Sidan 3 av 13 Första 12345 ... Sista
  1. #61
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Spray Visa inlägg
    hade du ostrypt orginal rör eller helt original? Men hur segt gick det i uppförsbackarna & hur fort gick det?
    yes det hade jag va inte så jätte segt i backarna faktiskt , den gick typ 65 på mätaren med strypt cdi , gick fortare än min kompis avstrypta drac den går skit tro mig hahahhahahha
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av R.SM Visa inlägg
    Tjena!

    Skulle behöva lite tips angående en bra drevkombination för min Rieju RRX SM (-07).

    Allting är original på moppen, den är dock urpluggad (har plockat pluggen i delningen på avgasröret + "pluggen" i luftburken). I och med urpluggningen har jag också bytt till större munstycke, vilket kanske är värt att nämna, trots att det egentligen inte är speciellt relevant för min fråga i sig.

    Drevkombinationen som sitter på moppen nu (original) är 11/60 och jag skulle behöva tips på en kombination som ökar topphastigheten så mycket som möjligt, utan att moppen tappar för mycket i acc.

    Tacksam för alla tips. =)

    MVH R.SM
    Ingen här med tips? =P

    Har fått tips @ MF om att 13-14 fram kan bli bra. Tycker själv det låter bra/rimligt, någon annan som också tycker det?

    Någon idé att ändra storlek även på bakdrevet?

  3. #63
    Jag har en drac 02 som jag precis har drevat om till 12/48. Hade 12/56 innan. Jag trodde den skulle tappa en jävla massa kraft men det är typ ingen skillnad, har både bättre axx och topphastighet. när jag ligger och toppar på 5an går det lika fort som innan men har ju en växel till, går skit bra! Rekomenderar 12/48 drevning
    Senast redigerat av Dracula den 2010-07-22 klockan 18:22.

  4. #64
    jag har en derbi senda xtreme 09
    och jag ska ha ett gianelli rör 2t rör eller ett hebo rör
    ostrypt cdi
    ostrypt luftburk
    vad tycker ni jag ska ha för drevning`?

  5. #65
    Hallå!
    Har en drac som är urpluggad, och jag har 13 taggat drev fram och original bak, 56 (?).
    Iaf, om jag har 10 fram (original) så gör den bara 50 max, fast då är den ju relativt stark. Men med 13 drevet så gör den 70, men den är klen som en åsna, det är så att den knappt orkar iväg när står vid rödljusen och ska köra iväg, hjälper det om man har trimrör eller ngt?
    Eller några andra tips på hur jag kan göra? För jag orkar inte åka omkring i 50... Och jag orkar fan inte "springa" iväg den...

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av RaBiN^ Visa inlägg
    jag har en derbi senda xtreme 09
    och jag ska ha ett gianelli rör 2t rör eller ett hebo rör
    ostrypt cdi
    ostrypt luftburk
    vad tycker ni jag ska ha för drevning`?
    12/53 är rätt så bra. 13 kanske

  7. #67
    Har 12/52 drevning på min rieju drac -04 (eu). Är det original?

  8. #68
    12/53 om du vill växla mkt, 13/53 om du vill ha bra topp med bra axx, 14/53 om du ska åka långt och vill ha bra topp!
    Hallå!
    Har en drac som är urpluggad, och jag har 13 taggat drev fram och original bak, 56 (?).
    Iaf, om jag har 10 fram (original) så gör den bara 50 max, fast då är den ju relativt stark. Men med 13 drevet så gör den 70, men den är klen som en åsna, det är så att den knappt orkar iväg när står vid rödljusen och ska köra iväg, hjälper det om man har trimrör eller ngt?
    Eller några andra tips på hur jag kan göra? För jag orkar inte åka omkring i 50... Och jag orkar fan inte "springa" iväg den...
    Lite större förgasare och ett Thrower kan nog hjälpa, men din drevning är så lätt, så den borde ändå orka bra
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Har 12/52 drevning på min rieju drac -04 (eu). Är det original?
    Nja, jag har för mig att de ska vara 12/56 på dom, men de tror jag inte att polisen bryr sig om då de inte ger mkt alls.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nja, jag har för mig att de ska vara 12/56 på dom, men de tror jag inte att polisen bryr sig om då de inte ger mkt alls.
    Du har för dej? Du vet inte säkert då? Jag fattar väll också att det inte ger så mycket Och för den delen så kör jag urpluggat

