Sidan 4 av 4 Första ... 234
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Lange; Du går flygmek? Valde du det som linje eller fick du gå fordon och sedan välja flygmek i 2;an? Verkar otroligt intressant.

Yoohan; Haha, " svårt att byta kamrem " tror inte du klarar byta kamrem på t.ex. en modern Audi, du snackar så mycket skit att det flyger ut genom öronen...
    Jag valde flygteknik som linje, går 3-4 år beroende på hur mycket praktik man ska ha.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Lange; Du går flygmek? Valde du det som linje eller fick du gå fordon och sedan välja flygmek i 2;an? Verkar otroligt intressant.

Yoohan; Haha, " svårt att byta kamrem " tror inte du klarar byta kamrem på t.ex. en modern Audi, du snackar så mycket skit att det flyger ut genom öronen...
    Valde det som linje från första början, dom gjorde om det så man kunde läsa det från första början direkt istället för el, energi samt någonting mer jag inte minns. teknik tror jag det var.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Kan någon berätta hur det är? Allså vad man gör på ettan,tvåan,trean? + när är det man väljer inriktining? Ska nog välja personbil
    Åk1; Praktik 2 dagar i veckan skola 3 dagar
    Åk 2; Praktik 3 dagar i veckan skola 2 dagar
    Åk 3; Praktik 3 dagar i veckan skola 2 dagar

Edit; Om jag visste det angående flygmek så hade det varit väldigt intressant för min del. Synd att man inte visste om de
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av MikkoHein Visa inlägg
    Går i samma klass som drenner och jag tycker de e as nice, man lär sig som fan och har inte bara praktik!! men vi är ute på praktik i 8 veckor i 2an o samma i 3an och de e fett chill, där lär man sig mest!
    Men jag tycker att det är värt att gå den linjen faktist! man behöver inte ngn bilmeckare på bilia efter utan finns många linjer på högskola efter om det önskas, har själv kollat på Design- o konstruktör linje efter!
    lite det jag ville ha fram, bara för man får fordon e man inte dömd till ett helt liv av mekande med bilar till stor del går ja fordon för att lära sig lite så man kan göra svartjobb ist, sjukt nice

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Låter bra Vad får man göra i verkstan? Allså renovera bilar? laga saker? typ?
    Servisar på kund bilar (vet inte om alla tar in kund bilar) , motorbyten , svetsa finns hur mycket som hällst. Vi har även MC teknik så har 2st mc lyftar som man brukar få ta och rulla in moppen om man vill göra nått typ svetsa eller dylikt
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

Gick fordon för 2 år sedan och hade jävligt kul de tre åren. Idag jobbar jag inte med någonting som har med fordon att göra, annat än att jag åker väldigt mycket bil i jobbet.

Välj något du tror du trivs med om du inte känner dig så jättemotiverad att plugga 10 år till.

Det enklaste sättet och ett mycket vanligt sätt att få jobb idag är ju nämligen genom kontakter.
    Same old, same old!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in