Ämne: Drac går illa i motorn
Hybridvisning
-
2010-06-03, 15:33 #1
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Sverige
- Inlägg
- 15
Drac går illa i motorn
Hejsan allihopa. Jo nu är det så att min Drac -99 inte alls går bra i motorn. Mitt problem är att den bluddrar och hackar som aldrig förr. Det hela började när jag drog pluggen i motorn. Innan när jag låg i nerförsbackar (ej urpluggad) så kunde motorn typ dö och gasen kom efter en stund, den bluddrade lite också. Men som sagt nu urpluggad så kan jag knappt gasa innan den börjar bluddrar och hacka. Jag har kollat tändstiftet och tändhatten, det såg fint ut. Bytte även ner till 60 munstycke (gammla drac förgasaren) men det gör nästan ingen skillnad. Jag kan komma iväg utan att det bluddrar lite om jag gasar 1/4 men drar jag lite mer på gasen så bluddrar den igen och hackar. Innan toppade den 75 på mätaren när jag gasade 1/4 men nu efter ett tag så spärrar den precis vid 60 på mätaren den vill alltså inte mer. På tomgång så kan jag gasa 1/4 och den varvar ut lite och varvstoppar, drar jag gasen mer så låter den som en hackande traktor. Vad kan felet var?? Blir knäpp
Den är väldigt lätt startad dock, startar alltid på 1-2 kicken.
Kan lägga upp film när jag kör om det skulle behövas.
Setup :
Urpluggad
Borrad luftburk
Munstycke 60 (Har prövat från 53-80)
Insuget är av metall (hade gummi innan servicen)
Vet ej när kolven byttes senast.
Tändstift NGK B8ESSenast redigerat av RiejuKire den 2010-06-03 klockan 15:40.
-
2010-06-03, 15:38 #2
-
2010-06-03, 15:40 #3
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Sverige
- Inlägg
- 15
Hur kollar jag detta då?
-
2010-06-03, 16:17 #4
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Silvervalley
- Inlägg
- 328
-
2010-06-03, 18:52 #5
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Sverige
- Inlägg
- 15
Men är inte membranet dåligt om den är svårstartad och går oroligt på låga varv? Min är lättstartad och kan gasa på låga varv. Man kan säga att det är som min moppe var cdi strypt den kan inte varva ut typ och låser sig vid 60. Kan det kanske vara kolven som är sönder? Vill inte kolla det själv.
-
2010-06-07, 16:27 #6
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Tranås
- Inlägg
- 25
vet inte hur noga det är på dom men min cross gjorde så när jag hade för dåligt tändstift
B6HS = Original
B7HS = Grov böj, dragen plugg
B8HS = Trimcylinder typ 5½
B9HS = Större cylindrar + förgasare eller mer
detta kanske kan vara till någon hjälp
-
2010-06-07, 17:24 #7
på am6 är det b8es org.
Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta