Borning av cylinder??

Hej alla mopedister!
    Jag har en underbart djup repa i min kära orginalcylinder till min Sachs
    Jag måste självklart göra nått åt det här, men jag lyckas inte hitta något företag i närheten av mig(Täby) som borrar cylindrar
    Så jag har två frågor:
    Vet ni några företag i Stockholm som borrar mopedcylindrar??
    Hur mycket kan man borra en orginal sachscylle??

//
    Fältbyxa

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    I dagsläge brukar man inte borra cylindrar då det är billigare att köpa nya. Men i ditt fall är det kanske inte så lätt att få tag i en sachs cylle men om ajg var du skulle jag leta begagnat om det inte finns nån sida som säljer så gamla cylindrar.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

Köp en 41 mm kolv och gå sen med cylle o kolv till Enebybergs motorslip eller motorrenovering tror jag det heter. Dom är skitbra, och billiga oxo....

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vad babblar du om? Det finns måååånga sidor som säljer nytillverkade cylindrar till Sachs. 38mm Standard, 3½ och 5½. Samt 41mm 7½.
    Finns även Tradera.

En originalcylinder går nog att borra till max 42mm, och då är cylinderväggarna tunna. Men 41mm fungerar utan problem!
    Jag rekommenderade bara att han skulle köpa en ny/begagnad istället för att borra då "de flesta" värkar göra så då det nästan blir billigare? Sen ville han ha nån som kan bor i täby eller (sth län). Sen hade jag inte en aning om att det fanns så många sidor som sålde så gamla cyllar så då skulle jag ilf köpa en ny som jag skrev innan.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

Kan ni inte borra själv?

Nej, men det är billigare att borra om en cylinder! Borde finnas nån verkstad i 08a land
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Kan ni inte borra själv?

Nej, men det är billigare att borra om en cylinder! Borde finnas nån verkstad i 08a land
    Som sagt, Enebybergs motorrenovering ligger i Danderyd/Täby. Borrade en hel bilmotor åt mig för typ 1800 kr för ett antal år sen....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in