Sidan 2 av 2 Första 12

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    så sant så!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Har ett exempel! Om moppen står på min farsas namn o han är över 40 han behöver väl innte ha förarbevis o de till en 30-moppe? Visst?
    Han behöver inte ha förarbevis nej, men självklart du. Förarens ansvar, det spelar ingen roll vem den står på.
    Senast redigerat av HEDIN den 2011-01-12 klockan 23:30.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Okej
    Har du den försäkrad?

Okej om jag skulle köra på hans namn o blir stoppad kan jag säga att jag LÅNADE den från min farsa? Och inte få värsta skitet?

/// srry för dubbelpost datan blev cp
    skriv om frågan så den blir förstålig för en vanlig människa.

ok

Om Moppen skulle stå på min farsas namn ( allså att han äger den) Och jag blir stoppad av polisen och säger att jag bara lånade moppen från min farsa? Kan det funka eller kommer jag andå få problem?
    Har du lånat mopeden så har ju din pappa get dig tillåtelse att ta den. Då gör din pappa sig skyldig till ett brott likvärdigt med olovlig körning eftersom han gett dig tillåtelse att begå ett brott.

petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    när jag tog mitt förarbevis så drog man till stället en vecka innan , hämtade några papper och läste på lite och sedan så gjorde jag provet på 45min och körde lite i ett garage med en moppe i en kvart . sen va det klart! 1500 :- gick det på för en timmes undervisning.
    varför köra moppe om man inte kör trimmat?

Reg.datum
    Apr 2011
    Min syrra blev stoppad för några år sen när hon körde, polisen testade och fick upp den till 70km/h fast den går 98km/h iallafall, hon fick böta runt 1500kr om jag minns rätt och sen fick hon vänta med körkortet. ( hon körde runt 70 och då kom mc snuten efter )

Hon hade Urpluggat trimm rör, Dragen V-ring och nånting mer hade pappa gjort!

Förra sommaren när min kompis åkte fast så åkte en civil bil bakom hon i en längre sträcka, han körde som högst 68km/h.

Han hade samma setup som min syrra fast han fick ungefär 5000kr i böter och hans trimmdelar rök.

Så vafan var skillnaden på det där? varför fick han böta mer och hans delar rök? Är det bara om det är en snäll polis eller en grinig pms gubbe ?

Det roliga var oxå en gång när hon blev stoppad av snuten tidigare med rör å allt, han sa till hon, Jag är inte dum, jag ser att du har trimmrör på moppen men jag är på rätt så bra humör idag så jag låter dig åka iväg. Du behöver bara blåsa lite här så jag vet att du inte är alkoholpåverkad xD
    Borde finnas fler sånna i sverige :b

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Wettaz Visa inlägg
    Min syrra blev stoppad för några år sen när hon körde, polisen testade och fick upp den till 70km/h fast den går 98km/h iallafall, hon fick böta runt 1500kr om jag minns rätt och sen fick hon vänta med körkortet. ( hon körde runt 70 och då kom mc snuten efter )

Hon hade Urpluggat trimm rör, Dragen V-ring och nånting mer hade pappa gjort!

Förra sommaren när min kompis åkte fast så åkte en civil bil bakom hon i en längre sträcka, han körde som högst 68km/h.

Han hade samma setup som min syrra fast han fick ungefär 5000kr i böter och hans trimmdelar rök.

Så vafan var skillnaden på det där? varför fick han böta mer och hans delar rök? Är det bara om det är en snäll polis eller en grinig pms gubbe ?

Det roliga var oxå en gång när hon blev stoppad av snuten tidigare med rör å allt, han sa till hon, Jag är inte dum, jag ser att du har trimmrör på moppen men jag är på rätt så bra humör idag så jag låter dig åka iväg. Du behöver bara blåsa lite här så jag vet att du inte är alkoholpåverkad xD
    Borde finnas fler sånna i sverige :b
    vad har de med den här tråden att göra?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Reg.datum
    Apr 2011
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    vad har de med den här tråden att göra?
    Ingen aning faktist, läste bara vad alla skrev där uppe och sket i vad rubriken löd. Dom diskkuterade om böterna så jag tänkte rablbla upp det där om varför vissa får olika böter och sånt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in