Sidan 5 av 41 Första ... 3456715 ... Sista

Ämne: Fototråden

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Gillar att du har skaffat dig en tredje flickr
    So what?

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    So what?
    Klagar inte, var mer ett konstaterande. Fan vad dryg du lät.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    http://www.flickr.com/photos/andreasdahlphoto/

Kommer fler bilder snart, håll utkik pojkar.
    Gillar dessa Dahl!

Klagar inte, var mer ett konstaterande. Fan vad dryg du lät.
    För mig lät det som om du skulle dryga, som om det var "fel" att ha tre flickr-acc? Jag har(hade) alla tre till olika ändamål, en till skräp, en som min primära, som nu jag inte lägger upp några fler bilder på - eftersom jag vill kunna spara alla gamla bilder, som försvinner, om jag inte köper deras premium-skit.

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Gillar dessa Dahl!
    Kul att höra!

Ta en titt på flickr´n, 2 till nya blombilder http://www.flickr.com/photos/alm_j/
    F.d. Almsarn

Bjussar på ett par bilder från årets upplaga utav Bugrun, enjoy...

Fjärde bilden...wow!
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Vidvinkel!

Reg.datum
    May 2010
    Är sugen på en nya kamera nu, min nuvarande är Nikon d40,
    kan ni ge några förslag på några? det ska vara nikon och lägger max 9000kr
    Tack för svar (:

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Samsung Pro815?

Edit; Alltså, är den bra?
    Jag har en sån ligger..
    Nej, inte särskilt.

Citat Ursprungligen postat av Borg_ Visa inlägg
    Tack för svar (:
    D90.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Men den är inte helt kass?
    Det beror väl på vad man klassar som kass. Jag tycker att alla sk. superzoomar är väldigt tråkiga. Kolla bilder här: http://www.flickr.com/search/?q=Sams...815&ss=1&s=rec

Reg.datum
    May 2010

D90.
    Aa, jag har också kollat på den,
    någon här på forumet som använder sig av den ? och vad tycker ni om den ? (:

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Fick en gammal systemkamra gratis förra året och funderar ifall det är något som går o sälja?

kamran heter Minolta XD7 och de finns 3 st objektiv och en lamp grej sen en hel låda full med olika andra kamra grejer. är detta något som man skulle kunna få något för?
    Klart det går att sälja, men du kommer nog inte att få så mycket för det. Lägg ut det på blocket för en femhundring och se om någon nappar. Värt att tillägga är att det där faktiskt bara är två objektiv. Det som står i mitten är en teleconverter.

Liknande paket som såldes på Tradera för ett tag sedan,

http://www.tradera.com/Kamera-Minolt...1408_112483721

Edit: Heh,

Senast redigerat av Joha den 2010-06-18 klockan 18:18.

Kan det finnas nå värde i denna kamera? det är en Canon EOS 1000F N.

http://img689.imageshack.us/img689/1466/dsc06264o.jpg

Reg.datum
    May 2010
    Är Tamron SP AF 2,8/90mm macro något att ha ?

Har för mig att Sigmas motsvarighet är bättre.

Reg.datum
    May 2010
    okok, för det var en som sålde d90 och det objektivet och AF-S 18-105/3,5-5,6G ED DX VR för 9000kr.

Det är väll ett bra pris?

okok, för det var en som sålde d90 och det objektivet och AF-S 18-105/3,5-5,6G ED DX VR för 9000kr.

Det är väll ett bra pris?
    Det låter väldigt bra, men har ingen koll på vad D90 står i pris. Jämför priser på Blocket.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    [IMG]http://farm5.static.flickr.com/4045/4708658455_82f1b07404.jpg[/IM]

Ta en titt på flickr´n, 2 till nya blombilder http://www.flickr.com/photos/alm_j/
    Lite onödigt med plats i överkant på dina bilder, lite av ett återkommande problem som du behöver arbeta på. Men återgivningen är jättefin på bilden här i tråden!

Citat Ursprungligen postat av maxdalax Visa inlägg
    Danke schöön! Nu när cashen rullar in som de ska får jag väl helt enkelt ta tag i det och köpa ett. Vad heter det med inbyggd autofokus-motor? Är det Nikon Nikkor AF-S DX 35/1,8 G?

Okej, då blir det antagligen en sådan!

