Kapsling på lager

Tja, håller på att byta vev i min derbi och har satt i dom nya lagrena i blocket, sen var den någon som skrev i min projekt tråd att jag skulle plocka bort kapslingen på lagrena för att det skulle bli längre hållbarhet på lagrena då, någon mer som kan styrka det?
    Tacksam för svar
    Kolla bild nedan:

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    gör inte det. det där är hållaren för kulorna. kapslingen brukar vara svart och tillverkad av nylon.
    Okej, började fundera jag oxå, för i beskrivningen på lagrena så stog det att den halvöppna sidan skulle vara vänd mot vevpartiet

gör inte det. det där är hållaren för kulorna. kapslingen brukar vara svart och tillverkad av nylon.
    på mina är dem gjorda av metall, ingen risk att det lossnar eller smälter
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Ser lite konstigt ut, vad är beteckningen på lagret? Inkapslade lager med plåt/gummikapsling hör inte hemma till bränslesmorda motorlager, därför skall kapslingen tas bort så smörjning kan ske om sådana lager inhandlats. Dina lager ser dock inte ut som vanliga inkapslade lager då dina inte är helt täta.

jag tror hans lager är såna där polyper( såna som s6 säljer). kommer ihåg att mina såg ut så.
    Mina SKF C3 polymer såg inte ut sådär iaf.

kan nästan garantera att dem är öppna på andra sidan
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    kan nästan garantera att dem är öppna på andra sidan
    Japp dom är öppna på andra sidan, det är barikits lager sats med packboxar som är köpta på twostroke.se och i beskrivningen på sidan jag beställde så stog det att lagrena skulle monteras med den halvöppna sidan mot vevpartiet så antar att det ska vara så

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag hade också sånna för ett tag sen, men dom gick inte mer än 40-50 mil, sen rasade veven, och jag bytte lager.
    Jag tror jag hade den halvöppna sidan emot vevpartiet som du skriver, de verkade funka i alla fall! (Om den nu inte skar pga kapslingen "ströp" smörjningen av vevlagret?)
    Okej, men tror inte att smörjningen blir dålig iaf för att det finns ju hål uppe under cyllindern i blocket som leder ner olje blandad bensin till baksidan på lagrena

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in