Sidan 20 av 41 Första ... 10181920212230 ... Sista

Ämne: Fototråden

http://www.blocket.se/orebro/Makro_o...4.htm?ca=7&w=2

"Kan användas till alla Nikon kameror som inte har inbyggd AF motor."

Varför?

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Snyggt!
    Den gröna var väl inte riktigt en lyckad tagning, men de blåa var fina, lutar lite dock, men lätt att ordna. Gillar komponeringen på sista, elegant.
    Wiskey nästa!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Snyggt!
    Den gröna var väl inte riktigt en lyckad tagning, men de blåa var fina, lutar lite dock, men lätt att ordna. Gillar komponeringen på sista, elegant.
    Wiskey nästa!
    Tack!
    Jo det var första gången jag fota på detta sättet så kan ju bara bli bättre
    Fixar en specialare med whiskey till dig

Är i Kina nu, och har ett par dagar kvar på resan. Min mellanformatskamera havererade första dagen på resan, så jag har fått skjutit uteslutande 135-film. Har använt typ 13-14 rullar av de 20 jag hade med mig, får se hur många fler det blir. Jag är galet sugen på att komma hem och framkalla skiten nu!

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Är i Kina nu, och har ett par dagar kvar på resan. Min mellanformatskamera havererade första dagen på resan, så jag har fått skjutit uteslutande 135-film. Har använt typ 13-14 rullar av de 20 jag hade med mig, får se hur många fler det blir. Jag är galet sugen på att komma hem och framkalla skiten nu!
    Vi väntar tålmodigt!
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Canon 60D eller 7D?
    När man läser Canons spec, så verkar dom rätt identiska med varandra förutom att 7D har 8bild/s och 19AF punkter. Men då har ju 60D en vassare skärm och ett mer användarvänligt gränssnitt.
    Någon som vet ifall det är en stor skillnad på dom? 7D är ju bara 2k i snitt dyrare så.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Segt med haveri!
    Ska bli kul att se innehållet i rullarna.

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Canon 60D eller 7D?
    När man läser Canons spec, så verkar dom rätt identiska med varandra förutom att 7D har 8bild/s och 19AF punkter. Men då har ju 60D en vassare skärm och ett mer användarvänligt gränssnitt.
    Någon som vet ifall det är en stor skillnad på dom? 7D är ju bara 2k i snitt dyrare så.
    7D ska ha vassare AF, bättre vädertätning och större hus. 60D har krympt jämfört med din. 60D har dock manuellt ljud till sin fördel.

Edit: Hittade lite humor, s.k. batterigrepp:

Eller polariod?
    Senast redigerat av Casal den 2011-01-02 klockan 01:02.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Segt med haveri!
    Ska bli kul att se innehållet i rullarna.

7D ska ha vassare AF, bättre vädertätning och större hus. 60D har krympt jämfört med din. 60D har dock manuellt ljud till sin fördel.
    Okej, såg även att 60D har ändrat utseende helt och hållet på "baksidan" ifrån 50D med. Men får väl åka in till den lokala foto butiken och klämma på dom båda. Men bättre att spara pengarna till en 7D då eller? Video funktionen är ju inte viktigast, men det är ju skoj att den kan spela in film när man väl vill ha de.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Okej, såg även att 60D har ändrat utseende helt och hållet på "baksidan" ifrån 50D med. Men får väl åka in till den lokala foto butiken och klämma på dom båda. Men bättre att spara pengarna till en 7D då eller? Video funktionen är ju inte viktigast, men det är ju skoj att den kan spela in film när man väl vill ha de.
    Om inte videofunktionen lockar, så förstår jag faktiskt inte varför du ska uppgradera?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Om inte videofunktionen lockar, så förstår jag faktiskt inte varför du ska uppgradera?
    jo klart video funktionen lockar men inte att ha extern mikrofon.

7d har dubbla bildprocessorer eller vad fan det kallas, och klarar eventuellt högre iso lite bättre på grund av det.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    jo klart video funktionen lockar men inte att ha extern mikrofon.
    Det handlar inte bara om extern mikrofon, det blir lätt störande sus utomhus när det blir tyst, det blåser onaturligt i träden. När något börjar låta försvinner det igen. När ljudet förstärks i vanliga tysta situationer så det kan börja brusa irriterande.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av kilmister Visa inlägg
    7d har dubbla bildprocessorer eller vad fan det kallas, och klarar eventuellt högre iso lite bättre på grund av det.
    Okej!

Det handlar inte bara om extern mikrofon, det blir lätt störande sus utomhus när det blir tyst, det blåser onaturligt i träden. När något börjar låta försvinner det igen. När ljudet förstärks i vanliga tysta situationer så det kan börja brusa irriterande.
    Okej, ska till foto affären på måndag och höra med dom Se om dom kan fixa ett bra pris till mig som vanligt dessutom Massa gratis prylar brukar de bli iaf

Segt med haveri!
    Ja, det är skitkasst. Idag lyckades jag dessutom tappa min Bessa så att det den sprack på ett ställe. Känner mig så jävla klantig, men det ger väl mig kanske en ursäkt att köpa en Leica M6.

...
    Varför vill du köpa ett nytt hus? Vad har du för objektiv?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Vill kunna spela in film. Går på en sådan linje i skolan som låter oss hålla på med mycket film och foto. Och de enda ja kan filma med nu är en iPhone. Sen så fundera jag på en 7D ifrån början, men då hade jag inte råd, de har jag nu.
    Jag har Canon 17-85, Sigma 75-300, Canon 50mm f/1.8.

Någon som vet en tut för att göra om vatten till eld?
    Senast redigerat av Hast den 2011-01-02 klockan 22:39.

