Thumbs down Min Slider funkar inte!!

Tjena! Köpte min moppe i lördags. när jag köpte den så gick det inte att gasa fult ! men sen så fixade jag det . sen fick jag soppa torsk och så tankade jag .. nu får jag inte på moppen alls. har gjort rent Förgasaren och bytt tändstift men funkar endå inte .. nån som vet vad det kan vara för Fel ?

kolla felsöknings listan/tråden, finns så många olika saker det kan vara..

Okej

Säkert att du inte tanka typ diesel? ^^ För en soppatorsk ska ju inte ge några problem så sätt, förutom att du får kicka LÄNGE! Kan ju testa att spraya lite startgas, för att få igång systemet igen liksom!

Hur kommer det sig att du inte kunde gasa fullt innan? Eller har det inget med problemet att göra över huvud taget?
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Hehe Ja du .. nä jag har inte Tankat Diesel . asså han hade inget luftfilter på när jag provkörde den .. när jag kom hem så skulle jag köra en runda . så gick det inte att gasa fult . vet dock inte varför . sen satte jag på en luftfiltret och då funkade det .. jag körde en runda . sen så fick jag soppa torsk,. tror jag ............ jag tankade men fick inte igång den efter det

ahhahaha dages där ! du har skit i förgasaren... rengör allt runt föggen också de kan säkert ha gått vidare
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    ahhahaha dages där ! du har skit i förgasaren... rengör allt runt föggen också de kan säkert ha gått vidare
    Lyssna nu på ajonson! Som han säger, det är skit i föggen, alternativ membranet! Rengör skiten så kommer den gå bra igen!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Har redan kolla föggen och gjort rent den har provat med startgas med funkar ikke ! kollade membranet igår den va fin!

funkar inte med startgas heller ..

[QUOTE=Gillo;148761]Lyssna nu på ajonson! Som han säger, det är skit i föggen, alternativ membranet! Rengör skiten så kommer den gå bra igen![/QUOTE

Japp !

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ta av cyllen och kolla så allt är rätt då!
    varvstoppet 24/7!

Jag har kunskap men asså vill helst inte köpa nya packningar .. men ska kolla kompen imon . vet nån hur många kilo det avrundar på ?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Om du kör oljebladning i tanken kan den ha skurit faktiskt.. om du har otur då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

har separat oljeblandning .

jag har ockås slider och jag hade någe liknande problem , jag åkte , fast jag fick inte soppatorsk ,men jag tankade moppen fullt, men sen gick den skit , dog och höll på , så jag ploppade ur föggen en stund , sen så satte jag tbx den , då gick den igen , kan va de minsta lilla ,

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av MikkoHein Visa inlägg
    inte alla som har denna kunskap men gör det gärna om du känner för det!
    Flåt, tänkte inte på det! Men du behöver ju inte nya packningar om du tar av cyllen, men jag skulle köpa nya ändå eftersom det är så billigt och bra att byta!
    varvstoppet 24/7!

Att den dog vid fullgas utan luftfilter och sen gick fint med luftfilter betyder ju självklart att du hade för litet munstycke och för mycket luft i blandningen när luftfiltret var av! Inget konstigt med det.

Men gjort det vanliga, kollat så du har bra gnista på stiftet tex?

Att vräka av cylindern är väl inte det första man gör i ordningen direkt!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

hehe , ah det är bra gnista .

okej

Öppnade Cyllen idag då visade det sig att packningen va skiiiit!! haha ! Kanske det som va felet .. Tack för alla kommentarer ! (L)

yes

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in