-
2011-03-08, 17:42 #1
Fs1an skar, går det köra med den här cylindern och topplocket?
Hej, körde fs1an idag och den började gå sämre så jag drog av cylindern och den såg inte så fin ut. Går det köra med något av dom här grejerna? Och varför tror ni den skar?
-
2011-03-08, 17:53 #2
går nog inte å köra med dom. kan va att vev staken glappar? eller har det flygit in en sten eller nåt .
Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
Hitler och hans vänner vol.2
http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7
-
2011-03-08, 17:57 #3
För grova repor i cyllen enligt mig , Gissar på att en del av kolvringen lossnat o kilatpast sig eller knaster
-
2011-03-08, 18:01 #4
Tack för svaren. Jaa då blir det en ny cylinder. Går det att köra med topplocket eller ska jag köpa nytt?
Veven var inte glapp så det var nog nånting med knaster eller kolvringarna.
-
2011-03-08, 18:24 #5
Gissar att det ena clipset inte satt i kolven när du tog av cylindern? I så fall sitter en bit av den inpressad över kolvringarna på baksidan av kolven nu, det är den som grävt diket från boostporten... Resten av den har gjort reporna i sidan av loppet/kolven. Och eftersom skrot uppenbarligen har varit nere i vevhuset och vänt kan det finnas kvar tillräckligt för fler ras...
-
2011-03-08, 18:55 #6
Har kört på cylindrar som sett mycket värre ut men sen hur bra dom kommer gå är en annan sak
Kontrollera att du inte har mer skrot nere i vevhuset som G-son sa för att undivka vevras eller fler skurna cylindrar
-
2011-03-08, 19:22 #7
om du planar toppen och slipar lite innuti så ska de nog använda, cylindern får du nog borra å kolven är svår att rädda.. ja eller ifall du är riktigt duktig med kemisk metall och svarven så !
är det något som rasat?
aa men de är nog mitt ..
-
2011-03-08, 20:40 #8
Ser ut som en liten bit av ett knaster sitter här, men båda knastrena satt kvar, men det var olika knaster ena var matt och lite grövre än det andra som var blankt, så en teori är att tidigare ägaren tappat ner ena knastret i vevhuset och bara satt dit ett nytt istället för att ta upp det gamla.
-
2011-03-08, 20:50 #9
Toppen går att köra på, få ner graderna bara liksom
sen cylinder kan kanske kanske gå att hona?
-
2011-03-08, 21:00 #10
Okej, ja det går nog men jag har inget honingsverktyg och behöver man nån slags överdimensionskolv då?
-
2011-03-08, 21:08 #11
Örat på ena knastret ser ut att ha gått av, så är nog säkert den som ställt till det.
-
2011-03-08, 21:44 #12
-
2011-03-08, 21:58 #13
-
2011-03-08, 22:16 #14
-
2011-03-08, 22:28 #15
Det är en 43mm.
16mm förgasare + insug, högkomps topplock, 32mm grovrör.
Blir nog en ny 43mm orkar nog inte modda och hålla på så mycket.Senast redigerat av Julgran den 2011-03-08 klockan 22:37.
-
2011-03-08, 22:31 #16
jag har ingen aning.. men vet iallafall att folk har satt på polini cylindrar på fs1:or.. men är inte säker på om det var utan moddning eller inte..
men leta upp någon 45 mm kolv.. dock e dom rätt dyra.. sen borrar du upp den samtidigt som någon portar den..
om du inte har dom erfarenheterna själv.
sen nått effektrör.. så kommer den nog gå fin fint.
just det.. kopplingen kanske börjar slira. inte lika roligt då
-
2011-03-08, 22:38 #17
det är sant, kopplingen på yamaha fs1 är väldigt dåligt då dom bara har 2 lameller. Jag har 2st själv så
polini cylindrarna är till yamaha chappy och dom passar tyvärr inte bolt on. antingen borrar du detta och köper en 45mm kolv, eller så köper du ny, cylle och kolv. det blir nog billigarejag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.