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Hallå!
    Har en drac som är urpluggad, och jag har 13 taggat drev fram och original bak, 56 (?).
    Iaf, om jag har 10 fram (original) så gör den bara 50 max, fast då är den ju relativt stark. Men med 13 drevet så gör den 70, men den är klen som en åsna, det är så att den knappt orkar iväg när står vid rödljusen och ska köra iväg, hjälper det om man har trimrör eller ngt?
    Eller några andra tips på hur jag kan göra? För jag orkar inte åka omkring i 50... Och jag orkar fan inte "springa" iväg den...
    gör den 70 på mätaren? något är fel på din isof har den gått långt? dåligt komp eller kanske sotat igen. min gör 70 mätaren med 12 fram och då hamnar man i kurvan på nästa vxl utan probs

    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Du har för dej? Du vet inte säkert då? Jag fattar väll också att det inte ger så mycket Och för den delen så kör jag urpluggat
    han har fel... dom har antingen 10/56 eller 11/48 har för mej att bara EU har 11/48 men ej säker

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    han har fel... dom har antingen 10/56 eller 11/48 har för mej att bara EU har 11/48 men ej säker
    Är du osäker på om det bara är eu-dracarna som har 11/48 eller är du osäker på om det är det är den drevningen till eu-dracarna?

  12. #72
    Tjaa!

    Gilera SMT - 06

    Skulle vilja veta vilka drev jag ska ha om jag vill ha både bra topp och acc på denna setup:
    Borttagen strypning i förgasare och luftburk
    Metrakitkrök (orginal mellanrör + ljuddämpare)

    Orginaldrevning: 11/52

  13. #73

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av PerSs0n Visa inlägg
    Tjaa!

    Gilera SMT - 06

    Skulle vilja veta vilka drev jag ska ha om jag vill ha både bra topp och acc på denna setup:
    Borttagen strypning i förgasare och luftburk
    Metrakitkrök (orginal mellanrör + ljuddämpare)

    Orginaldrevning: 11/52
    14/60 eller 58 skulle vara optimalt, toppa ca 80-85

  15. #75

  16. #76
    tack gubbar, blev mycket bättre med 13drev

  17. #77
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    14/60 eller 58 skulle vara optimalt, toppa ca 80-85
    Nej, den toppar inte 85 med thrower och med den drevningen..... suck
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #78
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Drevning till DT-99 ska vara stark men samtidigt orka en 80 85 km/h. Setup 21mm förgasare med Thrower rör

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Nej, den toppar inte 85 med thrower och med den drevningen..... suck
    Sucka på du, hört talas om inställningar?
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  20. #80
    hur många länkar äre på drac orginal kedja? vill köpa guldkedja men vet nt hur lång. har 13/52 drevning
    Just keep on trying!

  21. #81
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    någon som vet hur många kuggar de är på fram drevet på CPI SM -08?

  22. #82
    Tja! Jag har en original derbi drd pro 07. Är 13/52 en bra drevning?

  23. #83
    Citat Ursprungligen postat av Theonlyvansboy Visa inlägg
    Tja! Jag har en original derbi drd pro 07. Är 13/52 en bra drevning?

    Säker på att du har 52 i bakdrev?

    Jag körde 13/53 på min DRD pro, funkade bra

  24. #84
    drevade från 12/70 till 13/53 och den går i 65 på mätaren och
    jag har bara byt ut cdin
    och är de nån som vet om de e glädjemätare eller inte ?
    Senast redigerat av RaBiN^ den 2010-08-16 klockan 15:29.

  25. #85
    Vilken drevning tror ni skulle passa bäst på en Beta RR me denna setup?

    *Portad org. cylingder och block.
    *17.5 förgasare.
    *Metrakit SP


  26. #86
    Citat Ursprungligen postat av Beta_Ante Visa inlägg
    Vilken drevning tror ni skulle passa bäst på en Beta RR me denna setup?

    *Portad org. cylingder och block.
    *17.5 förgasare.
    *Metrakit SP

    skulle kört på 12/48 eller 13 fram

  27. #87
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av RaBiN^ Visa inlägg
    drevade från 12/70 till 13/53 och den går i 65 på mätaren och
    jag har bara byt ut cdin
    och är de nån som vet om de e glädjemätare eller inte ?
    glädje mätare på alla moppar
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    glädje mätare på alla moppar
    mer eller mindre iaf.

  29. #89
    ja men ere mycke glädje eller e den bara lite halv glad? =)

  30. #90
    Hej! Jag har ett par SM RRX fälgar (med däck ofc) men när jag skulle byta över mitt gamla drev som jag hade på MRX fälgen så passa inte de.. Har kollat runt mycket och har sett att det bara finns original drev till RRX sm.. Jag vill helst ha 44-48 men finns bara 52 där jag har kollat. Help :S

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in