Sidan 1 av 5 123 ... Sista
  1. #1

    MC-tråden - för oss som tycker 50cc är för litet!

    Här diskuterar vi allt om motorcyklar.

    Bild på min.


    Kanske inte den snyggast, men den går som fan!
    Senast redigerat av Slaerk den 2010-05-28 klockan 22:46.

  2. #2
    Vad är det för årsmodell? Ser ut och vara en gammal symaskin..

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Johan Visa inlägg
    Vad är det för årsmodell? Ser ut och vara en gammal symaskin..
    '87, men den såg likadan ut från '85 till '91. Symaskin?

  4. #4
    Har en XT 05 just nu, men funderar på att skaffa en lite nyare 2-taktare, gärna motard, men finns det någon åf i sverige för sådana hojar? Eller, ännu hellre, finns det någon riktigt snabb 4T, motard, sporthoj, offroad, vad som.

  5. #5

  6. #6
    Vi gör denna till allmän MC-tråd istället

  7. #7
    Suzuki TS 125 R -91

    Är det någon snabb och bra hoj? Lätta/billiga att sm konvertera? Reservdelar? Toppfart/hk ostrypt?

    Tack för svar!

    Edit: Hur stora är dom jämfört med tex en XT?

    Snabbare än någon annan 2t eller är det bland den segaste 2t man kan hitta?

    Edit2:

    Fick lite bilder av honom.





    Så vad säger ni, är det något att ha? oroar mig över att bakdelen, med placeringar av blinkerna och den löjliga bakdelen kan verka fult, men kanske är snyggare i verkligheten?

    Någon med photoshop skills som kan sätta på kanske en trimpipa och sm fälgar o däck?
    Om jag nu köper den så är det väl det som kommer att hända.

    Slänger in en till fråga, är dom lätta att strypa av? Var tydligen någon elektrisk strypning också.
    Senast redigerat av Morganrone93 den 2010-05-31 klockan 23:29.

  8. #8
    Kom igen, någon borde ju ha någon erfarenhet av dessa hojar, eller bara vill tycka till!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Kom igen, någon borde ju ha någon erfarenhet av dessa hojar, eller bara vill tycka till!
    jag vet inget förutom att jag tycker den va grymt ful de gamla 125 DTerna är finare, skaffa sån

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    jag vet inget förutom att jag tycker den va grymt ful de gamla 125 DTerna är finare, skaffa sån
    Mhm, Suzukin ska han ha 6000kr, och då har jag inte ens börjat pruta än, därför såg den rätt så intressant ut

    Vad är en riktigt vass hoj som inte kräver så jätte mycket service?

    Vad är det för service på tex en KTM EXC egentligen, om man kör väg då, hur mycket kostar tex bra olja o kolv?

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Är inte det där en 125:a? Tvek på att den går som fan.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Är inte det där en 125:a? Tvek på att den går som fan.
    Eh, Ja Suzukin är en 125a. En Suzuki TS125R rättare sagt. Hur så?

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Suzuki TS 125 R -91

    Är det någon snabb och bra hoj? Lätta/billiga att sm konvertera? Reservdelar? Toppfart/hk ostrypt?

    Tack för svar!

    Edit: Hur stora är dom jämfört med tex en XT?

    Snabbare än någon annan 2t eller är det bland den segaste 2t man kan hitta?

    Edit2:

    Fick lite bilder av honom.

    Så vad säger ni, är det något att ha? oroar mig över att bakdelen, med placeringar av blinkerna och den löjliga bakdelen kan verka fult, men kanske är snyggare i verkligheten?

    Någon med photoshop skills som kan sätta på kanske en trimpipa och sm fälgar o däck?
    Om jag nu köper den så är det väl det som kommer att hända.

    Slänger in en till fråga, är dom lätta att strypa av? Var tydligen någon elektrisk strypning också.
    Bakdelen är nog det sista du ska oroa dig för.

  14. #14
    Suzukin blev såld, så det gick och sket sig, aja.

    Kan någon snäll själ här tipsa om en bra hoj, SM/Offroad, som har bra med powwah för en 125a. Sporthojar är tyvärr uteslutet, sen dom är gjorde för hög fart, och hög fart lämpar sig inte här på Gotland, däremot lek och skoj lämpar sig perfekt.

    Tack!

  15. #15
    Tjenare, tänkte lägga ut en bild på ns125f'an som står och skräpar hemma hade tänkt att rusta upp den i sommar då den är i mindre bra skick
    ingen som vet vart man kan få tag i broms"pedal/arm" och en kopplingsspak.
    Kom gärna med förslag på vad jag kan göra för att få den stilren osv osv osv. Mvh Jeppe
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  16. #16
    http://www.blocket.se/jonkoping/Omby....htm?ca=19&w=3

    Förstår ännu inte.. Han har alltså reggat en Rieju Drac som en DT 125, wha? Eller vad fan?
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  17. #17
    Den är byggd på en DT ram.
    F.d summertime

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Den är byggd på en DT ram.
    Tvek på det, imo, det är ju original drac kåpor, till och med original showa gaffel ser det ut som.

