1. #1

    Bästa sättet att sota ur avgasrör?

    Tjena!
    Tänkte nu sota ur mitt avgasrör till en yamaha aerox, alltså det helgjutna röret utan borttagbap ljudämpare. Så nu undrar jag, vilket är det bästa och smidigaste sättet att göra det på?
    Mvh

  2. #2
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Släng i en skvätt soppa och tänd på. Eller något säkrare typen, hälla i avfettning och spola ur med högtryckstvätt

  3. #3
    Kaustiksoda helt klart.

    Dra i en skvätt och skaka runt, låt ligga nån minut, sen tänd på men ta det försiktigt som bara fan. Har för mig att en annan medlem här på forumet fick rycka av sig kläderna som började brinna och springa spritt språngande naken in, och självklart flasha påsen för grannarna lite.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  4. #4
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av Anderss0n Visa inlägg
    Tjena!
    Tänkte nu sota ur mitt avgasrör till en yamaha aerox, alltså det helgjutna röret utan borttagbap ljudämpare. Så nu undrar jag, vilket är det bästa och smidigaste sättet att göra det på?
    Mvh
    Bensin tändsticka/papper är nog det enklaste. Kör inte med något allt för brandfarligt, som killen ovan nämnde.

  5. #5
    Jag hällde i runt 2 dl bensin i mitt avgasrör och höll för båda hålen, blandade/skakade runt lite och lät hänga i nån minut, sen tände jag på. Var försiktig när du tänder på, det är lätt hänt att man bränner sig.

  6. #6
    Häll i bensin, sen låter du det brinna ut. Sen kyller du av med vatten i med avfettning och spolla ur med högtryckstvätt, har gjort det på 3 rör nu och det funkar hur bra som helst

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in