I och med att min pappa äger ett fastighetsföretag så tänkte jag att jag kanske kunde lära mig fota lite mäklarbilder åt honom och på så vis tjäna lite cash (svart?). Men då skulle jag antagligen behöva lite nya grejer till kameran. Så vad tycker ni jag ska välja?
    -Ett vidvinkelobjektiv
    -En bra blixt
    -Ett stadigt stativ

Det ska passa en D5000 .
    Inbyggd motor i den 35:an ja.

Blixt tror jag aldrig kan användas i mäklarsammanhang, man vill ha naturligt ljus. Vidvinkel och stativ är vad som behövs. Har du stativ nu?

Tack för svar (:
    Du funderar inte på behärska din nuvarande innan?

Jodå! Autofokusen är väl inte den behagligaste kanske, men optiskt sett är den väldigt bra till priset.

På vilka områden? Sigmas verkar vara nämnvärt oskarpare.

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    har hört att på vissa makro objektiv kan bländarvärdet gå upp till hela 5.6 om man närmar sig objektivets närgräns! vet inte hur det är med dessa modeller men det kanske är värt att kolla upp de innan!

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Lite bilder ska vi allt få in på denna sidan också.
    Slänger upp lite bilder som jag tog för en knapp månad sedan, det var länge sedan jag höll i kameran. Sista året på gymnasiet ger ingen tid åt något fotande, men nu börjar det bli bättre.

I alla fall, mitt bland alla tentor fick jag uppdraget att ta lite portträtt utomhus och skatebilder, inget av det hade jag tidigare gjort. Här är 7 av de dryga 20 som levererades:

Sorry för något stor storlek.

Jag gillar första och femte bilden, dock känns åkaren en aning matt, annars var det en bra vinkel. Skate-bilder på platt mark, är enligt mig, ofta inte en hitt, om du nu inte får till det med miljön, dvs. ned för en trappa eller liknande. Men att bara lira en basic kickflip på barmark, mjah. Du verkar dessutom få till blixtljuset, hur många blixtar har du att jobba med?

Jag gillar första och femte bilden, dock känns åkaren en aning matt, annars var det en bra vinkel. Skate-bilder på platt mark, är enligt mig, ofta inte en hitt, om du nu inte får till det med miljön, dvs. ned för en trappa eller liknande. Men att bara lira en basic kickflip på barmark, mjah. Du verkar dessutom få till blixtljuset, hur många blixtar har du att jobba med?

Håller med om vad du säger! Kan, med relativ säkerhet, säga att han har två stycken 580EX.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

[img]http://farm5.static.flickr.com/4058/4713080848_d47ac8a993.jpg[/im]
    Tack!
    Miljön var inte sådär jätteplanerad direkt, vi ställde upp det han satt på i första bilden som han skulle glida på två hjul hela vägen och lyckas knäppa där. Blev la sådär, återgivningen blev inte så kul kanske:

Kanske använt lite mycket fill light, lite mer rutin och kritik hjälper väl för att alltid få till återgivningen varje gång. Kontrasten är väl inte så bra i 400D-kitgluggen heller. Tror den första är tagen med 50:it, kom inte överens med det i övrigt.

Stadsmiljö är ju mycket bättre, tänkte på det hela tiden att det skulle vara både snyggare och roligare att arbeta med.

Håller med om vad du säger! Kan, med relativ säkerhet, säga att han har två stycken 580EX.
    Stämmer fint det ihop med din gamla Elinchrom skyport.
    Första bilden är dock blixtfri, men en homemade reflexskärm med aluminiumfolie på en meter riktad från marken och upp från vänster.

I övrigt är nog alla utom den sista: en av blixtarna i en softbox upp till höger och den andra till vänster utan diffusering på 3 meters avstånd, runt 1,1 meter upp från marken. På den sista är det ombytta roller bara.

Citat Ursprungligen postat av maxdalax Visa inlägg
    Nepp, men jag tar gärna emot tips på något stativ för en amatörfotograf som mig. Så billigt som möjligt, men som inte välter eller går sönder i minsta lilla vind. Kanske runt femhundringen?
    Lägg på till tusenlappen så slipper du byta ut det. Kika på Manfrotto och Velbon.
    Senast redigerat av Casal den 2010-06-19 klockan 14:36.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in