Vilken cylinder?

Eftersom ingen verkade nappa på denna fråga i Motorsetup tråden får jag väll ta och göra en ny

Nu när man har tröttnat på den slöa 70cc som man äger så blir det att fixa en värre setup som jag då ska använda till min BRUKS aerox i sommar Först ville jag då ha Stage6 racing 70cc, men tänker nu att det kanske är lite väl för en bruks moped... Så nu står det mellan dessa setups och vill bara se vad ni som har erfarenhet av dom har att säga

Option 1.
    Cylinder: Stage6 racing 70cc
    Avgasrör: Yasuni C21
    Förgasare: Dellórto 21mm
    Insug: Stage6/Malossi
    Membran: Stage6/Malossi
    Luftfilter: Stage6
    Variator: Multivar
    Koppling: Malossi Delta

Option 2.
    Cylinder: Stage6 Sport Pro 70cc
    Avgasrör: Yasuni C16
    Förgasare: Dellórto 19/21mm?
    Luftfilter: Stage 6
    Koppling: Delta/Fly?

Hört att en välinställd S6PS setup ska gå ruggigt bra, och uppfylla de flesta krav som en brukis kan ha. Så kör på den!
    "Inställningen är halva grejen"

Som brukis passar s6 sp mycket bra, i förslitningssyfte också. Det räcker gott och väl med 19mm förgasare, med andra ord: alternativ 2 kommer lira mycket bra till det du ska ha den. Klart snällare för din plånbok också, både vid inköp och i bensin syfte.

Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Stage 6 sportpro.
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Hört att en välinställd S6PS setup ska gå ruggigt bra, och uppfylla de flesta krav som en brukis kan ha. Så kör på den!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    med nya drev så kan du få ner varvet lite. så 1a setupen + nya drev så blir den perfekt.

annars så skulle det vara mer "lättkört" med ett c20 ist för c21. lite mer effekt på mellan registret så man kan köra lungt med den också.
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Visa inlägg
    Som brukis passar s6 sp mycket bra, i förslitningssyfte också. Det räcker gott och väl med 19mm förgasare, med andra ord: alternativ 2 kommer lira mycket bra till det du ska ha den. Klart snällare för din plånbok också, både vid inköp och i bensin syfte.
    Tack för alla tipsen
    Blir nog att köra på en Sport Pro då, men vad det blir för förgasare får vi se

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    blir det mycket långa sträckor? enda som hindrar dig från det vassare alternativet är hur du kör, gillar du att ligga fullgas länga sträckor och maxa så passar väll SP bättre, även om den inte lär palla det till slut men endå

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    blir det mycket långa sträckor? enda som hindrar dig från det vassare alternativet är hur du kör, gillar du att ligga fullgas länga sträckor och maxa så passar väll SP bättre, även om den inte lär palla det till slut men endå
    När jag kör själv så gillar jag att ligga fullgas men eftersom nästan ingen av mina polare som jag kör med varje dag har 70cc så blir det inte så hård körning, men bort cirka 3-4km ifrån staden där vi brukar köra så blir väl minst 2 mil/dag

Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    Option 1.
    Cylinder: Stage6 racing 70cc
    Avgasrör: Yasuni C21 -c16 på AC, c20 på LC. på tok för spetsigt register annars
    Förgasare: Dellórto 21mm
    Luftfilter: Stage6
    Koppling: Malossi Delta -overkill, en standard stage6 eller mk koppling gör jobbet perfa.

Option 2.
    Cylinder: Stage6 Sport Pro 70cc
    Avgasrör: Yasuni C16 -overkill här me, sport pro röret är som handen i handsken om du inte vill ha ketchup.
    Förgasare: Dellórto 19/21mm?
    Luftfilter: Stage 6
    Koppling: Delta/Fly?
    Men borde väl funka bra med C16?

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Jag vet, jag har provat, det funkar så jävla awsome till sport pro!
    Har lirat Metrakit ProRace II på S6R, funkar lika awsome det!
    Så att det skulle bli overkill är skitsnack du får effekt.
    Det kommer bli en Sport Pro, så jag kör på C16... Blir att köpa ett i veckan

Det timmy menar är väl att det är ett onödigt dyrt rör som inte behövs till den cyllen, och att Sport Pro röret lirar goare. Med ketchup menar man att alla effekt kommer på en gång, dvs inte så gött på en bruksmoppe, där man vill ha ett bredare och softare register!

Lyssna på gurun föfan!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Det timmy menar är väl att det är ett onödigt dyrt rör som inte behövs till den cyllen, och att Sport Pro röret lirar goare. Med ketchup menar man att alla effekt kommer på en gång, dvs inte så gött på en bruksmoppe, där man vill ha ett bredare och softare register!

Lyssna på gurun föfan!
    Har redan inhandlat ett C16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in