Sidan 2 av 3 Första 123 Sista

Ämne: Tobakstråd

Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Brukar snusa Götebrogs Rape portion , General white. En Portions dosa räcker ungefär 2 dagar. en lös dosa 3-4 dagar. Röker inte men bjuder nån så varför inte.
    konstig tänk snarare skulle jag fråga med varför? ingen fördel alls med det om man inte redan "råkat" bli beroende eller vill vara kool för Monster polarna ;ppP.Pp
    personligen har jag aldrig rökt eller snusat har aldrig sett anledningen att testa då de flesta säger att de blev lite yra och sen spydde? sen när du blivit beroende får du inget "rus" egentligen heller förutom att du stillat behovet så jävligt bortkastat enligt mej iaf

Reg.datum
    Mar 2008
    Det där "för sent" vet jag inte vad du fått ifrån. Visst hade det varit lättare att sluta innan du blivit helt beroende av det (vilket av det du nu brukar) - men det är aldrig för sent heller.

En grej som jag säkert hade gjort om jag hade brukat något och velat sluta hade varit attt lägga pengarna du egentligen köper snus/cigg för i en burk, och sen när man helt har slutat och inte känner att man behöver det längre så köper man något riktigt skoj för pengarna man samlat ihop. Det lär bli en del och även hjälpa till som en sporre.
    Nej ni har rätt, jag har all tid i världen på mig! det är fel att säga så, men man blir inte beronde på 1 månad heller direkt.. tror det tog nästan 1,5 år innan jag blev det. Då ångrade jag de inte alls då jag inte visste att de skulle gå såhär mycket pengar åt de. Nej jag snusar bara, skulle aldrig få för mig att köpa cigg o börja! Då alla 13 åringar inte fattar att det är farligt, 2 släktingar har dött pga att dom rökt.. o min morfar hänger på en lös tråd kan man säga..

Ja det hade blivit ganska mycket, blir ju mer än 1000kr varje månad på skiten..

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    konstig tänk snarare skulle jag fråga med varför? ingen fördel alls med det om man inte redan "råkat" bli beroende eller vill vara kool för Monster polarna ;ppP.Pp
    personligen har jag aldrig rökt eller snusat har aldrig sett anledningen att testa då de flesta säger att de blev lite yra och sen spydde? sen när du blivit beroende får du inget "rus" egentligen heller förutom att du stillat behovet så jävligt bortkastat enligt mej iaf
    Man måste nog röka/snus själv för att förstå hur bra det känns att röka/ ta första snusen på morgonen. Bra att du inte håller på med det det kan du vara stolt över.

Man måste nog röka/snus själv för att förstå hur bra det känns att röka/ ta första snusen på morgonen. Bra att du inte håller på med det det kan du vara stolt över.
    Aa så är det säkert, men samtidigt måste man tänka"är det värt det?" Ja menar, du har ett behov av snus redan och det är ju en sak. Men att hålla på skoj-röka några gånger i veckan måste du ju inse är sjukt ovärt ;D? Jobbigt om du skull bli beroende av det med, både ekonomiskt och i framtiden då det ser och luktar sjukt sjabbigt när vunxa röker, enligt mej. Okej om man fest röker eller så men det är en annan sak tycker jag

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Aa så är det säkert, men samtidigt måste man tänka"är det värt det?" Ja menar, du har ett behov av snus redan och det är ju en sak. Men att hålla på skoj-röka några gånger i veckan måste du ju inse är sjukt ovärt ;D? Jobbigt om du skull bli beroende av det med, både ekonomiskt och i framtiden då det ser och luktar sjukt sjabbigt när vunxa röker, enligt mej. Okej om man fest röker eller så men det är en annan sak tycker jag
    Är beroende av nikotin ja då det är dubbelt så mycket nikotin i snus, en cigaretter och snus verkligen inte är lika farligt som att röka så tror jag inte jag "börjar" med det också. Men visst det tål att tänkas på om "det är värt det" vet inte riktigt vad jag ska svara men får väll säga att det inte är värt det.

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    En fråga bara: Hur jävla dumma i huvudet är ni som både röker och snusar?
    Det är väl mer en fråga om hur man uppskattar saker och ting. Jag finner det jävligt fint att ta en cigg när suget kommer och en snus till filmen eller liknande. Ser det som en livsnjutarsak och skiter i fysiska åkommor. Leva för stunden handlar det om och njuta av varje dag. Vem bryr sig om bieffekter och pengar när man ändå ska dö förr eller senare?

