Sidan 3 av 6 Första 12345 ... Sista

Ämne: Era betyg!

teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Jag tycker att du borde vara allt annat än stolt över dig själv.
    asså, det måste va riktigt svårt att ha 0 poäng
    är fan imponerad xD du kan ju inte ha gått på någom lektion!!

jag kommer gå ut 9an med ca 200 poäng , har höjt mig i iaf två ämnen den här terminen
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

Svenska: Vg
    Engelska: Vg
    Matte: G
    Idrott: G
    Praktik: Vg

Är rätt glad över mig själv, i och med att jag alltid haft på gränsen till Ig tidigare i alla ämnen. Svenskan kan jag utöka till Mvg i höst, så det ska kämpas för. Även engelskan låg det väldigt bra till enligt läraren.

Anledningen till att jag fått betyg nu är att jag går Lärling, vilket är helkorkat när det gäller lektioner och betygssättning.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Matte A - VG
    Engelska A - VG
    Svenska A - G
    Idrott - G

Är vad jag vet ännu.
    "All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig."

Haha, precis som du säger.

Beror hans värdelösa betyg på att jag är en översittare?

Om det är sant som du säger att det verkligen kämpades med skolan så tycker jag synd om personen, eftersom det betyder att han måste vara degenererad till den grad att torka sig i röven på morgnarna måste vara som ett Mount Everest för honom.

Edit: jaja, fuck it.

Jag frågade om du menade att du var en översittare? och de kan inte jag svara på..

så du tycker att dom som inte får G i alla ämnen är retarded? eftersom du skriver att man inte kan torka sig i skitan själv...
    och att bara för att man har 50 poäng i skolan så behöver man inte vara dum som du tror... kan ju lika gärna vara skolan som "smutskastat" honom, han kan inte fått extra hjälp, inte får hjälp alls. Vad fan vet du?
    finns väldigt många skolor som inte äns har liten grupp osv i skolor och han/dom kanske behöver den tystnaden/ron så dom kan koncentrera sig?...

Citat Ursprungligen postat av qweck Visa inlägg
    Det har ingen påstått. Du är en översittare för att du tror att du är bättre än alla andra. Inte för att endel inte får mer än 50 poäng.
    Han tror allvarligt att dom som inte klarar G är efterblivna.. kan lika gärna bero på skolan osv osv osv

Men som sagt, finns människor till allt här i världen..

står helt klart på kexets sida, tycker det är bra att han gått från 0 till 50. Är en bit ialf.
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-06-04 klockan 08:50.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Jag frågade om du menade att du var en översittare? och de kan inte jag svara på..

så du tycker att dom som inte får G i alla ämnen är retarded? eftersom du skriver att man inte kan torka sig i skitan själv...
    och att bara för att man har 50 poäng i skolan så behöver man inte vara dum som du tror... kan ju lika gärna vara skolan som "smutskastat" honom, han kan inte fått extra hjälp, inte får hjälp alls. Vad fan vet du?
    finns väldigt många skolor som inte äns har liten grupp osv i skolor och han/dom kanske behöver den tystnaden/ron så dom kan koncentrera sig?...

Han tror allvarligt att dom som inte klarar G är efterblivna.. kan lika gärna bero på skolan osv osv osv

står helt klart på kexets sida, tycker det är bra att han gått från 0 till 50. Är en bit ialf.
    OM man kämpar med högstadiet och får 50 poäng, så ja, då är man degenererad.

OM man kämpar med högstadiet och får 50 poäng, så ja, då är man degenererad.

jag vet inte om han har kämpat men som jag förstod på hans text så har han dejag gick ut med 70poäng xD visserligen så flamsa jag runt början av terminen och har mig själv att skylla på men andra terminen jobbade på rätt bra:p dock så har jag svårt att vara i stor grupp. men annars så hade jag nog haft 150 poäng ialf och de är okej

Edit, vi skiter i detta haha känns som om vi inte kommer någon stans? förutom att vi tycker olika det är så att de är lätt för dom som är lätt lärda och de trallar på som vanligt men för dom som har svårt att få de att fastna i skallen kanske ger upp för lätt. och där av följderna.
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-06-04 klockan 12:10.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Gick ut 9an med 135P behövde bara 30 för att komma in på det jag går nu

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Är du seriös?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    +1
    Håller med till 100 %...

Ont: Hade 295 poäng när jag gick ut 9an för ett år sedan. Nu har jag ingen aning om vad jag ligger på detta läsåret.

Ja ni, jag är faktiskt stolt över mig själv. Har aldrig riktigt brytt mig i skolan, vilket är helt o hållet mitt egna fel, men att jag har lyckats kommit in på gymnasiet (inte IV) är jag faktiskt stolt över, dock bryr jag mig inte om vad ni tycke ro tänker om mig
    trots allt så är det ju mitt liv :'D

EDIT:

Är du seriös?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    +1
    Håller med till 100 %...

