vilken 85cc cross är bäst? eller 125?

vilken 85cc cross är bäst? eller 125?

Menar då i hållbarhet, mest effect? prisvärdast? snabbast?

ktm skulle ja säga.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

4. Min kompis har en kawasaki kx80(?) en äldre modell kanske från 1985-89. Det enda som kostat på den crossen sen han fick den för 8 år sedan är bensinen. Annars är det en evighetsmaskin och den går som fan
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

okej, har själv haft en kx85 ångrar som fan att jag sålde den!!"! så har tänkt att köpa en ny

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Allt är väl nästan samma skit , jag kör honda cr85 nu och den räcker till att köra ihjäl sig på den har aldrig krånglat osv går som ett skollat troll

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    en sak jag tycker att vi alla ska göra när vi rekommenderar någon hojj är att säga varför vi tycker som vi gör, så det inte kommer massa fuckos och säger typ" KAWASAKI GÅR SOM FAAAN!"
    min polare hade en sx85 och den gick jävligt gött. provkörde en kx85 också och den pinnade på jävligt bra den med!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Allt är väl nästan samma skit , jag kör honda cr85 nu och den räcker till att köra ihjäl sig på den har aldrig krånglat osv går som ett skollat troll
    Precis vad jag tänkte skriva, allt är samma skit Japanerna snor ideerna från varandra. Själv tycker jag honda är snyggast

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Precis vad jag tänkte skriva, allt är samma skit Japanerna snor ideerna från varandra. Själv tycker jag honda är snyggast
    Heheh Honda ftw ,

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det kvittar nästan vad du väljer om du tar något kvalitetsmärke, alltså japanerna, Husqvarna, KTM osv.

Vad för prisklass letar du i?
    Vad ska du använda den till?
    Hur stor är du? Ålder?
    Senast redigerat av Emil123 den 2011-02-02 klockan 01:33.
    Don´t make excuses, make horsepower!

beror ju på om du ska köra seriöst eller bara köra och leka.
    85cc är grymt roliga och lätta om man bara ska leka, ska man köra seriöst så tror ja en 125a är bättre
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    beror ju på om du ska köra seriöst eller bara köra och leka.
    85cc är grymt roliga och lätta om man bara ska leka, ska man köra seriöst så tror ja en 125a är bättre
    Har man inte kört innan är nog 85cc bra, går att köra sjukt fort på och samtidigt är dem bra att lära sig med

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Har man inte kört innan är nog 85cc bra, går att köra sjukt fort på och samtidigt är dem bra att lära sig med
    Precis ! Nästan helt livsfarligt att sätta sig på en 125:a om man aldrig kört förr. Och om man har mkt pengar kan man köpa en 85:a och sen på med riva ram. Men har du aldrig kört förr borde du satsa på en 85:a

Vad för prisklass letar du i? runt 10
    Vad ska du använda den till? köra på bana
    Hur stor är du? Ålder? är ungefär 170, 15 bast

Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    Vad för prisklass letar du i? runt 10
    Vad ska du använda den till? köra på bana
    Hur stor är du? Ålder? är ungefär 170, 15 bast
    Kör på typ en kx eller yz 125, funkar bra och går bra Lätta att hitta delar till. Tycker 125 är ett bättre alternativ då 85 brukar kunna krabba en del. Sen så har du roligare om du har tillgång till bana med 125cc
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Är du 15 så bör du ju satsa på 125. jag började köra 125 när jag var 13, började köra 80cc när jag var 8. Du lär dig lika lätt på en 125a, dessutom bra mycket roligare att köra, finns något register iaf istället för inget inget sen pang!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in