Question iPhone hjälm kamera

Tjena, det är så här att jag har en iPhone 4 och jag undrar om det är någon som vet något sätt att använda den som hjälm kamera. Alltså ett sätt att sätta fast den på hjälmen Lägg gärna till bilder hur ni gör om ni har kommit på något. Linka gärna om ni vet att det finns en hållare att köpa för detta
    OBS: Jag har integralhjälm

Tacksam för svar // Victor

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Silvertejp!

Du verkar ha gott om pengar eftersom du kommer på tanken att sätta en iPhone 4 på en hjälm, så du kan väl lika gärna köpa en GoPro?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Reg.datum
    May 2010
    Tror inte det kommer funka speciellt bra eftersom gopro tar bort alla småvibrationer.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Du verkar ha gott om pengar eftersom du kommer på tanken att sätta en iPhone 4 på en hjälm, så du kan väl lika gärna köpa en GoPro?
    Vad är det som säger att han har gott om pengar? Han kanske bara inte är lika rädd om sin mobil som dig.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vad är det som säger att han har gott om pengar? Han kanske bara inte är lika rädd om sin mobil som dig.
    Antingen för mycket pengar eller förlite vett. Finns många bra alternativ på hjälmkameror
    Annars funkar silvertejp
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Jo iphone 4:as kamera är helt grym för att vara mobil kamera
    Nej.

Vi är inte rika. Vi har inte mycket pengar. Vi fick tillbaka pengarna för min gamla mobil för att vi var tvungna att lämna in den på service 4 ggr, och då fick jag i julklapp en iphone vi betalat 1000 för genom att lägga till dem 1000 kronorna. Jag har inga pengar till en go pro, och det är därför jag undrar om det finns någon ställning eller något som man kan sätta på hjälmen och knäppa fast mobilen, men jag såg någon som hade köpt som en förstärkt plastpåse med en sån här dragkedja på toppen och han la i iphonen i påsen och spände fast påsen med buntband genom ventilations hålen i cross hjälmen.
    Men som sagt vi har inte mycket pengar och det är därför jag undrar om det finns en färdig grej att köpa som håller i mobilen.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Skippa iden.. den håller verkligen inte i praktiken!

Skaffa en riktig hjälmkamera eller fixa ett "stativ" till en videokamera på hjälmen
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Okej, men ja skiter nog i kamera över huvudtaget då Sparar hellre pengar till ett kåpset eller något

http://www.hobbex.se/produkter/9618-...ne-3g-3gs.html
    Sånt roligt finns annars om man kunde tejpa den på moppen ist dock till 3/3gs

Problemet är att det inte finns någon intern bildstabilisering, dessutom måste kameran sitta helt stumt för att det inte ska bli en massa flimmer, och något hjälmfäste för I4 hittar du nog inte. Släpp det.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Reg.datum
    Nov 2010
    Om du inte har råd med en GoPro så kan du köpa en sån här: http://www.tradera.com/-NY-Mini-Cam-...0238_128286238
    Den borde väl funka. Lite för dyrt att sätta fast en iPhone 4 som sedan kanske ramlar av och slås sönder.

Ni har rätt iPhonen stannar i fickan Men tänkte bara posta länken till där jag såg han som använde en plastpåse och buntbanden och det, han har även lagt upp filmer när han kör och det ser ju ut att funka
    http://wr250rforum.forumotion.com/t1...one-helmet-cam

Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Vi är inte rika. Vi har inte mycket pengar. Vi fick tillbaka pengarna för min gamla mobil för att vi var tvungna att lämna in den på service 4 ggr, och då fick jag i julklapp en iphone vi betalat 1000 för genom att lägga till dem 1000 kronorna. Jag har inga pengar till en go pro, och det är därför jag undrar om det finns någon ställning eller något som man kan sätta på hjälmen och knäppa fast mobilen, men jag såg någon som hade köpt som en förstärkt plastpåse med en sån här dragkedja på toppen och han la i iphonen i påsen och spände fast påsen med buntband genom ventilations hålen i cross hjälmen.
    Men som sagt vi har inte mycket pengar och det är därför jag undrar om det finns en färdig grej att köpa som håller i mobilen.
    Såna där påsar finns ju att köpa på ica, och nånstan måste det finnas ventilationshål på hjälmen som du kan sätta fast den i.

Mm vet, men hjälmen har lite konstiga ventilationshål, dom är liksom strömlinje formade. Men jag skippar nog idén, som sagt har vi inte överdrivet mkt pengar så jag ska nog låta ifånen stanna i fickan!

men jävla tjafs.. jag kör in min kamera under visiret och låter den ligga där när jag kör? Är den tillräckligt liten så skymmer det inte sikten och så länge visiret sitter så lär den inte trilla ut.. Ja har då aldrig haft problem med det
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in