Sidan 10 av 41 Första ... 8910111220 ... Sista

Ämne: Fototråden

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Jag är faktiskt rätt säker på att jag har SR44-batterier i min OM10, vart har du läst annat?
    Jag menade förstås SR44... http://www.scandinavianphoto.se/prod...px?iid=1558758 Dessa borde väl fungera?

Köpte precis en Nikon D300.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Inte 300s?

Fick du nått objektiv med?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Inte 300s?

Fick du nått objektiv med?
    Nej, jag ansåg att inte D300s hade något att erbjuda mig utöver vad D300 hade. Den enda egentliga skillnaden är filmfunktionen.

Haha, den där filmen är faktiskt riktigt trevlig. Sett den förut och jag är faktiskt imponerad, men jag tycker folk ska sluta tjafsa om megapixlar hit eller dit, 3Gs har väl 2-3 och får till såna där bilder med lite ljus.
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Vad hände med D3s?

Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Vad hände med D3s?
    Det var bara trolleri rakt igenom!

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Det var bara trolleri rakt igenom!
    Du vet Jesper han är en såndär Uppmärksamhets-**** Gör allt för att få uppmärksamhet <3.
    www.Earpill.com - addictive music

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Daniel | Dc3R Visa inlägg
    [IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/_MG_2409-r.jpg[/IM]

[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/_MG_2361-r.jpg[/IM]

[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-_MG_2279-r.jpg[/IM]
    Lite rakare och mer genomtänkt komposition kunde varit att föredra på första.

Andra, vet inte om det förmedlar direkt något.

Tredje, lätta på mättnaden massor så blir det bättre, testa även tona i någon färg lite.

Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    [IMG]http://img337.imageshack.us/img337/365/45290548.jpg[/IM]

Plåtade ngr sugrör för ett tag sedan, blev ganska bra tkr jag. Vad tycker ni?
    Kompositionen kan nog finslipas lite, kameran lite mer till vänster. Sedan är ljuset lite väl hårt.

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Förövrigt ligger en sprojlans, mysig 5D med sitt 24-105/4L bredvid mig. )
    Härligt!

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Två nya bilder, woaaalaaa:

[img]http://farm5.static.flickr.com/4097/4805390276_ec94e233f8_z.jpg[/im]

[img]http://farm5.static.flickr.com/4134/4804750527_550a163de3_z.jpg[/im]
    Gillar dessa!

Genomtänkt med dagsljus för håret på första, få håret snyggt är du duktig på.

Med håller med om att det var lite mycket luft där uppe på den andra, det blev lite trångt för brösten i nedre kant.
    Lite mer plats till vänster kanske hade varit bra med.

Men återgivningen och ljuset är riktigt trevligt på båda!

Gillar tvåan Dahl, men kanske lite mycket luft i överkant.

---

Är en gearfag för ett tag och visar upp alla mina kameror,

[img]http://i29.tinypic.com/2qn7f40.jpg[/im]

...samt en bild med de tre jag använder mest just nu.

[img]http://i30.tinypic.com/29xzwp3.jpg[/im]
    Haha, ja det märks ju att du gillar analogt.

Citat Ursprungligen postat av Daniel | Dc3R Visa inlägg
    [IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/_MG_2828.jpg[/IM]
    Kapa inte detaljer, hela pionner-märket hade bättre varit med helt, finns något svart i överkant också som är kapat.

Hehe, den har jag sett för några dagar sedan, grymt skön och inspirerande film!

Testade även på detta som jag nyss lärde mig.

Senast redigerat av Buddha den 2010-07-21 klockan 21:38.
    Steve Jobs

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    var sugen på att lirka ihop något i photoshop för det var ett tag sen. tänkte mig en bild med titeln "ladda upp batterierna".

ganska hastigt gjort men något att ha?

Nej, jag ansåg att inte D300s hade något att erbjuda mig utöver vad D300 hade. Den enda egentliga skillnaden är filmfunktionen.

