monterade en ny cylinder på, med nya packnngar såklart...
    När grejerna blir varma så expanderar ju dem, min tätade sig själv efter lite hårdkörning

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Är motorn klyvd eller liknande? Ny cylinder har jag för mig att du har?
    Droppade lite från min drac när jag hade klyvt motorn och monterade en ny cylinder på, med nya packnngar såklart...
    När grejerna blir varma så expanderar ju dem, min tätade sig själv efter lite hårdkörning

    Mvh
    okej, men har bytt cylinder , men inte klyvt, så de är ingen fara direkt då eller?

  4. #4
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Skruvat åt cylindern oredentligt ? ...det lär ju vara kylarvatten som läcker ut. Se bara till att du inte får massa vatten i vevhuset. =P
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Skruvat åt cylindern oredentligt ? ...det lär ju vara kylarvatten som läcker ut. Se bara till att du inte får massa vatten i vevhuset. =P
    dra ut och slänger ut allt kylarvatten nu kanse då

  6. #6

  7. #7
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    dra ut och slänger ut allt kylarvatten nu kanse då
    kan vara en bra idé
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Korsdrog du skruvarna ordentligt?
    kolal så inte cylinderfot / block är skeva på nått vänster!
    jo jag korsdrog dom, men så gick jag ut nu och drog lite extra, verkade som de slutade rinna, men kolla imorn! dock konstigt. Då jag har aldrig behövt dra så hårt på någon cylinder som jag bytt! som på denna

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    jo jag korsdrog dom, men så gick jag ut nu och drog lite extra, verkade som de slutade rinna, men kolla imorn! dock konstigt. Då jag har aldrig behövt dra så hårt på någon cylinder som jag bytt! som på denna
    Momentnyckel

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Momentnyckel
    De använde jag såklart

  11. #11

  12. #12
    Den är för det första extremt kall! Försök att undvika startgas (egna erfarenheter), rulla igång den om du hittar en snöfri väg! Annars så byter du stift och ställer in föggen bättre så kanske den in böar!

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Den är för det första extremt kall! Försök att undvika startgas (egna erfarenheter), rulla igång den om du hittar en snöfri väg! Annars så byter du stift och ställer in föggen bättre så kanske den in böar!
    tips på vilket munstycke då? har testa rullstarta den! bakhjulet låser sig bara!
    Stiftet är helt nytt!

  14. #14

  15. #15
    Funkar de inte som simon säger så är de bara att skrota skiten (A)
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  16. #16
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    kolla gnistan innan du börjar byta annat, för om de nu läckte kylarvatten på utsidan så kan de mycket väl även läcka på insidan och då är det stor chans att tändstiftet pajjar. Om tändstiftet är skadat av kylarvattnet så går moppen bara igång i ett par sekunder och böar och dör sen. om gnistan är ljusblå(kan också vara orange och gul och ändå funka, men då är tändstiftet snart pajj) och inte hoppar runt så är det inget fel på tändstiftet. Men om gnistan hoppar runt som fan runt hela bottnen av tändstiftet, så byt skiten så ska du se att de funkar igen

  17. #17
    Ifall den läcker på insidan så gör det precis sådär. Det är troligen felet på min. Plocka isär cylindern igen och kolla packningarna återigen. Sedan kan du öka ännu mer i munstycke. Testa runt 110 under första starten och gå nedåt sedan.

    Har du luftfilter eller luftburk? Har du Choke? Testa även att värma cylindern med värmepistol ifall du inte har choke.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  18. #18

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Ifall den läcker på insidan så gör det precis sådär. Det är troligen felet på min. Plocka isär cylindern igen och kolla packningarna återigen. Sedan kan du öka ännu mer i munstycke. Testa runt 110 under första starten och gå nedåt sedan.

    Har du luftfilter eller luftburk? Har du Choke? Testa även att värma cylindern med värmepistol ifall du inte har choke.
    okej, hade utan luftfilter, har ingen choke, ska testa de senare då

    Edit: säljer förgasaren till en för 370kr inkl munstycke sats.
    Så beställer jag en pwk 24mm från cykelkraft
    Senast redigerat av Ködden den 2011-01-09 klockan 16:23.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    okej, hade utan luftfilter, har ingen choke, ska testa de senare då

    Edit: säljer förgasaren till en för 370kr inkl munstycke sats.
    Så beställer jag en pwk 24mm från cykelkraft
    Då kan jag satsa mitt rykte på att det är luftfiltret kombinerat med för litet munstycke samt utan choke som gjorde det
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  20. #20

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Då kan jag satsa mitt rykte på att det är luftfiltret kombinerat med för litet munstycke samt utan choke som gjorde det
    aa, men är helt osäker vilket munstycke jag ska börja med. ta de största i munstycke satsen gör jag då

    Vad ska jag ha för strl på munstycket, när jag har en pwk 24mm istället?

  21. #21
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Då kan jag satsa mitt rykte på att det är luftfiltret kombinerat med för litet munstycke samt utan choke som gjorde det
    Då får ja hoppas på att ditt rykte är bra för det är jag som köper den
    FD rkan

  22. #22
    Inte sugen på å köpa en Dellorto 24mm då ?

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    aa, men är helt osäker vilket munstycke jag ska börja med. ta de största i munstycke satsen gör jag då

    Vad ska jag ha för strl på munstycket, när jag har en pwk 24mm istället?
    Osäker där. Jag körde på 140 utan luftfilter @ aeroxen, och den hade ju ungefär snarlik setup mot vad din har. Dock är det ju scooter så.

    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Då får ja hoppas på att ditt rykte är bra för det är jag som köper den
    Det löser sig nog
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  24. #24

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Osäker där. Jag körde på 140 utan luftfilter @ aeroxen, och den hade ju ungefär snarlik setup mot vad din har. Dock är det ju scooter så.
    Okej,
    Synd att den inte ville leva, utan bara gå sönder hela tiden
    Du får skaffa lite trim till din derbi?
    eller ha du tröttnat på Trimma mycket?
    Då du haft otur med olika saker som gått sönder

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Okej,
    Synd att den inte ville leva, utan bara gå sönder hela tiden
    Du får skaffa lite trim till din derbi?
    eller ha du tröttnat på Trimma mycket?
    Då du haft otur med olika saker som gått sönder
    Intresset har glidit iväg, troligen mognat till lite och börjat tänka på körkortet och även ingen ekonomi till det Kör helt avstrypt nu och gör runt 75 ärliga, vilket räcker för de sträckorna jag kör dagligen
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in