1. #1

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616

    Hämta ut paket

    Går det att hämta ut paket från t.e.x posten med skoterkörkort ?

    Det är ju streckkod eller vad man ska kalla det på baksidan , en bild och mitt namn och mina uppgifter osv.

    Är osäker ifall jag ska hämta ut paket och det inte går , har ingen större lust att betala straffavgift isåfall.

    Seriösa svar tack
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  2. #2
    Japp, det räknas som leg

  3. #3
    Det som krävs är en ID-handling/bevis med bild på dig samt uppgifter. Så din körkort funkar utmärkt!
    "Inställningen är halva grejen"

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Tack för alla wubiga svar men Holmqvist säger att det inte går
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  6. #6

  7. #7
    det är oftast 18års gräns men tex på twostroke behöver man bara ''föräldrarnas tillåtelse'' så beror var du beställt ifrån?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  8. #8

  9. #9
    Beror helt på vem paketet är skickat till (dvs mottagare).
    Har du beställt delar i din fars namn så måste han hämta ut det (alt. du med fullmakt om din far av någon anledning inte har möjlighet att själv ta sig till posten), om det är beställt i ditt namn så fungerar ditt kort utmärkt då det fungerar som ID.

    Vad för straffavgift är det du talar om?
    Enda jag kan komma på är förseningsavgift/tillbakaskickat.

  10. #10
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Som sagt, ditt namn = ditt id räcker. Pappas/mammas namn så får du ha ditt + deras id
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #11
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Är inte ditt kort typ som ett förarbevis?

    Mitt 30 förarbevis funkade iallafall inte
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  12. #12

  13. #13
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Har hämtat ut saker med ett pass som har gått ut, ibland frågar dom inte ens efter leg.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    det är oftast 18års gräns men tex på twostroke behöver man bara ''föräldrarnas tillåtelse'' så beror var du beställt ifrån?
    Ja de är ibland åldergräns på att beställa, men inte på att hämta ut. Så har man bara lyckats beställa är de inga problem!

    Du ska ha ett foto leg, dvs tex ett pass eller ett körkort, med bild då förstås!

  15. #15
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Har hämtat ut saker med ett pass som har gått ut, ibland frågar dom inte ens efter leg.
    Beror sig på hur de har skickat skiten ju. Är det mot postförskott så behöver man inte visa legg.

  16. #16
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Beror sig på hur de har skickat skiten ju. Är det mot postförskott så behöver man inte visa legg.
    Ahjuste, tänkte inte på det. Undrar varför vissa retards på posten frågar efter leg när jag har beställt med postförskott då..

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Ahjuste, tänkte inte på det. Undrar varför vissa retards på posten frågar efter leg när jag har beställt med postförskott då..
    Dom frågar IBLAND mig med... :/

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Beror helt på vem paketet är skickat till (dvs mottagare).
    Har du beställt delar i din fars namn så måste han hämta ut det (alt. du med fullmakt om din far av någon anledning inte har möjlighet att själv ta sig till posten), om det är beställt i ditt namn så fungerar ditt kort utmärkt då det fungerar som ID.

    Vad för straffavgift är det du talar om?
    Enda jag kan komma på är förseningsavgift/tillbakaskickat.
    Hämtade ut ett paket idag som min mamma beställt. Behövde bara mitt och min mammas ID-kort så var allt prima.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  19. #19
    I vilket fall är det ju värt ett försök.
    Och om du nu skulle misslyckas med att hämta ut ditt paket (vilket nog är en grymt liten chans) så är det ju bara att gå dit en annan gång med tex. ett pass eller dylikt.
    Dock måste legitimation vara giltlig. Men det är väl rätt givet egentligen kanske, haha. Men iallafall.
    "Inställningen är halva grejen"

  20. #20

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Jag tänkte mer på twostroke men på t.e.x ridestore blir det straffavgift på 200kr om man inte hämtar ut paketet och eftersom jag inte har något pass så är förarbeviset enda chansen för mig

    Har inte beställt än för jag vill vara säker på att jag får ut det om jag beställer.

    Tack för alla svar.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag tänkte mer på twostroke men på t.e.x ridestore blir det straffavgift på 200kr om man inte hämtar ut paketet och eftersom jag inte har något pass så är förarbeviset enda chansen för mig

    Har inte beställt än för jag vill vara säker på att jag får ut det om jag beställer.

    Tack för alla svar.
    Vartifrån har du beställt?

    Be din mor eller far bara, jag förstår inte riktigt problemet såvida du inte beställt knark.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in