Hybridvisning

  1. #1

    DT problem tändning

    Hej, hade tänk att fixa min stående hög nu för de är dags att sälja.
    Den har stått still i ett par månader nu eftersom jag inte behövt den eller orkat fixa den.

    Jag antar att det är något tändfel/elfel, den kan liksom inte varva ur som förr. Den slutar tända helt enkelt, för att sedan (utan att dö) tända igen.

    När jag kopplar ut en gul sladd som kommer ifrån svänghjulet (anatar att det är laddströmen eftersom att lyset slocknar) så verkar problemet vara löst, inte 100% säker för de går inte testköra p.g.a is-gata hemma.

    Första gången jag märkte något var när jag körde med mitt tk-rör och de var blött, då stördes tändningen på högre varv, men när det var tort så gick han lika fint som innan.

    Misstänker att de kan vara voltregulatorn för att den har förbindelse med den gula sladden, eller något med svänghjulet eftersom det är mer utsatt för vatten vid kåpan .

    Se och lyssna själva, lite kass ljudkvalité på min kamera dock...
    Tratten är provisorisk sopa tank och anledningen till att den dör i slutet är soppatorsk.
    Förknasarn är lite oinställd, testar lite med och utan choke...

    http://www.youtube.com/watch?v=DSYrD1dQCL0

    Skriv allt ni tror de kan vara, tacksam för all hjälp jag kan få Mvh!

  2. #2
    Testa att ordna bättre jordning från tändplatta (motor) till tändsystemet.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Testa att ordna bättre jordning från tändplatta (motor) till tändsystemet.
    Var menar du att jag ska fixa till jorden någonstans?

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    så går min mt5:a nu bara för att tändstiftet är kasst har fått byta tändstift 3ggr denna väckan pga oinställd. Så byt tändstift så ska de nog funka sen
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    så går min mt5:a nu bara för att tändstiftet är kasst har fått byta tändstift 3ggr denna väckan pga oinställd. Så byt tändstift så ska de nog funka sen
    Men de borde ju inte vara stiftet om de funkar utan den gula sladden :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in