Räcker det som svar på hur dum i huvudet jag är bara för att jag ser mitt liv på ett annat vis än ditt?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Det är väl mer en fråga om hur man uppskattar saker och ting. Jag finner det jävligt fint att ta en cigg när suget kommer och en snus till filmen eller liknande. Ser det som en livsnjutarsak och skiter i fysiska åkommor. Leva för stunden handlar det om och njuta av varje dag. Vem bryr sig om bieffekter och pengar när man ändå ska dö förr eller senare?

Räcker det som svar på hur dum i huvudet jag är bara för att jag ser mitt liv på ett annat vis än ditt?
    När du ligger cancersjuk vid 50-års ålder kanske du börjar bry dig , och då måste vi andra som jobbar betala en massa pengar för att du ska ligga på sjukhus.

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    När du ligger cancersjuk vid 50-års ålder kanske du börjar bry dig , och då måste vi andra som jobbar betala en massa pengar för att du ska ligga på sjukhus.
    Och har jag levt ett bra liv tills dess, då har jag inget att ångra, eller hur?

Edit. Dessutom. Vad finns det som säger att jag kommer få cancer vid 50 års ålder?

Och har jag levt ett bra liv tills dess, då har jag inget att ångra, eller hur?
    Om du anser att ett bra liv är att slösa en jävla massa pengar, få en värdelös kondition och troligtvis dö långt innan du skulle gjort ifall du inte rökte/snusade så visst. Men du borde vara medveten om att det är vi andra som kommer betala för när du ligger på dödsbädden.

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Om du anser att ett bra liv är att slösa en jävla massa pengar, få en värdelös kondition och troligtvis dö långt innan du skulle gjort ifall du inte rökte/snusade så visst. Men du borde vara medveten om att det är vi andra som kommer betala för när du ligger på dödsbädden.
    Är inte pengar till för att förbrännas och man ska må bra för stunden? Jag behöver inte ha en överdrivet bra kondition, vilket jag aldrig haft och jag mår ändå hur bra som helst. Det handlar om prioiteringar här i livet och jag känner helt enkelt att jag kan ge upp mitt fysiska välmående om 45 år för att njuta av livet fram tills dess. Att sedan sjukförsäkringar är något folket betalar om stämmer, men det drar väl alla utav som är sjuka? Inte bara rökare, utan folk som skadas i vardagen med.

Är inte pengar till för att förbrännas och man ska må bra för stunden? Jag behöver inte ha en överdrivet bra kondition, vilket jag aldrig haft och jag mår ändå hur bra som helst. Det handlar om prioiteringar här i livet och jag känner helt enkelt att jag kan ge upp mitt fysiska välmående om 45 år för att njuta av livet fram tills dess. Att sedan sjukförsäkringar är något folket betalar om stämmer, men det drar väl alla utav som är sjuka? Inte bara rökare, utan folk som skadas i vardagen med.
    Men snälla, bara för att vi redan lägger en massa pengar på sjuka ( vilket inte är mer än rätt ) så betyder det väl inte att det inte har någon betydelse om folk röker. Tror inte du vet vilka summor det handlar om...

Jag förstår att du tycker det är skönt att ta en cigg/snus ,även fast jag inte är beroende så kan jag känna så om man tar en cigg/snus på en fest tex. Dock tycker jag inte det är värt konsekvenserna , men som du sa, allt handlar om prioriteringar.

14. Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Men snälla, bara för att vi redan lägger en massa pengar på sjuka ( vilket inte är mer än rätt ) så betyder det väl inte att det inte har någon betydelse om folk röker. Tror inte du vet vilka summor det handlar om...

Jag förstår att du tycker det är skönt att ta en cigg/snus ,även fast jag inte är beroende så kan jag känna så om man tar en cigg/snus på en fest tex. Dock tycker jag inte det är värt konsekvenserna , men som du sa, allt handlar om prioriteringar.
    Troligen inte, men det verkade precis som att du tyckte att det var fel med att lägga pengar på sjukförsärkingar. Missuppfattade vad du menade bara

Precis, allt är om prioiteringar.

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Rapé på smakar och luktar tallbarr ... äckligt som fan, men ja .. alla tycker vi olika I gues
    Själv snusar jag Granit Portion vit !
    Hur kan du tycka att Rapé är äckligt när du snusar något ännu äckligare, Granit white?
    Får inte riktigt ihop det.
    Jag tycker att Granit vit är bland det äckligaste snuset som jag har smakat.

