1. #1

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276

    Hjälp am6 motor

    tja det är så här att min motor som jag har på min rrx startar och har gnista och allt men när jag ska köra så åker den fram men jätte långsamt och växlar jag upp då dör den vad är det som är fel och på 1ans växel måste jag ha full gas annars dör den :/ vet inte vad det kan vara och så varm nöp den här om dagen men allt och har rätt med olja och allt kan det vara något med kylaren ?

  2. #2
    Ställ in förgasaren!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  3. #3
    för det första får du nog kolla hur cylinder kolv mår, eftersom den är så orklös så är det antagligen kaputt.
    sen går du över förgasarinställningarna innan du börjar klabba med kylaren
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  4. #4
    låter som att du behöver större förgasarmunstycke , fast det är ju konstigt om den gick bra innan den nöp .

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    låter som att du behöver större förgasarmunstycke , fast det är ju konstigt om den gick bra innan den nöp .
    Därför den nöp
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  6. #6

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    okej så större munstycke då då blir det att fixa det tack

  7. #7
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Har du kollat cylinder, veven och kolven ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  8. #8

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    har kollat cylindern nydligen har honat om den för den var skuren kan det vara då att kolven är för liten har köpt såklart en ny men kan det vara över dimiskjon på cylindern nu. har fixat den nu hade ner den i delar i början på vintern och började göra den snygg inför sommaren och har het på motorn och allt men när jag åkte ut och körde så värme nöp den och har nu 50 cylinder ny honad och 17,5 förgasare med 110 munstyke och alla plugar är dragna så vet inte vad som är felet

  9. #9
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Mät cylinder loppet och köp en kolv med samma mått! Har den gnista och komp ?
    Kommer bensinen till stiftet ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  10. #10

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    ja den har gnista och den får bensin till stiftet ibland undrar jag om det är för mycket:/

  11. #11
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Den ska ändå starta!
    Men mät cylinderns insida sen sätter du ditt en kolv som passar
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  12. #12

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    okej tack

  13. #13

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    men det konstiga är ju att den värme nöp efter om hon-ingen och kylare och allt är ditt satt.

  14. #14
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Vänta... Skriv om det där?!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  15. #15
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    "men det konstiga är ju att den värmenöp efter omhorningen, och kylare och allt är dit satt.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #16
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Då honar du om och bestyckar rätt!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  17. #17

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    hmm vad menar du då?

  18. #18

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    inget hände med cylindern när den värme nöp lätt den stå i en timme sen så gick jag med den in i garaget så fick den stå sen har jag inte hålt på med den sen däs:/

  19. #19
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Okej, så loppet är bra ? Kolven är oskadd ?
    Mät veven med indiktatorklocka då!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  20. #20

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    kolven kan kanske vara för liten efter att jag hona om den kan det vara felet till att den värme nöp ?

  21. #21

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    eller kan det vara att kedjan är för spänd?

  22. #22
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Anledningen till att den värmenöp är fel bestyckning/kylning!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  23. #23

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    okej hur ska jag göra då vad menar du med bestycka?

  24. #24
    gissar på förgasaren som behövs ställas in och byta munstycke på
    Rieju RRX

  25. #25
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Vad har du för färg på stiftet? Hur ser loppet ut på cylindern, hur ser kolven ut?


    Dessa grejerna behöver du ta reda på, innan du börjar testa annat hightech mambo jambo.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  26. #26

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    västernorrland
    Inlägg
    276
    okej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in