Ämne: lås
Hybridvisning
-
2011-01-13, 16:06 #1
lås
lås
Senast redigerat av Berggren den 2011-01-17 klockan 08:14.
En sann moderat.
Sköt dig själv o skit i andra
-
2011-01-13, 16:53 #2
-
2011-01-13, 17:20 #3
-
2011-01-13, 17:33 #4
-
2011-01-13, 18:24 #5
-
2011-01-13, 20:13 #6
Riktigt dumt att fögge konvertera..
Drar mindre bensin, och går bättre med insprut. Även mindre fel med dem.
Om du vill trimma så rekommenderar jag malossi 70cc sport cylinderkit inklusive ecu box, som då är avstämd för 70cc. Kostar drygt 3300:- på twostroke. http://twostroke.se/product.asp?product=8738
Kör det cylinderkitet på både min Jetforce TSDI och Min sr50 ditech. (+ endel annat godis på båda)
-
2011-01-13, 20:44 #7
jaaaaaaa! en till piaggio/gilera ägare. en som kan köpa mitt trim.
ofta det är en 01a och insprut?Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2011-01-14, 21:56 #8
Bättre att köra fögge då ja inte kan ett smack om insprut . Dels slipper jag lämna in och betala , istället för att kanske blåsa rent ett
munstycke.
och sen dryga 3300 för lite trim på en brukis ?
Ne duSka inte lägga ut mycket pengar på denna trim mässigt utan mest om jag hittar nått billigt så slår jag till
haha , ne tyvärr så ska ja inte köpa ditt trim
Om du förståss inte ger mig ett bra bud.
Blev också förvånad , slog till på en äldre modell för att undvika detta men det sket sig endåEn sann moderat.
Sköt dig själv o skit i andra
-
2011-01-14, 22:21 #9Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2011-01-14, 22:27 #10En sann moderat.
Sköt dig själv o skit i andra
-
2011-01-15, 15:16 #11
Insprutsmotorerna är rätt trevliga. Däremot så är det väl inget och satsa på om man är intresserad av att trimma mer än "småtrim" såvida man inte vill punga upp en massa cash.
Original så är detta en väldigt underhållsfri maskin. Finns många som inte har fått rätsida på dålig gång och misständning. Har man tillgång till den mjukvaran/hårdvaran som krävs så är detta något mkt mer roligare o hålla på med än förgasarmotorer.Tacksamt och lättmekat.
Mnf is back in blue, Sjuan too!
-
2011-01-16, 21:07 #12
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- Kalmar
- Inlägg
- 42
Inte värt att konvertera till förgasare alls, finns ju en massa fördelar med insprut. Det ända du inte kan fixa själv är ju elen och själva insprutnings enheten.
-
2011-01-16, 21:32 #13
Hade en inspruts runner kommer alldrig mer köpa en, Började strula och den käka tändstigt som fan! och tändstiften kostar 120 kr styck! sen dog den helt. byte hela insprutet mm ingen funka så sålde iväg skiten billigt. Men när dom väl går är det bara fördelar men oftast blir det dyrt om dom går sönder...
går tex ECUn sönder är det inte kul och inte många som vill "chansa" att köpa en ny för några tusen, ECUn kan hana i något sorts "av" läge så den vägrar starta finns massa konstiga problem men även många fördelar.!Men att konvertera är lite väl jobbigt om du inte har en "Nrg med fögge" som du bara tar delar ifrån. Inte värt att dra all el mm.Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!