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Hur kan du tycka att Rapé är äckligt när du snusar något ännu äckligare, Granit white?
    Får inte riktigt ihop det.
    Jag tycker att Granit vit är bland det äckligaste snuset som jag har smakat.
    Du läste inte de sista på första raden , alla tycker olika .
    Jag håller med han , granit och kronan är super bra .
    Göteborgs rapé smakar papper , blää..
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Högt blodtryck är ganska vanligt inom min släkt så jag har undvikit tobak så bra jag kunnat.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Du läste inte de sista på första raden , alla tycker olika .
    Jag håller med han , granit och kronan är super bra .
    Göteborgs rapé smakar papper , blää..
    Visst, alla tycker olika.
    Men Granit som är så jävla torrt, Kronan original och Kronan lös funkar. Men inte white.
    Rapé är inte det godaste, fast det går snusa det.

Undrar lite över Tre Ankare och Grov. Hur smakar dem och på vilket sätt? + och -? Vad tycker ni?

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Marlboro gold, ca 2 dagar. Förvånande att du håller på med sånt här Philip, chekkade din bdb och uppfattade dig som en riktigt jävla djup snubbe.

Edit; ska nog slå på stort imorgon och köpa en dosa. Tips på något svagt? Har testat LD förut, tycker att det var rätt soft.
    Senast redigerat av ozcaarl den 2011-01-17 klockan 21:32.

Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Undrar lite över Tre Ankare och Grov. Hur smakar dem och på vilket sätt? + och -? Vad tycker ni?
    Jag har aldrig smakat tre ankare men grov smakar ren kraftig tobak, väldig god om jag får säja det själv. Grov lös rinner också väldig lite(om du snusar löst)

Edit:
    General lös 2-3 dagar räcker en dosa. Har dock kört med hemmagjort snus ett tag. Blir rätt bra om man gör exakt rätt med mått och rörning. 400kr för 2,5 kg. Jävlig billigt
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

23. Reg.datum
    Mar 2006
    Bara svaga personer som röker.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Haha, hur gammal är du, 12? Vi vet att du trollar, gå hem och kolla bolibompa istället....
    Många som klagar på att det inte smakar bra. Haha är ingen stekare allafall.

Men man tycker ju olika

:EDIT sen kan ju folk som inte snusar och bara sitter och postar kommentarer som "Usch och tvi hur kan ni köra den där..saken under läppen man kan ju bli beroende" posta i nån annan tråd det är en sak vissa gör andra inte och dom som gör det kan ju få diskutera skiten.

ANDROID FOR THE WIN
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Marlboro gold, ca 2 dagar. Förvånande att du håller på med sånt här Philip, chekkade din bdb och uppfattade dig som en riktigt jävla djup snubbe.

Edit; ska nog slå på stort imorgon och köpa en dosa. Tips på något svagt? Har testat LD förut, tycker att det var rätt soft.
    Lite njutning i vardagen måste man väl ha (: Sen vet jag inte om jag är djupare än någon annan, bara att jag skriver en del om vad jag tänker på

Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Jag har aldrig smakat tre ankare men grov smakar ren kraftig tobak, väldig god om jag får säja det själv. Grov lös rinner också väldig lite(om du snusar löst)

Edit:
    General lös 2-3 dagar räcker en dosa. Har dock kört med hemmagjort snus ett tag. Blir rätt bra om man gör exakt rätt med mått och rörning. 400kr för 2,5 kg. Jävlig billigt
    Snusar helst portion. Blir kanske en dosa Grov då nästa gång

Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    Grov smakar gott men tre ankare luktar fisk tycker ja o smakar BLÄÄ , Men om jag kör Grov så snusar ja bara mer
    Där ser man! Ska testa Grov då i alla fall

Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    Har en polare som han far gör hemma gjort snus DYNG gött måste jag säga men konsistensen är väll sådär men vafan de är bara baka o stoppa upp
    Precis
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Vet inte om någon har svarat, men vet du hur mycket skatt det är på tobaksprodukter Edvin? Inte direkt så att du kan säga att det är dåligt för andra då ni får betala när man får cancer i 50års åldern.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vet inte om någon har svarat, men vet du hur mycket skatt det är på tobaksprodukter Edvin? Inte direkt så att du kan säga att det är dåligt för andra då ni får betala när man får cancer i 50års åldern.
    Nej det vet jag inte men eftersom ungefär hälften av alla som röker får bla. kol när dem blir äldre så är jag osäker på om dessa pengar räcker till

Edit: Rökning är ett STORT samhällsproblem

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in