Ämne: Drevningstråden
-
2011-06-04, 23:17 #181
-
2011-06-08, 17:10 #182
Ska köpa en Gilera smt -06 helt ORGINAL och hade tänkt att börja med att sätta på ett Gianelli 2t, Sen ska jag även sätta på större fögge och cylinder efter ett tag, Vill att den ska vara stark och axxa bra och har en bra tophastighet så undrar vilken drevning kommer passa bra? Är helt ny inom crossmoppar
-
2011-06-11, 22:28 #183
Har en derbi extrem -03 kör orginal 13/70 drev eller nått, vad ska jag ändra för att få maximal "styrka" ?
-
2011-06-11, 22:30 #184
- Reg.datum
- Jun 2011
- Ort
- Karlskoga
- Inlägg
- 15
Min är helt original förutom jamarcol effektrör + ljuddämpare, tror att strypningen vid insuget är borttaget också. Har original luftburken.
Min drevning är 15 i fram och 45 i bak. 15 i fram är väl för mycket? Ska jag köpa 14 tycker ni? Jag märker att det tar en väldig stund innan den kommer upp i maxhastighet (ca 50-55 km/h) och den varvar inte så högt på fyrans växel.
Om jag byter till 14 vad förlorar jag i topphastighet tror ni?Blir det bättre accelration eller?
-
2011-06-12, 02:49 #185
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Uppsala.
- Inlägg
- 465
RAMI:
13:53 är en blandning av allt (Gilera har den redan populära 53 bak + och 11 fram, snacka om axx och söndervarvning med trimrör <3 ), köp även 12 och 14 framdrev så kan du byta efter vad du är sugen på (11 är org, om du har cylle kanske den tom orkar 15? fan, släng med den i beställningen också!!), framdrev är billiga så du förlorar inget på det enligt mig, roligare att hitta sin favvodrevning man gillar mest. Derbimotorer går ibland fort med Gianelli och hög drevning (14:53) för o va effektrörmoppar.
Klimpe95:
Med originaldrevningen tycker jag man får en blandning av allt, dock lite mycket övervarvning när man pressar i 50 på sexan. De är rätt starka original tycker jag så man kan ta en kugg större där fram (14) utan att förlora alltför mycket och göra det lite skonsammare så man inte tokvarvar hela tiden men det blir ju en liten skillnad i hur stark den är. En kugg mindre skulle du kunna ändra om du vill ha starkare (12), när man har org-moppe tycker jag inte man ska ändra mer än en kugg mindre eller en kugg större. Köp framdrev i olika storlekar och testa dig fram till vad du tycker, det är inte svårt att byta alls och framdrev kostar inte så mycket pengar, 60kr styck typ.
Simonwellander:
Jag tycker att det låter lite tungt och om den inte orkar varva så mycket på fyran tycker jag defenitivt att du bör byta ett snäpp mindre. När du kör med 14 får du lite bättre axx (svårt o säga hur mycker bättre det blir, beror på vad du är van vid o vad du anser är bra axx men du kommer nog känna iaf en liten skillnad), och kan varva mer på högsta = du kommer nog upp i typ samma hastighet som innan. Köp ett 13 också då det är lätt att byta drev och det kostar inte mycket pengar, ännu mindre till äldre moppar som sån som du har, 40-50kr? Värt det, alltid kul att hitta sin favoritdrevning!
-
2011-06-12, 03:04 #186
-
2011-06-12, 09:46 #187
- Reg.datum
- Jun 2011
- Ort
- Karlskoga
- Inlägg
- 15
-
2011-06-12, 10:07 #188
-
2011-06-12, 17:19 #189
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Uppsala.
- Inlägg
- 465
-
2011-06-12, 18:48 #190
-
2011-06-13, 11:21 #191
- Reg.datum
- Jun 2011
- Ort
- Karlskoga
- Inlägg
- 15
-
2011-06-13, 13:17 #192
Vilket framdrev funkar bra till en org dt50x med 60 bak? är 11 nu så skulle det funka med 13?
-
2011-06-13, 15:17 #193
Tretton kan bli lite tungt för orginal men köp hem både 12 och 13 så kan du hitta just din drevning som du tycker är skön.
Sen beror det mycket på körstil och vart man kör.
Tyngre drevning om man kör landsväg eller prioriterar lungnare varvtal.
Lättare drevning är najs om man vill vara snabbast vid rödljusen men skiter i komforten
Men ta hem båda och testa dig fram
kostar ju typ 60 spänn styck så inga stora pengar
-
2011-06-19, 15:34 #194
vilket drev ska jag ha fram på dt50? är det 420? är det nån skillnad på märkena?
-
2011-06-19, 20:01 #195
-
2011-06-26, 00:28 #196
Vad ska man ha fär dreving till en senda extream 04a med airsal 80cc 19 fögg ,Tecnigas enox rör ??
vill ha axx och styrka men vist den måste toppa lite med.
Tacksam fö svar.
-
2011-06-26, 00:31 #197
-
2011-06-28, 00:55 #198
-
2011-06-28, 01:41 #199
-
2011-06-28, 22:50 #200
-
2011-06-30, 16:40 #201
-
2011-07-02, 22:26 #202
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- dsea
- Inlägg
- 156
Har lite brain issue.. hittar inte på google.. om man drevar större fram så blir den slöare start men högre toppfart?
-
2011-07-08, 21:38 #203
- Reg.datum
- Jul 2011
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 15
Har en rieju drac (1998, minarelli Am5) som jag ska köra med MK thrower rör.
Har just nu 13/56. FUnkar det bra eller vad kan jag göra för skillnad om jag byter?
-
2011-07-16, 21:38 #204
Rieju RRX SM 2007, urpluggad och inställd förknasare.
Någon som vet vad original drevningen rasslar på? Och vilken drevning jag bör byta till för att uppnå harmoni i både acceleration och toppfart? Hel me out!
-
2011-07-16, 21:42 #205
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-07-17, 12:39 #206
-
2011-07-17, 14:33 #207
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Olofström
- Inlägg
- 6 543
-
2011-07-18, 20:04 #208
Dags att beställa drev, har bestämt mig för 14:52.
Tänkte beställa IGM 420 drev + kedja, men har ingen aning om hur många länkar jag ska ha. Fanns 130, 134 & 136 länkskedjor...
Någon som har nån aning om vilken som passar bult-on?
Beställer ett kedjelås också ifall att.
RRX SM 2007 är mopedmodellen.
-
2011-07-18, 20:06 #209
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Uppsala.
- Inlägg
- 465
-
2011-07-18, 20:07 #210