Ämne: Problem med rieju!
-
2011-01-08, 22:15 #1
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
Problem med rieju!
hej
var ute idag i garaget, mrxen startade med startgas, dock stängdes den av efter ca 10 sek, sen startade jag den igen lika dant och om man gasa säger de bara bööö
Har 95 munstycke i!
Och den ska få bensin till stiftet!
Setup
Airsal 74cc
dellorto 21mm
insug 21-24mm
ginelli 2t
malossi fjädrar!Senast redigerat av Ködden den 2011-01-09 klockan 12:14.
-
2011-01-08, 22:23 #2
Är motorn klyvd eller liknande? Ny cylinder har jag för mig att du har?
Droppade lite från min drac när jag hade klyvt motorn och monterade en ny cylinder på, med nya packnngar såklart...
När grejerna blir varma så expanderar ju dem, min tätade sig själv efter lite hårdkörning
Mvh
-
2011-01-08, 22:25 #3
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-08, 22:35 #4
Skruvat åt cylindern oredentligt ?
...det lär ju vara kylarvatten som läcker ut. Se bara till att du inte får massa vatten i vevhuset. =P
-
2011-01-08, 22:41 #5
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-08, 22:53 #6
Korsdrog du skruvarna ordentligt?
kolal så inte cylinderfot / block är skeva på nått vänster!
-
2011-01-08, 22:56 #7
-
2011-01-08, 22:58 #8
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-08, 23:44 #9
-
2011-01-08, 23:53 #10
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-09, 12:14 #11
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
Ny fråga!
-
2011-01-09, 12:34 #12
Den är för det första extremt kall! Försök att undvika startgas (egna erfarenheter), rulla igång den om du hittar en snöfri väg!
Annars så byter du stift och ställer in föggen bättre så kanske den in böar!
-
2011-01-09, 12:46 #13
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-09, 12:46 #14
Häll i lite bensin i tändstiftshålet, spraya i lite startgas i förgasaren, håll fullgas och håll för förgasaren och kicka.
Då när den startar så varvar du lite, och håller för förgasaren, så den får i sig mer bensin.Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2011-01-09, 13:30 #15
Funkar de inte som simon säger så är de bara att skrota skiten
(A)
-
2011-01-09, 15:36 #16
kolla gnistan innan du börjar byta annat, för om de nu läckte kylarvatten på utsidan så kan de mycket väl även läcka på insidan och då är det stor chans att tändstiftet pajjar. Om tändstiftet är skadat av kylarvattnet så går moppen bara igång i ett par sekunder och böar och dör sen. om gnistan är ljusblå(kan också vara orange och gul och ändå funka, men då är tändstiftet snart pajj) och inte hoppar runt så är det inget fel på tändstiftet. Men om gnistan hoppar runt som fan runt hela bottnen av tändstiftet, så byt skiten så ska du se att de funkar igen
-
2011-01-09, 15:54 #17
Ifall den läcker på insidan så gör det precis sådär. Det är troligen felet på min. Plocka isär cylindern igen och kolla packningarna återigen. Sedan kan du öka ännu mer i munstycke. Testa runt 110 under första starten och gå nedåt sedan.
Har du luftfilter eller luftburk? Har du Choke? Testa även att värma cylindern med värmepistol ifall du inte har choke.Ju mindre rutin, desto mer liv!
-
2011-01-09, 16:09 #18
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
Senast redigerat av Ködden den 2011-01-09 klockan 16:23.
-
2011-01-09, 17:50 #19
-
2011-01-09, 17:57 #20
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-09, 17:59 #21
-
2011-01-09, 18:08 #22
Inte sugen på å köpa en Dellorto 24mm då ?
-
2011-01-09, 18:39 #23
-
2011-01-09, 18:45 #24
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-01-09, 20:00 #25