Ont: Hade 295 poäng när jag gick ut 9an för ett år sedan. Nu har jag ingen aning om vad jag ligger på detta läsåret.
    jag vet inte om han har kämpat men som jag förstod på hans text så har han dejag gick ut med 70poäng xD visserligen så flamsa jag runt början av terminen och har mig själv att skylla på men andra terminen jobbade på rätt bra:p dock så har jag svårt att vara i stor grupp. men annars så hade jag nog haft 150 poäng ialf och de är okej

Edit, vi skiter i detta haha känns som om vi inte kommer någon stans? förutom att vi tycker olika det är så att de är lätt för dom som är lätt lärda och de trallar på som vanligt men för dom som har svårt att få de att fastna i skallen kanske ger upp för lätt. och där av följderna.

Tackar JuppeN, jag har självfallet lagt mig mer o mer i skolarbetet sista terminen, därför har jag dessa 50 poäng. Som jag svarade ovanför så har jag bara skitit i skolan under 3 terminer, men nu under sista så kom det där ruset som jag skulle ha behövt i 8an.. men jag är nöjd med 50 poäng, kommer in på HPID som jag vela och är glad

De jag har fått veta ån så länge:

Matte A - MVG
    Matte B - MVG
    Svenska A - MVG
    Engelska A - MVG
    Datorkunskap - MVG
    Kemi A - G
    TF - VG

Klarar man inte mer än 50 poäng i högstadiet så beror det på lathet.
    Du kan ju inte blunda helt från att det kan vara yttre faktorer som påverkar. Allt från sjukdum till familjekris kan dra ned betygen markant. Men ja, att få 50p på högstadiet är verkligen inte svårt. Det är snarare svårt att få så lite poäng.

Sjukt lättlärd skulle jag kalla mig. Pluggar kanske 2-3 timmar/vecka
    Men sedan var det ju inte direkt några svåra kurser du hade läst där.

Jag kommer nog att landa på 17-18, men jag är rätt slapp. Planerar att få 1.7-ish på högskoleprovet.

Tror jag har följande, kommer inte riktigt ihåg.

MaA - MVG
    MaB-MaD - VG
    SvA - MVG
    EngA-EngB - MVG
    Estetisk verksamhet - MVG
    SamA - MVG
    HiA - MVG
    IdA - MVG
    FyA - G
    KeA - VG
    BiA - VG
    DataA - G (heh..)
    Spa steg 3 - G
    FotoA - MVG
    FiA - MVG
    Natur och friluftsliv - MVG

Alla G'n och de flesta VG'n kom i ettan då min motivationsnivå låg på noll. Hamnade i något dåligt mode där ett tag.

Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    50 poäng är stolt över mig då jag gått från 0 poäng från 8 till höstterminen i 9an, alltså, 3 terminer utan nåt G..
    Nu har jag Godkänt i Matte,Svenska,Engelska,Fysik och Samhällskunskap.
    skojar du Pimme? att gå från 0 till 8 är ju en jävligt positiv trend om du inte ser det

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    skojar du Pimme? att gå från 0 till 8 är ju en jävligt positiv trend om du inte ser det
    Måste bara lägga mig i här... Det är klart att det är "bra" på sitt lilla sätt att gå från alla IG till fem G. Men något som alla borde inse är att man ska kunna skrapa ihop betydligt mer än det i nian, även om man nu har koncentrationssvårigheter.
    Jag har t.ex. ett antal vänner med dyslexi, och en av dem hade 205 poäng, tror jag att det var. Så det går att göra bra ifrån sig även om man har sämre utgångsläge än de andra.
    Sen att olika skolor hanterar det på olika sätt är jag helt på det klara med, men ändå, kan inte minnas något som ska varit omöjligt att få G på även om man nu har dyslexi eller annat.
    Det är nog mest lathet som hindrar folk från att få 320.

Måste bara lägga mig i här... Det är klart att det är "bra" på sitt lilla sätt att gå från alla IG till fem G. Men något som alla borde inse är att man ska kunna skrapa ihop betydligt mer än det i nian, även om man nu har koncentrationssvårigheter.
    Jag har t.ex. ett antal vänner med dyslexi, och en av dem hade 205 poäng, tror jag att det var. Så det går att göra bra ifrån sig även om man har sämre utgångsläge än de andra.
    Sen att olika skolor hanterar det på olika sätt är jag helt på det klara med, men ändå, kan inte minnas något som ska varit omöjligt att få G på även om man nu har dyslexi eller annat.
    Det är nog mest lathet som hindrar folk från att få 320.
    det är en förbannat bra början? man måste ju börja någonstans! dock kanske han borde tagit ihop sig och börjat engagerat (stavning?) sig på skolan lite tidigare än sista terminen. svårt att jämnföra människor .. och det sista är rent bull, vissa är bra på idrott , andra inte till ex. och detta beror ofta på hur intresserad man är, är så för mej själv. i dom ämnen jag tycker är intressanta har jag VG i utan ansträngt mej allt för mycket. dock kan man även ha bra betyg i ämnen man inte förstå sig på, hade ex. IG i biologi i åttan nu till jul fick jag ett VG.

