Ämne: Hjälp am6 motor
-
2011-01-09, 15:23 #1Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
Hjälp am6 motor
tja det är så här att min motor som jag har på min rrx startar och har gnista och allt men när jag ska köra så åker den fram men jätte långsamt och växlar jag upp då dör den vad är det som är fel och på 1ans växel måste jag ha full gas annars dör den :/ vet inte vad det kan vara och så varm nöp den här om dagen men allt och har rätt med olja och allt kan det vara något med kylaren ?
-
2011-01-09, 15:30 #2
Ställ in förgasaren!
-
2011-01-09, 16:34 #3
för det första får du nog kolla hur cylinder kolv mår, eftersom den är så orklös så är det antagligen kaputt.
sen går du över förgasarinställningarna innan du börjar klabba med kylarenutför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv
Släng en kommentar på Dracen
http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708
-
2011-01-09, 19:01 #4Medlem
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Vallentuna
- Inlägg
- 210
låter som att du behöver större förgasarmunstycke , fast det är ju konstigt om den gick bra innan den nöp .
-
2011-01-09, 19:28 #5
-
2011-01-09, 19:48 #6Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
okej så större munstycke då då blir det att fixa det tack
-
2011-01-09, 20:14 #7
-
2011-01-10, 17:02 #8Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
har kollat cylindern nydligen har honat om den för den var skuren kan det vara då att kolven är för liten har köpt såklart en ny men kan det vara över dimiskjon på cylindern nu. har fixat den nu hade ner den i delar i början på vintern och började göra den snygg inför sommaren och har het på motorn och allt men när jag åkte ut och körde så värme nöp den och har nu 50 cylinder ny honad och 17,5 förgasare med 110 munstyke och alla plugar är dragna så vet inte vad som är felet
-
2011-01-10, 17:12 #9
-
2011-01-10, 18:32 #10Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
ja den har gnista och den får bensin till stiftet ibland undrar jag om det är för mycket:/
-
2011-01-10, 18:57 #11
-
2011-01-11, 18:46 #12Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
okej tack
-
2011-01-11, 18:53 #13Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
men det konstiga är ju att den värme nöp efter om hon-ingen och kylare och allt är ditt satt.
-
2011-01-11, 19:41 #14
-
2011-01-11, 21:24 #15
"men det konstiga är ju att den värmenöp efter omhorningen, och kylare och allt är dit satt.
jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.
-
2011-01-11, 23:05 #16
-
2011-01-12, 19:25 #17Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
hmm vad menar du då?
-
2011-01-12, 19:27 #18Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
inget hände med cylindern när den värme nöp lätt den stå i en timme sen så gick jag med den in i garaget så fick den stå sen har jag inte hålt på med den sen däs:/
-
2011-01-12, 19:29 #19
-
2011-01-12, 19:34 #20Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
kolven kan kanske vara för liten efter att jag hona om den kan det vara felet till att den värme nöp ?
-
2011-01-12, 19:42 #21Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
eller kan det vara att kedjan är för spänd?
-
2011-01-12, 19:51 #22
-
2011-01-12, 22:03 #23Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
okej hur ska jag göra då
vad menar du med bestycka?
-
2011-01-16, 22:23 #24
gissar på förgasaren som behövs ställas in och byta munstycke på
Rieju RRX


-
2011-01-16, 22:49 #25
Vad har du för färg på stiftet? Hur ser loppet ut på cylindern, hur ser kolven ut?
Dessa grejerna behöver du ta reda på, innan du börjar testa annat hightech mambo jambo.Mnf is back in blue, Sjuan too!
-
2011-01-17, 17:41 #26Medlem
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- västernorrland
- Inlägg
- 276
okej
Svara med citat


