Sidan 1 av 12 12311 ... Sista

Hybridvisning

  1. #1

    Drevningstråden

    Här kan ni ställa frågor om vilken drevning som skulle passa till eran setup.

  2. #2

    Drevning acceleration

    Hej jag bara undra vilket drev jag ska ha till en Rieju drac 02 som jag vill ha Acceleration allt är original på den förutom Dragen plugg

  3. #3
    tjaa.. jag har en urpluggad drac med 17,5 förgasare. Borde den orka 14/56?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    tjaa.. jag har en urpluggad drac med 17,5 förgasare. Borde den orka 14/56?
    Hade Thrower med 14/56 och 19mm, gjorde 92 km/h på raka utan att riktigt varva ut på 6:an.
    Om jag var du hade jag kört på 13/52 för att få ut all effekt.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Hade Thrower med 14/56 och 19mm, gjorde 92 km/h på raka utan att riktigt varva ut på 6:an.
    Om jag var du hade jag kört på 13/52 för att få ut all effekt.
    Okej fint. de konstiga med min är den knappt orkar varva ur 5an med 14 drevet efter jag bytt förgasare.. är något fel eller? för jag menar om din klarade det borde min också göra de? min har väl lägre varv och allt?
    btw, 13/52=4 14/56=4 samma drevning iprincip och 56 drevet är sprillans ;D

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Okej fint. de konstiga med min är den knappt orkar varva ur 5an med 14 drevet efter jag bytt förgasare.. är något fel eller? för jag menar om din klarade det borde min också göra de? min har väl lägre varv och allt?
    btw, 13/52=4 14/56=4 samma drevning iprincip och 56 drevet är sprillans ;D
    Är förgasaren inställd korrekt då?
    Beror ju på 14/56 och 13/52 är likadan drevning uträkningsmässigt men inte i praktiken, 14/56 är en drevning som kräver vridmoment vilket en 2-taktsmotor inte har så mycket utav direkt.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Är förgasaren inställd korrekt då?
    Beror ju på 14/56 och 13/52 är likadan drevning uträkningsmässigt men inte i praktiken, 14/56 är en drevning som kräver vridmoment vilket en 2-taktsmotor inte har så mycket utav direkt.
    Jag vet inte riktigt faktsikt .. ganska bra tror jag! testat lite olika munstycken samt justerat nålen. men somsagt, BÖR den klara av det? behöver ju inte vara så att den gör de men känns nästan så
    okej !

  8. #8
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Beror ju på 14/56 och 13/52 är likadan drevning uträkningsmässigt men inte i praktiken, 14/56 är en drevning som kräver vridmoment vilket en 2-taktsmotor inte har så mycket utav direkt.
    Jag hoppas att du har en jävligt bra ursäkt för där har du helt fel
    Don´t make excuses, make horsepower!

  9. #9
    Ska införskaffa mig ett Thrower till snedisen, Och vill inte ha nåt jävla topspeedmonster som man måste skicka ner för hallandsåsen för att varva ur.

    Lämplig drevning för det? Gärna att man få lite res på ettan när man kör iväg för att impa på fjortisarna och fuckosen i skolan.

    Funderat på 12/53, eller blir det olämpligt?

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag kör på 13/53 med Dracen, och om jag släpper gasen när den kommer upp i varv, och sen drar fullt så reser den lite, och Thrower är lite lågvarvigare, så med 12/53 borde den få samma "effekt" (Fucko-powaah)

    Det gör den verkligen inte, när du slirar med kopplingen ja, men det är inte gasres.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Det gör den verkligen inte, när du slirar med kopplingen ja, men det är inte gasres.
    min får gasres på 1an när man sitter långt bak på sadeln @ 1an

  13. #13

  14. #14
    Okej men testa 10s drevet du

    BORDE MIN DRAC MED 17,5 GASARE OCH URPLUGGAT-RÖR ORKA 14/56?

  15. #15
    vad sitter det för drev original på en derbi senda sm xtreme 06:a???

  16. #16

  17. #17
    vad sitter det för original drevning på en reiju MRX 07:a då??

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Bensin Visa inlägg
    vad sitter det för original drevning på en reiju MRX 07:a då??
    min kompis hade 11/53 har jag för mig dock en 06a

  19. #19
    rieju rrx 06
    dragen plugg byt munstyckejag ska byta drev vilket ska jag byta till för att få mer speed men ändå inte tappa axx

  20. #20
    jag har en derbi senda 07:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt , vill ha okej axx , men vill ändå ha skön fart är 13/53 en bra drevning ?

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av MªckaaN Visa inlägg
    jag har en derbi senda 07:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt , vill ha okej axx , men vill ändå ha skön fart är 13/53 en bra drevning ?
    hehe klart

  22. #22
    är det 13/53 man ska ha? och hur många kuggar har original kedjan ?

  23. #23
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    jag har en MH furia 03:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt om jag lär mig hur , vill ha bra axx utan att motorn slits mycket, hade tänkt mig ungefär max fart 60-70

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Huttibari Visa inlägg
    jag har en MH furia 03:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt om jag lär mig hur , vill ha bra axx utan att motorn slits mycket, hade tänkt mig ungefär max fart 60-70
    haha bästa drevning till furia 12-13/53 då gör moppen 80km/h med hyffsat axx (med 13 drevet på min gjorde den 82km/h)

  25. #25
    Bästa drevning till rieju rrx om du kör orginal urpluggad (runt 105 i munstycke med) så kör på 12/52

  26. #26
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Fast jag vill helst att den inte åker så snabbt, Max typ 70

  27. #27

  28. #28
    12/53 eller 13/53 på 201m dracrace, vilket är bäst?
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    12/53 eller 13/53 på 201m dracrace, vilket är bäst?
    Beror väl på setup ? och vad man själv tycker den går bäst med

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Beror väl på setup ? och vad man själv tycker den går bäst med
    Haha, jaa, tänkte inte på de

    MK thrower
    19mm fugge
    Hebo membran
    PR kopplings fjädrar
    LIIIIIIITE lätt portad org cylle
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in