Thumbs up blindrör slider :)

tjena hade tänkt att såga att såga av brindröret och svetsa igen de äre någon som har gjort de på sin slider? hur mycke mer topp fick den? fick den bättre axx? behöver man byta till större munstycke eller nått?

Jag funderar oxå på o göra det på min slider undrar oxå om man måste byta munstycke men ja tror nog det är bäst och byta upp sig lite

ja att ta bort blind röret gör lite grann på toppen men vet inte redigt hur mkt. Att byta upp i storlek på munstycke är nog en bra ide för det som sitter i org på slider är igentligen för litet.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

pent jag läste någon stans att man inte får nått mer topp om man drar blindröret på slider man får bara axx stämmer de?
    hörde ochså att man får lite bättre axx om man drog v-ringen stämmer detta?

Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    herregud, det är väl bara testa?
    så sant det är ju bara att sätta dit det igen om man vill
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

dra v-ringen ger ungefär 20 kmh - 18 kmh. Så de är inget märkbart, blindtarmen ger mest axx. lite topp också
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

När man har kapat av röret så finns det en "bricka" mitt i röret som gör så att de flesta avgaserna går ut till blindröret, glöm inte att ta bort den med.

Det ger faktiskt ganska mycket om man tar bort brickan och svettsar igen blindröret

okej vill mesta ha axx i med att jag stuntar

Byt upp dig lite i munstycke från orginalstorleken ja, det är alltid bra!

Sen dra V-ringen och byt till lätta vikter, det gjorde jag på min Slider och den gick underbart lätt upp på bakhjulet! Kunde inte ett skit om bakhjulsåkning innan jag köpte den och ändå kunde jag dra bakhjul inom väldigt kort tid!

Supergo moppe verkligen!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

har dragit v-ringen nu men den fick sämmre axx. men jag kan dra bakhjul nu endå men är de någon som vet va slider 09 har för vikter orginal står ingen på dom

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in