-
2010-06-02, 19:31 #1
Problem med speedfight, går slött
Tjena, har lite problem med min speedfight 2 -04 AC.
Setup är Gianelli Extra, 64/62 munstycke dragen v-bricka och 7.5g vikter
Moppen är typ alldeles toktrött, går knappt i 55, går i kanske 80 i nedförsbacke om det gör någon skillnad. uppför gör den typ 35-40 (enligt mätaren). Jag har rengjort förgasaren, kollat till kolven, bytt en kolvring (råkade ha sönder den), och sotat ur avgasröret. Jag blir alldeles tokig, vad kan felet vara?
OBS. inte samma saker som jag skrev från början, så strunta i de första 6 inläggen.Senast redigerat av hummus den 2010-06-09 klockan 19:23.
-
2010-06-02, 19:58 #2
För att ta av stiftet krävs bara en tändstiftsnyckel eller en vanlig hylsa som passar, ta bara av det lilla locket i sadelboxen så ser du tändhatten, ta av den och skruva av tändstiftet.
När du kollar stiftet ska du utgå från det här:
Svart = För fet blandning, för stort munstycke.
Brunt/oboyfärgat = Precis lagom blandning.
Vitt/ingen färg alls = För snål blandning, för litet munstycke.
-
2010-06-02, 20:03 #3
jag har ingen hylsa som passar och när jag kollar efter tändstiftsnyckel så ser jag flera olika storlekar. Vilken är det man skall ha?
Kollade nyss efter tjuvluft och det verkade ej vara tjuvluft som rådde.
-
2010-06-02, 21:30 #4
-
2010-06-02, 21:40 #5
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 13
21 eller 22 brukar det vara på tändstift
-
2010-06-03, 18:00 #6
Fick idag höra att det kan vara kolvringarna som är slut, kan det vara så? Har snart gått 850 mil.
-
2010-06-03, 18:37 #7
dags att byta kolvringar då
Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-06-09, 19:19 #8
hallå hallååå det är inte kolven det är fel på, det måste vara förgasaren, hjälp mig någon?
ändrar lite info i första inläggetSenast redigerat av hummus den 2010-06-09 klockan 19:28.
-
2010-06-14, 14:54 #9
Skamlös bump, sommarlov och disfunktionell moped är inte roligt.
När man kör är det som att man kör på typ halvgas eller något, det tar ett tag att komma till effektkurvan sedan så slöar den efter att effektkurvan har varit. Jag förstår mig inte så mycket på förgasare men är det inte olika delar av förgasaren som agerar beroende på hur mycket man drar i gasrullen? Isåfall är det nåt ovanför 1/2-gas eller 3/4-gas som man skulle kunna kolla?