-
2010-09-20, 00:16 #1
Vart gömmer sig alla moppepojkar i Gbg ?
Satt och kollade på filmer från frihamnen nyss, sjukt mycke folk. Men här i Gbg är det väldigt dåligt me folk på meetsen.
Nå, Göteborg.. va ska vi göra åt detta?
-
2010-09-20, 01:29 #2
flytta till stockholm..
-
2010-09-20, 03:30 #3
Det är synd, men sant.
Sett till mängden personer så misstänker jag att Frihamnen drar mest personer till träffarna i snitt jämfört med övriga träffar som arrangeras runt om i landet.
Vad beror det på?
En del ligger nog i bristande intresse och entreprenörskap från personer som vill ordna träffar på en trevlig plats, dels tror jag "vänskapen" mellan er är rätt låg. Jag menar, genom att lära känna folk sprider man ju även ett budskap och ju mer som känner till vad man gör, desto mer lockas att komma.
-
2010-09-20, 13:04 #4
Fixar du ett garage åt mig så har vi ytterligare en moppepojke här
Annars är det väl så att det inte är så många som arrangerar.. Gbg meet och ibland i brodalen är väl det som brukar vara..
-
2011-02-06, 12:34 #5
Jag som sj bor i göteborg/Partille har alltid haft en tanke med arrangera mer i partille, BRODALEN. Jag tycker själv att det är en bra plats att samlas på. Dit kan personer komma ifrån flera håll och det går snabbt från tex lerum, gbg, sävedalen, utby, lillegård, lexby, bergsjön, kortedala... yeh you name it.
Jag tycker att vi ska arrangera träffar där lite mer så personer som inte har tillgång att åka till tex frihamnen (stockholm) kan komma dit och vara med träffa andra och ha kul tillsammans.
Finns flera personer som jag sett åka i partille med bra mopeder, menar inte då org moppar, men mopeder med motor i mid -> hyperklassen
Så mer träffar i partille skule vart helt klockrent!Stage6 R/T 70cc Speedy
-
2011-02-06, 15:29 #6
- Reg.datum
- May 2012
Ingen aning om hur det ser ut idag, men för några år sedan var det alltid grymt mycket folk på Brodalen/GBG meet. Det som krävs är väl seriösa personer som organiserar och fixar bra sponsorer och övriga företag som är på plats för att ge ut priser och bara vara där allmänt för att visa upp sig. Minns att det kom folk från hela Göteborgs regionen, även kungsbacka (även folk från sthlm och mamlö dök upp) och mycket mer. Tror därför inte själva platsen spelar så stor roll, utan det är mer organisationen som är viktig. Är det ett bra och välorganiserat meet dyker folk upp.
Tror även att många föredettingar kan dyka upp då, inte för att åka moppe utan för att träffa alla igen.2674/2
-
2011-02-06, 19:40 #7Stage6 R/T 70cc Speedy
-
2011-02-06, 20:00 #8
Jag känner en massa moppeboys som inte är reggade här, det första jag gjorde när jag började fundera på moppe va att regga mig på gamla MNF. Jag tror det bästa skulle vara att bara träffas och åka moppe i gbg, stunta osv. Då kommer fler börja träffas snacka, LÄRA varandra, trimning och stunting, Många har moped bara för att åka, men det har inte sätt den andra sidan av moppe som vi har, Hämta några polare till ett ställe och bara umgås,
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2011-02-06, 20:02 #9
Här har vi en glad Göteborgare :p
Yamaha Slider 70cc !!
-
2011-02-06, 22:09 #10
-
2011-02-07, 00:26 #11
förträffen i brodalen till våren kommer nog bli skitrolig om det kommer folk, pröva sina hojjjjar för första gången och mäta sig mot andra, så det är bara att säga till folk så blir vi göteborgare kanske fan så mycket bättre än stockholmarna
-
2011-02-07, 00:31 #12
jag finns kvar iaf, blir väl något i sommar iaf
§6.2 Signaturer: Om du är riktigt snäll så får du en kram!
-
2011-02-07, 05:11 #13
-
2011-02-07, 11:57 #14Stage6 R/T 70cc Speedy