Ja, det är skitkasst. Idag lyckades jag dessutom tappa min Bessa så att det den sprack på ett ställe. Känner mig så jävla klantig, men det ger väl mig kanske en ursäkt att köpa en Leica M6.

haha, klant, jag väntar på ett par härliga fönsterbilder och jag hoppas då innerligt att du har fotat lite människor, det hade iaf varit trevligt.

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    haha, klant, jag väntar på ett par härliga fönsterbilder och jag hoppas då innerligt att du har fotat lite människor, det hade iaf varit trevligt.
    Jag har fotat rätt så mycket människor. Det finns en del här.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Bessa? Segt igen i alla fall. Äh, köp M9!

Vill kunna spela in film. Går på en sådan linje i skolan som låter oss hålla på med mycket film och foto. Och de enda ja kan filma med nu är en iPhone. Sen så fundera jag på en 7D ifrån början, men då hade jag inte råd, de har jag nu.
    Jag har Canon 17-85, Sigma 75-300, Canon 50mm f/1.8.

Någon som vet en tut för att göra om vatten till eld?
    Byt ut de två första gluggarna snarast om du använder den typen.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Byt ut de två första gluggarna snarast om du använder den typen.
    Jo 70-300mm ska nog bytas ut under 2011, använder det aldrig så får se. Sen 17-85mm byts ut mot antingen en 15-85 eller 18-135 vid kamerabyte. Var nere till lokala fotoaffären och han sa priserna på 7D,
    endast hus: 13.500kr,
    hus + 18-135mm: 16.500kr
    hus + 15-85mm: 19.500kr

Sen när jag väl bestämmer mig blir det nog 500kr rabatt + minneskort.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jo 70-300mm ska nog bytas ut under 2011, använder det aldrig så får se. Sen 17-85mm byts ut mot antingen en 15-85 eller 18-135 vid kamerabyte. Var nere till lokala fotoaffären och han sa priserna på 7D,

Mnjaa, tycker du ska lägga till pengar för de där gluggarna är väl inte så mycket att hurra över egentligen. Spara lite till och köp L-optik, eller begagnat för samma peng.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Mnjaa, tycker du ska lägga till pengar för de där gluggarna är väl inte så mycket att hurra över egentligen. Spara lite till och köp L-optik, eller begagnat för samma peng.
    Nu har du tappat mig Hur mena du nu? Strunta i kamera och köpa fin optik? Eller bara köp hus och köpa bättre beg. optik?

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Nu byter ja ämne här rätt snabbt men jag har fått reda på nu att DU är Casal från förra forumet sure?
    Tycker du ska synas på träffarna i sommar och ta lite fina bilder med tanke på vinter filmen du gjorde med sendan var så jävla grymt fint gjord !
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Inte att du ska strunta i kamerabytet men köpa bättre optik, 18-200 och liknande är i regel inte några höjdaroptik.
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Nu byter ja ämne här rätt snabbt men jag har fått reda på nu att DU är Casal från förra forumet sure?
    Tycker du ska synas på träffarna i sommar och ta lite fina bilder med tanke på vinter filmen du gjorde med sendan var så jävla grymt fint gjord !
    Det här är en fototråd så ta och PMa han istället.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Inte att du ska strunta i kamerabytet men köpa bättre optik, 18-200 och liknande är i regel inte några höjdaroptik.
    Ne jag tänkte väl det. Nej jag har också tänkt att bara köpa huset av han och sedan köpa ett annat objektiv.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Nu har du tappat mig Hur mena du nu? Strunta i kamera och köpa fin optik? Eller bara köp hus och köpa bättre beg. optik?
    Typ, köp ingen optik alls med nytt hus, inte i paket (kit) i alla fall.

Några alternativ:

1. Köp bara hus.
    2. Köp bara optik om filmfunktionen inte lockar tillräckligt.
    3. Köp nytt fint hus och fin optik om pengarna är soppas, eller med begagnad fin optik.
    4. Spara mer och köp allt samtidigt senare.

Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Japp det stämmer.
    Tycker inte den filmen är så mycket att hänga i granen egentligen, går göra så mycket bättre. Bättre bilder kan jag fixa, även filmer beroende på om jag får något riktigt jobb snart.

Jag har fotat rätt så mycket människor. Det finns en del här.
    jag har också hört detta.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Typ, köp ingen optik alls med nytt hus, inte i paket (kit) i alla fall.

Några alternativ:

1. Köp bara hus.
    2. Köp bara optik om filmfunktionen inte lockar tillräckligt.
    3. Köp nytt fint hus och fin optik om pengarna är soppas, eller med begagnad fin optik.
    4. Spara mer och köp allt samtidigt senare.
    Blir nog så att ja köper huset utav han sen letar jag upp ett objektiv antingen beg. eller nytt.

Men tack för hjälpen iaf

woooooooooow säger jag bara ! ni är helt sjukt duktiga på fotografering !

Om en timme typ är de två första rullarna från Kina färdiga att skannas, kul.

Spendera ett par minuter på den här bloggen, fruktansvärt duktig fotograf; http://simonsawstreet.blogspot.com/

Om en timme typ är de två första rullarna från Kina färdiga att skannas, kul.

Spendera ett par minuter på den här bloggen, fruktansvärt duktig fotograf; http://simonsawstreet.blogspot.com/
    intressant blogg! jag tycker dock stinget försvann längre ned i bloggen, men han var duktig, ja.

två halvnya bilder ifrån en skjutning:
    http://farm6.static.flickr.com/5007/...78b6bf89_z.jpg
    http://farm6.static.flickr.com/5126/...e1eb45a5_z.jpg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in