Haha, den där filmen är faktiskt riktigt trevlig. Sett den förut och jag är faktiskt imponerad, men jag tycker folk ska sluta tjafsa om megapixlar hit eller dit, 3Gs har väl 2-3 och får till såna där bilder med lite ljus.
    Det var ju dock inte lite ljus han använde sig av Där va en som skrev att de hade varit bättre om de använt mindre av alla dyra ljusprylar på FS, och jag håller med han/hon.
    Men visst, den visade iaf att man inte behöver ha den bästa kameran =)
    F.d. Almsarn

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Det var ju dock inte lite ljus han använde sig av Där va en som skrev att de hade varit bättre om de använt mindre av alla dyra ljusprylar på FS, och jag håller med han/hon.
    Men visst, den visade iaf att man inte behöver ha den bästa kameran =)
    Det förstår jag också, men man behöver fortfarande inte den bäst bästa kameran för att få bra bilder. Folk som köper en sjukt fin kamera men inte kan fota ska inte förvänta sig några bra bilder för det menar jag på ett ungefär.

Det förstår jag också, men man behöver fortfarande inte den bäst bästa kameran för att få bra bilder. Folk som köper en sjukt fin kamera men inte kan fota ska inte förvänta sig några bra bilder för det menar jag på ett ungefär.
    Så rätt, jag blev väldigt förvånad över hur bra bilderna blev
    F.d. Almsarn

Köpte en kamera på loppis idag för femtio av rikets daler. En Franka Solida Jr var det, får se om jag använder den eller gör om den till en pinhole-kamera.

Köpte en kamera på loppis idag för femtio av rikets daler. En Franka Solida Jr var det, får se om jag använder den eller gör om den till en pinhole-kamera.
    Gullig, men bilderna var inte så märkvärdiga. Gör en pinehole av din, skulle vara fräsigt.

Gullig, men bilderna var inte så märkvärdiga. Gör en pinehole av din, skulle vara fräsigt.
    Kanske, men gamla objektiv med ocoatade (skön försvenskning) linser är ganska så charmiga.

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Så rätt, jag blev väldigt förvånad över hur bra bilderna blev
    Dock så har de ju använt en snubbe som gjort bilderna bättre i datorn med.

Så egentligen är det ju inte så coolt ändå
    Steve Jobs

N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    En bild från Folkrace Festivalen i Motala som var nu i veckan

Senast redigerat av N.Lovet den 2010-07-26 klockan 23:24.

? direkt ur kameran, tyckte den blev småcool

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hur mycket skulle man kunna sälja en Nikon d70s för, med tillhörande 18-70 optik och låda med manual?

Vad tror skulle vara en bra kamera att köpa efter? Kom med förslag!
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Hur mycket skulle man kunna sälja en Nikon d70s för, med tillhörande 18-70 optik och låda med manual?

Vad tror skulle vara en bra kamera att köpa efter? Kom med förslag!
    Pentax K-x!

Pentax K-x!
    Utmärkt kamera för dom pengarna, nästan 1000 spänn billigare än motparten. Riktigt fin kamera, enda tänkbara minuset som alla nämner är att fokuspunkterna är osynliga.

Min D300 kommer nog imorgon, och tur är det för jag ska åka till Stockholm imorgon. Måste ha den då!

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    [IM]http://img291.imageshack.us/img291/1646/dsc0684d.jpg[/IMG]
    ? direkt ur kameran, tyckte den blev småcool
    Motljus, nja.

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har börjat filma en hel del på senaste tiden. Är Canon 550D ett prisvärt köp?
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Har börjat filma en hel del på senaste tiden. Är Canon 550D ett prisvärt köp?
    Ja. DSLR's krossar kameror gjorda för enbart rörlig bild i prisvärdhet.

Funderar på att köpa en kamera nu när jag äntligen har lite pengar över! Tips på nån kul kamera man kan fota motorsport med för runt 3k? Beg. funkar

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Funderar på att köpa en kamera nu när jag äntligen har lite pengar över! Tips på nån kul kamera man kan fota motorsport med för runt 3k? Beg. funkar
    Canon G9.

Fin bild det där sogat, gillar att det bara är en av personerna du fick kontakt med. Behaglig färgton också.

Sitter och småredigerar lite nyskannade bilder, dyker nog upp något sedan. Har dessutom tre rullar till som ska soppas, så det kanske blir ännu mer senare.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in