Ämne: lås

Hybridvisning

  1. #1
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741

    lås

    lås
    Senast redigerat av Berggren den 2011-01-17 klockan 08:14.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Tja , var iväg och köpte mig en piaggio nrg 01 igår .
    En jävla inpruts motor och tänkte kolla , funkar det bra FÖR/NACKDELAR?
    Inte påläst på den är skiten men tänkte ju ha 50cc sport cylle och ett billigt zx som vardags bruk men det sket sig vad ja tror efter som det är insprut?
    Inte kollat så noga men går det att förgasar konvertera den utan att måste ja byta block?

    Tack på förhand / berggren
    Om det är samma som på SR50 så kan man gameboy trimma den

    / 50cc sport är så jävla onödigt ger ingen extra effekt enligt mig

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    köp en polini 70cc istället för 50cc sport
    +1!

  5. #5
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Om det är samma som på SR50 så kan man gameboy trimma den

    / 50cc sport är så jävla onödigt ger ingen extra effekt enligt mig
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    köp en polini 70cc istället för 50cc sport
    50 sport menade jag med att polaren portar cyllen åt mig .
    Inte nån 70cc här inte.

    Har varit ute och kollat på den och tror det går att förgasar konvertera hur som helst .
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  6. #6
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Riktigt dumt att fögge konvertera..
    Drar mindre bensin, och går bättre med insprut. Även mindre fel med dem.

    Om du vill trimma så rekommenderar jag malossi 70cc sport cylinderkit inklusive ecu box, som då är avstämd för 70cc. Kostar drygt 3300:- på twostroke. http://twostroke.se/product.asp?product=8738
    Kör det cylinderkitet på både min Jetforce TSDI och Min sr50 ditech. (+ endel annat godis på båda)

  7. #7

  8. #8
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Riktigt dumt att fögge konvertera..
    Drar mindre bensin, och går bättre med insprut. Även mindre fel med dem.

    Om du vill trimma så rekommenderar jag malossi 70cc sport cylinderkit inklusive ecu box, som då är avstämd för 70cc. Kostar drygt 3300:- på twostroke. http://twostroke.se/product.asp?product=8738
    Kör det cylinderkitet på både min Jetforce TSDI och Min sr50 ditech. (+ endel annat godis på båda)
    Bättre att köra fögge då ja inte kan ett smack om insprut . Dels slipper jag lämna in och betala , istället för att kanske blåsa rent ett
    munstycke.
    och sen dryga 3300 för lite trim på en brukis ?
    Ne du Ska inte lägga ut mycket pengar på denna trim mässigt utan mest om jag hittar nått billigt så slår jag till

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jaaaaaaa! en till piaggio/gilera ägare. en som kan köpa mitt trim.

    ofta det är en 01a och insprut?
    haha , ne tyvärr så ska ja inte köpa ditt trim
    Om du förståss inte ger mig ett bra bud.

    Blev också förvånad , slog till på en äldre modell för att undvika detta men det sket sig endå
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #9

  10. #10
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vad är ett bra bud då?

    annars så kan du helt enkelt bara köpa en ny motor till den för 1000kr.

    du kan nog få en komplett för det priset. för ska du trima med vevparti och sånt så passar itne delarna från en vanlig förgasarmotor.
    Jasså du
    tack då vet jag det , även om ja inte tänkt att byta vev parti men det kan va bra att ha i bakhuvet
    Får se om ja konverterar , ny motor blir det inte iallfall.
    Om ja inte konverterar så fixar jag till den utvändigt och säljer iväg
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  11. #11
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Insprutsmotorerna är rätt trevliga. Däremot så är det väl inget och satsa på om man är intresserad av att trimma mer än "småtrim" såvida man inte vill punga upp en massa cash.


    Original så är detta en väldigt underhållsfri maskin. Finns många som inte har fått rätsida på dålig gång och misständning. Har man tillgång till den mjukvaran/hårdvaran som krävs så är detta något mkt mer roligare o hålla på med än förgasarmotorer. Tacksamt och lättmekat.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  12. #12
    Inte värt att konvertera till förgasare alls, finns ju en massa fördelar med insprut. Det ända du inte kan fixa själv är ju elen och själva insprutnings enheten.

  13. #13
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Hade en inspruts runner kommer alldrig mer köpa en, Började strula och den käka tändstigt som fan! och tändstiften kostar 120 kr styck! sen dog den helt. byte hela insprutet mm ingen funka så sålde iväg skiten billigt. Men när dom väl går är det bara fördelar men oftast blir det dyrt om dom går sönder...
    går tex ECUn sönder är det inte kul och inte många som vill "chansa" att köpa en ny för några tusen, ECUn kan hana i något sorts "av" läge så den vägrar starta finns massa konstiga problem men även många fördelar.!Men att konvertera är lite väl jobbigt om du inte har en "Nrg med fögge" som du bara tar delar ifrån. Inte värt att dra all el mm.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in