    Hursomhelst, boys!

    Bilder på möjliga MC:or för mich för tillfället.
    Bilderna på NSFan är rätt så dåliga jämfört med NSRen men, men.
    NSR 125 -91


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    NSF 125 -86



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Tvek på det, imo, det är ju original drac kåpor, till och med original showa gaffel ser det ut som.

    Hursomhelst, boys!

    Bilder på möjliga MC:or för mich för tillfället.
    Bilderna på NSFan är rätt så dåliga jämfört med NSRen men, men.
    *Bilder*

    Nsforna är ju rätt fräna enligt mig
    har inte direkt fastnat för nsr'n
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Nsforna är ju rätt fräna enligt mig
    har inte direkt fastnat för nsr'n
    Aa, jag är rätt inne på Streetfighters för tillfället, gillar inte att ha så mycket plast som kan gå sönder o ha sig för.

    Men gillar inte direkt original färgen på den NSFen
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Är inte det där en 125:a? Tvek på att den går som fan.
    Pratar du med mig? Ifall du gör det så, ja den går som fan

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av 20th Century Boy Visa inlägg
    Pratar du med mig? Ifall du gör det så, ja den går som fan
    Han sa iofs "Tvek på att den går som fan."

    Men, men, även jag gör fel, grova fel xD.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Han sa iofs "Tvek på att den går som fan."

    Men, men, även jag gör fel, grova fel xD.
    haha samma här, något likande cateye skulle inte sitta dumt, man får en riktigt rå look tycker jag. näe färgen är långt ifrån den finaste är sugen på att lacka min i någon liknande volvos ocean blue riktigt fin färg.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #24
    Blir bara svårare och svårare att veta vad för MC typ jag ska köra på, sen jag tänker ju att om jag kör på tex supermotard nu, så kommer jag att skaffa en större supermotard senare osv, eller en sport och fortsätta sport, gha, blir galen på mig själv.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Blir bara svårare och svårare att veta vad för MC typ jag ska köra på, sen jag tänker ju att om jag kör på tex supermotard nu, så kommer jag att skaffa en större supermotard senare osv, eller en sport och fortsätta sport, gha, blir galen på mig själv.
    haha har tänkt på detta jag med, men är bra jävla sugen på en motard, så jäkla grymma
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  26. #26
    Någon som kan säga vad för service som verkligen gäller för värsting motarderna ( 125cc ), KTM, Gasgas, TM, m.m.

    Hur mycket kostar det som krävs för servicen, tex kolv, oljan, osv.

    Säg gärna allt som ska göras, gärna hur många mil man kommer på 10h om ens snittfart är 60-70.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  27. #27
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Vad är det för 125or som gäller? Vill inte köpa någon cross som jag måste hålla på att fixa med för att det ska gå att regga den

    Vill ha supermotard. Har kolla på en del olika, bland annat WR125X. Är det något att ha?
    Ska köpa begangnat, så länka gärna till vettiga begangnade 125or. Maxpris är väll runt 25 lax

  28. #28
    Med 25 lax, så kan du knåpa ihop till en väldigt fräsch Husqvarna SM 125 S tex http://www.blocket.se/varmland/Husqv...=19&w=3&last=1

    Bara o pruta lite

    Annars kan du kolla runt på tex dessa http://www.blocket.se/vasternorrland....htm?ca=19&w=3

    Det är 2takt som gäller om du vill ha fart, vill du ha 4takt så är det de nyare motorerna med 4 ventiler m.m som gäller, dom med enbart 2 ventiler kämpar för att nå 90-100++.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  29. #29
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Med 25 lax, så kan du knåpa ihop till en väldigt fräsch Husqvarna SM 125 S tex http://www.blocket.se/varmland/Husqv...=19&w=3&last=1

    Bara o pruta lite

    Annars kan du kolla runt på tex dessa http://www.blocket.se/vasternorrland....htm?ca=19&w=3

    Det är 2takt som gäller om du vill ha fart, vill du ha 4takt så är det de nyare motorerna med 4 ventiler m.m som gäller, dom med enbart 2 ventiler kämpar för att nå 90-100++.
    Tackar Husqvarnan ser mycket instressant ut! Men hur långt får en 125:a gått innan det är för långt? Typ som det börjar kännas lite långt för en moppe när det gått 1000 mil...

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Tackar Husqvarnan ser mycket instressant ut! Men hur långt får en 125:a gått innan det är för långt? Typ som det börjar kännas lite långt för en moppe när det gått 1000 mil...
    Det är ju olika beroende på modell, men, 2k, känns inte som så vrålmycket imo, moppe ligger man ju full rulle hela tiden i stort sett, Honda, dom är i stort sätt odödliga, samma gäller DT, och Husqvarnan har nog samma motor som DTn, fast lite uppskrämd, om jag inte minns fel,
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in