Question Drac går illa i motorn

Hejsan allihopa. Jo nu är det så att min Drac -99 inte alls går bra i motorn. Mitt problem är att den bluddrar och hackar som aldrig förr. Det hela började när jag drog pluggen i motorn. Innan när jag låg i nerförsbackar (ej urpluggad) så kunde motorn typ dö och gasen kom efter en stund, den bluddrade lite också. Men som sagt nu urpluggad så kan jag knappt gasa innan den börjar bluddrar och hacka. Jag har kollat tändstiftet och tändhatten, det såg fint ut. Bytte även ner till 60 munstycke (gammla drac förgasaren) men det gör nästan ingen skillnad. Jag kan komma iväg utan att det bluddrar lite om jag gasar 1/4 men drar jag lite mer på gasen så bluddrar den igen och hackar. Innan toppade den 75 på mätaren när jag gasade 1/4 men nu efter ett tag så spärrar den precis vid 60 på mätaren den vill alltså inte mer. På tomgång så kan jag gasa 1/4 och den varvar ut lite och varvstoppar, drar jag gasen mer så låter den som en hackande traktor. Vad kan felet var?? Blir knäpp Den är väldigt lätt startad dock, startar alltid på 1-2 kicken.

Kan lägga upp film när jag kör om det skulle behövas.

Setup :
    Urpluggad
    Borrad luftburk
    Munstycke 60 (Har prövat från 53-80)
    Insuget är av metall (hade gummi innan servicen)
    Vet ej när kolven byttes senast.
    Tändstift NGK B8ES
    Senast redigerat av RiejuKire den 2010-06-03 klockan 15:40.

dina membran läppar e antagligen inte täta.

Hur kollar jag detta då?

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av RiejuKire Visa inlägg
    Hur kollar jag detta då?
    Ta bort membranet och kolla om det ärr någon glipa mellan läpparna Om det är det så köp nytt membran eller nya läppar

Men är inte membranet dåligt om den är svårstartad och går oroligt på låga varv? Min är lättstartad och kan gasa på låga varv. Man kan säga att det är som min moppe var cdi strypt den kan inte varva ut typ och låser sig vid 60. Kan det kanske vara kolven som är sönder? Vill inte kolla det själv.

vet inte hur noga det är på dom men min cross gjorde så när jag hade för dåligt tändstift

B6HS = Original
    B7HS = Grov böj, dragen plugg
    B8HS = Trimcylinder typ 5½
    B9HS = Större cylindrar + förgasare eller mer

detta kanske kan vara till någon hjälp

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •