Sidan 7 av 7 Första ... 567

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    jag läste dem med, och håller inte med dig. jag kommer från en kultur inom motorhobbyn där en gång fucked out, always fucked out gällde.

Yougurt:
    han utgör en varböld på motorhobbyfronten, utan såna som han hade bl.a. MNF överlevt. och scenen hade vart mycket ljusare på alla sätt. Och varbölder stinker om man punkterar dem, ibland kan det vara en bra påminnelse hur bra saker och kunde vara om man punkterar såna lite då och då.
    En varböld eller inte, han har gjort ett misstag och redan förlorat stora pengar på det hela. Räcker inte det för dig som "straff"?
    Hans mening var/är knappast att förstöra forumet utan det har helt enkelt gått snett på vägen, vilket det kan göra för vem som helst.
    Han är en entreprenör och då har man oerhört mycket idéer och saker man ut vill utföra, vissa av dessa idéer lyckas man med och vissa inte.

"jag läste dem med, och håller inte med dig. jag kommer från en kultur inom motorhobbyn där en gång fucked out, always fucked out gällde."
    Vad är detta för tankesätt egentligen? Gör man ett felsteg så är man körd i all framtid?

Att sen kalla en person för "slapptasken" i sina inlägg är bara så jävla löjligt.
    Daniel Öbrink

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att jag tar det seriöst har att göra med att jag var anställd hos honom under drygt 6 månader. Förutom att bluffa om forumet för att få mig att utveckla den nya forumbasen och locka medlemmarna att stanna kvar i kristider så blåste han mig på en sexsiffrig summa.

Så att jag personligen gärna skulle skjuta knäskålarna av honom, det kommer jag inte släppa.

För mig är det således inte bara ett forum, utan en hel krets som gått under då han inte följde de råd jag gav honom under min tid i hans bolag.
    Då förstår jag för din del i alla fall, men tänker på Skåningens krusande och hatiska argument.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att jag tar det seriöst har att göra med att jag var anställd hos honom under drygt 6 månader. Förutom att bluffa om forumet för att få mig att utveckla den nya forumbasen och locka medlemmarna att stanna kvar i kristider så blåste han mig på en sexsiffrig summa.

Så att jag personligen gärna skulle skjuta knäskålarna av honom, det kommer jag inte släppa.

För mig är det således inte bara ett forum, utan en hel krets som gått under då han inte följde de råd jag gav honom under min tid i hans bolag.
    Att anställa någon på ett forum låter som en jäkligt dum idée med tanke på hur mycket pengar han måste dra in för att täcka kostnader.
    Får man fråga vilken typ av anställning det var, heltid/halvtid eller timme?

Nu vet jag inte hur mycket han drog in på reklam under tiden han hade forumet uppe, men att köpkostnaden 60000 kr + lön + löpande kostnader låter lite väl optimistiskt för ett mopedforum att kunna dra in.
    Daniel Öbrink

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Ironiskt att du tar det så seriöst ändå. Det är trots allt ändå bara ett jävla forum.
    Detta ja, men har mött Slapptaskar på andra plan i motorhobbyns värld, där dem lyckats att förstöra anrika motorklubbar så pass att klubben i fråga gått i kras. som Juan i SHRA GBG t.ex. där det blev en medlemsflykt utan dess like och att klubben idag troligen består av två man, Juan och en till person.
    bara ett exempel på Slapptaskar.

Ett annat är att när HA började försöka att pressa Hising islands MC att bli hang arounds och försöka kapa åt sig vårmönstringen, så lade hising island ner verksamheten och lade ner hela skiten inkl. Vårmönstringen omedelbart som protest.
    Det finns folk med ryggrad inom motorhobbyn som tar konsekvenserna för att slapptaskarna inte skall få rätt.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-19 klockan 08:01.

Detta ja, men har mött Slapptaskar på andra plan i motorhobbyns värld, där dem lyckats att förstöra anrika motorklubbar så pass att klubben i fråga gått i kras. som Juan i SHRA GBG t.ex. där det blev en medlemsflykt utan dess like och att klubben idag troligen består av två man, Juan och en till person.
    bara ett exempel på Slapptaskar.

Ett annat är att när HA började försöka att pressa Hising islands MC att bli hang arounds och försöka kapa åt sig vårmönstringen, så lade hising island ner verksamheten och lade ner hela skiten inkl. Vårmönstringen omedelbart som protest.
    Det finns folk med ryggrad inom motorhobbyn som tar konsekvenserna för att slapptaskarna inte skall få rätt.
    Alla kan göra misstag, det är nog något du måste lära dig att förstå.
    Daniel Öbrink

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Alla kan göra misstag, det är nog något du måste lära dig att förstå.
    Misstag kan vi alla göra, men alla kan inte tyvärr medge ATT dem gjort ett misstag. vilket Slapptasken tydligt visat. dels genom att det sista gamla MNF levde sparka ut kritiker till hans beslut, mm.

sorry, men vissa "misstag" är värre än andra.

Är det bara jag som tycker att det är sorgligt nog att Skåningen måste använda ordet "Slapptasken" varje kommentar? Alla gör sina misstag i livet men inte fan blir det bättre att sitta här och skriva han är en idiot , förstört forumet bla bla bla... Knappast att det kommer ändras för att man skriver sådant trams.

Misstag kan vi alla göra, men alla kan inte tyvärr medge ATT dem gjort ett misstag. vilket Slapptasken tydligt visat. dels genom att det sista gamla MNF levde sparka ut kritiker till hans beslut, mm.

sorry, men vissa "misstag" är värre än andra.
    Har du hört något från honom där han har sagt klart och tydligt att det han har gjort inte gått snett?
    Har du sagt/skrivit ett ord till honom som han har svarat på sedan MNF.com la ner?

Det är dags att vi alla går vidare.
    Dock förstår jag Michéls irritation för MNF.com var mer än bara ett forum, annars hade han inte stannat så länge.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Är det bara jag som tycker att det är sorgligt nog att Skåningen måste använda ordet "Slapptasken" varje kommentar? Alla gör sina misstag i livet men inte fan blir det bättre att sitta här och skriva han är en idiot , förstört forumet bla bla bla... Knappast att det kommer ändras för att man skriver sådant trams.
    +1!!!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    +1!!!
    Enkelt uttryckt så är jag upp över öronen förbannad på Typ slappis, och andra som öppet sabbar för andra för sin egen vinnings skull.

världen vore en betydligt bättre plats utan såna.

Det han gjorde var inget misstag, det var kallt beräknat och närmast en kirurgisk operation. med mål att kapa bort allt det bra som MNF alltid stått för innerst inne. Sådant är bara att lägga ihop 1+1 när man för öppen ridå sett vad som skett.
    även om somliga medlemar öppet provocerat det goda som det stod för.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-19 klockan 22:00.

Enkelt uttryckt så är jag upp över öronen förbannad på Typ slappis, och andra som öppet sabbar för andra för sin egen vinnings skull.

världen vore en betydligt bättre plats utan såna.

Det han gjorde var inget misstag, det var kallt beräknat och närmast en kirurgisk operation. med mål att kapa bort allt det bra som MNF alltid stått för innerst inne. Sådant är bara att lägga ihop 1+1 när man för öppen ridå sett vad som skett.
    även om somliga medlemar öppet provocerat det goda som det stod för.
    Varför skulle han medvetet förstöra en sida han betalat 60000:- för? (+ moms ska tilläggas)
    Daniel Öbrink

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Varför skulle han medvetet förstöra en sida han betalat 60000:- för? (+ moms ska tilläggas)
    För att skapa det han ville ha istället, domänadresser med bra trafik på är inte gratis. man får betala för att få tillgång till sådant.

haft själv en site med "vuxentrafik" jag sålde för en bra peng för några år sedan. Fick 26000 kr bara för domänplats plus webadressen. Utan mitt innehåll.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in