Sidan 2 av 2 Första 12

Ämne: Derbi slicks!

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    vet du ens var slicks innebär?
    menar det också, slicks är verkligen blanka däck för att få så mycket friktion som möjligt i race. Finns små hål men dem är endast till för att se hur slitna dem är.

Sen finns det gatlagliga däck som folk kallar för slicks, exempelvis R-däck till bil men dem har mönster. Alltså inga riktiga slicks

Har en polare vars pappa säljer däck, inte i verkstad utan från kontor. Han kör även porsche på bana och använder R-däck för att reglementet tillåter endast gatlagliga däck.
    Och jag litar på honom mer än saker jag läser på google.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Snackas väldigt mycket skit om detta. Detta beror nog på dåliga AM/EU kort utbildare. När jag gjorde EU kortet sommaren 2009 sa trafikutbildaren att minimum mönster för däcken var 1mm. Alla säger olika vilket är grymt irriterande så jag väljer att inte tro på nånting när det gäller det här ämnet då jag ständigt här olik "Fakta"

:EDIT

Däck

Hur djupa mönster måste jag ha i mina däck?
    Däckens mönsterdjup måste vara minst 1 mm djupa. (Samma för MC och moped)
    500:- för samtliga däck. Har man två däck med otillräckligt profildjup så är det "bara" 500:- i böter. (inte 1000:- )

Spelar ju ändå ingen roll då det inte är lag på några vinterdäck på en moped.
    Det var fortfarande med på slutprovet för AM-kortet att däcken får vara hur slitna som helst så länge cordväven inte syns.

Bara inte cordväven syns så äre lugnt
    http://glosor.eu/skriv-ut/kontrollfr...n.603077-1.pdf
    kanske inte så säker källa men jag gjorde iaf Am provet och de fick i lära oss iaf.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in