ONT: har inte fått slutbetyget än men landar nog just över 200

det är en förbannat bra början? man måste ju börja någonstans! dock kanske han borde tagit ihop sig och börjat engagerat (stavning?) sig på skolan lite tidigare än sista terminen. svårt att jämnföra människor .. och det sista är rent bull, vissa är bra på idrott , andra inte till ex. och detta beror ofta på hur intresserad man är, är så för mej själv. i dom ämnen jag tycker är intressanta har jag VG i utan ansträngt mej allt för mycket. dock kan man även ha bra betyg i ämnen man inte förstå sig på, hade ex. IG i biologi i åttan nu till jul fick jag ett VG.

ONT: har inte fått slutbetyget än men landar nog just över 200
    Det jag menar är att nians, och även åttans, kurser är såpass lätta och betygen är såpass lättuppnådda att nej, jag förstår INTE hur man kan vara stolt över 50 poäng.
    Även om jag kan hålla med om att det är en bra förbättring.

Det jag menar är att nians, och även åttans, kurser är såpass lätta och betygen är såpass lättuppnådda att nej, jag förstår INTE hur man kan vara stolt över 50 poäng.
    Även om jag kan hålla med om att det är en bra förbättring.
    man måste ju alltid utgå från sig själv och om jag haft 0p inför sista terminen hade jag varit glad att jag klarat 5 betyg ink. basämnena för att slippa IV och jag skulle vara stolt för att känna att jag kan om jag vill

man måste ju alltid utgå från sig själv och om jag haft 0p inför sista terminen hade jag varit glad att jag klarat 5 betyg ink. basämnena för att slippa IV och jag skulle vara stolt för att känna att jag kan om jag vill
    Jag förstår dina argument, och kan hålla med om vad du säger till viss del.
    Men samtidigt hade jag ALDRIG kunnat känna mig stolt över 50 poäng, då det är så simpelt att få G i de olika ämnena. En kompis gjorde nio (!) omprov i tyskan sista terminen, men han fick ändå G. Så för ett IG ska det verkligen mycket till...
    Även om det såklart är skönt att slippa IV och ha en viss möjlighet att välja inriktning.
    Men nog om detta nu, det är bara att säga lycka till till KeXet och hoppas att han höjer sig lite till nu på slutet

Nu ska jag sova iaf, godnatt MNF

Men samtidigt hade jag ALDRIG kunnat känna mig stolt över 50 poäng, då det är så simpelt att få G i de olika ämnena. En kompis gjorde nio (!) omprov i tyskan sista terminen, men han fick ändå G. Så för ett IG ska det verkligen mycket till...
    Även om det såklart är skönt att slippa IV och ha en viss möjlighet att välja inriktning.
    Men nog om detta nu, det är bara att säga lycka till till KeXet och hoppas att han höjer sig lite till nu på slutet

joo de är sant iprincip bara vara på lektionerna.. sen skiljer det ju mycket på vilken lärare man har man ändå, G är har verkligen inte spec höga kriterier !

säger dessamma

Ett IG eller ett streck i betyget som det så fint kallas på högstadiet för man oftast för att man har struntat i att gå på lektionerna. Sant som du säger, det är svårt att få IG på högstadiet, men ändå ganska lätt.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Ett IG eller ett streck i betyget som det så fint kallas på högstadiet för man oftast för att man har struntat i att gå på lektionerna. Sant som du säger, det är svårt att få IG på högstadiet, men ändå ganska lätt.
    Mmm, precis.
    Men jag tänkte som så att, om man faktiskt går på lektionerna, så är det "svårt" att få IG i såpass många ämnen.

190 senast tror jag, väntar bara på det riktiga slutbetyget, en vecka kvar tills man går ut nian sen blire gymnasie
    DT-delar till salu, pm:a o fråga om ni vill ha nå

Om jag har koll så kommer jag gå ut nian med 235p. helt okej enligt mig. :p

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Fick 250 poäng förra terminen, slutar på fredag så då får vi se hur det blir.

Hade avslutning idag Här är slutbetygen

Svenska: VG
    Engelska: MVG
    Matte: VG
    SO: VG
    Teknik: VG
    Hemkunskap: VG
    Idrott: MVG
    Spanska: VG
    Musik: VG
    Biologi: VG
    Fysik: VG
    Kemi: VG
    Bild: VG
    Slöjd: G (böglärare)
    F.d summertime

1 ig, 2 VG och resten G
    NiKlAn

Yes, hade avslutning idag.

Såhär blev det.

Spanska: IG
    Engelska: G
    Matte: G
    Teknik: G
    Bild: G
    HK: G
    Idrott: VG
    Musik: VG
    Biologi: VG
    Fysik: VG
    Kemi: VG
    Geografi: VG
    Religion: VG
    Samhällskunskap: VG
    Historia: VG
    Slöjd: VG
    Svenska VG

Gick ut 9:an, så slut betygen.

Lär ha fem MVG och resten VG efter första året på NV.
    Är inte helt nöjd, hade jag skärpt mig skulle det kunna vara betydligt bättre...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in