Ämne: Am6 fråga

Am6 fråga

Som ni ser på bilden så bulten som det inte är något på finns det ett hål i och det ska in nå grejer dit så har tappat bort dom grejerna som ska dit in så undrar ifall man kan köra utan dem o vad dom gör

vad menar du? aldrig varit med om att det ska sitta något genom någon bult
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

asså på min satte det iaf nå små bultar/pinnar som gick in dit när jag klöv den :S

var exakt satt dem? menar du kilarna så är dem väldigt viktiga
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

funkar de inte utan kulan? asså bara man har pinnarna

Citat Ursprungligen postat av Naiko Visa inlägg
    funkar de inte utan kulan? asså bara man har pinnarna
    nope

asså ska man trycka nån kula dit in eller menar ni kulan som ska vara på selektor trumman?

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    den enda kulan som inte sitter i ett kullager i motorn är den vid selektortrumman ja annars så är det bara dom fyrkantiga kilarna som håller fast dreven där du målat ut =)

men tror det ska gå köra utan kulan för nån här på moppenet hade kört typ 1000km utan den

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    men tror det ska gå köra utan kulan för nån här på moppenet hade kört typ 1000km utan den
    skulle inte göra de om jag va du den kulan gör så att selektortrumman sitter fast på den växeln du valt, utan den kulan så kan den växla upp/ner om du kör på ett stort gupp

Men jag stoppade först ihop motorn med kulan men då gick det inte o växla så jag tog bort den så började det funka. vad kan de vara för fel ?

[FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    du kan ha råkat sätta selektortruman fel man ska sätta den på 1ans växel när man sätter ihop, funkade fint för mig när jag gjorde så bara ta isär och gör rätt ^^
    Senast redigerat av [FS] den 2011-03-02 klockan 14:44.

äähh ska prova utan kulan funkar de inte så blire o klyva ska ändå sälja skiten direkt jag får igång den

Men jag stoppade först ihop motorn med kulan men då gick det inte o växla så jag tog bort den så började det funka. vad kan de vara för fel ?
    Att den hamnat på tex fjärde växeln och det blir trögt att växla precis när man satt ihop den för du har ingen smörjning nån stans (axlarna behöver snurra några varv innan det kommit olja överallt)
    Kulan är verkligen nödvändig om du vill att den ska stanna i växel sen
    Citat Ursprungligen postat av [FS] Visa inlägg
    du kan ha råkat sätta selektortruman fel man ska sätta den på 1ans växel när man sätter ihop, funkade fint för mig när jag gjorde så bara ta isär och gör rätt ^^
    spelar ingen roll vilken växel den ligger i när man sätter ihop, min DT hamna i 4an eller 5an, bara att växla ned medans man snurrar motorn med kicken

Finns även en kula i axeln till kopplingen som andra sagt, utan den fungerar inte kopplingen

MVH

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in