-
2011-01-12, 16:31 #1
- Reg.datum
- Jun 2010
bakreremskiva till piaggio 97-98 luftkyld kortblock
tjenare jag har som sagt en Piaggio Zip 199-1998 luftkyld kortblock och jag undrar en sak.
Jag köpte en motoforce evolotion (107mm) i sommras men den passa inte på orginal, så jag undrar om ja måste byta ut bakreremskivan helt? vilken i så fall? Jag undrar även om då jag köper en ny remskiva kommer då en 107mm koppling passa då?
-
2011-01-12, 16:53 #2
jaa det kommer den.
då den är byggd för nyare piaggio remskivor.Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2011-01-19, 06:37 #3
först och främst vill jag minnas att alla piaggio alltid haft 107mm koppling
det som skiljer är ju remskivornas storlek, de gamla 134mm(?) passar ihop med slutdrev utan lager i variatorkåpan
den nyare som är på typ 137mm om jag mins rätt använder slutdrev med lager i variatorkåpan
det går knappt att hitta "äldre" remskivor. framförallt remmar som passar, det är riktigt illa att köra med en modern rem med små remskivor eller tvärt om.mycket skumt som händer då
så jag hade gjort såhär:
ragga tag på ett par begagnade moderna slutdrev, och en modern slutdrevskåpa. samt en modern variatorkåpa. då har du gjort din motor till en modernare som framförallt håller längre om du ska ligga och lira fullgas längresträckor. dina slutdrev kommer aldrig att skära.
och om man ändå ska ragga tag i nya slutdrev, få tag på ett par ifrån en runner, då får du några % hörgre toppfart, då zippar varvar ur vid runt 80-85 med orginaldrev även om du så varvar 13000rpm. med runner dreven bör du kunna nå en 110kmh utan att varva ur. beroende på om du har effekten dvs
dock har jag aldrig vart med om att en koppling inte passat? dock skiljer sig kopplingsklockorna lite, testa med en modern sådan bara.
-
2011-01-26, 16:15 #4
- Reg.datum
- Jun 2010
Tack för hjälpen <3