Sidan 12 av 41 Första ... 2101112131422 ... Sista

Ämne: Fototråden

Tack Jesper, jag gick fram och frågade, båda gångerna, hade en längre konversation med den äldre herren i rött/rosa/lila-skjorta, om diverse samhällsfrågor och berättelser.

Jag är faktiskt sugen på ditt 70-200, Jonathan, men jag är fortfarande tveksam hur den presterar i mörka förhållanden.. :/

Citat Ursprungligen postat av *** Visa inlägg
    Tack Jesper, jag gick fram och frågade, båda gångerna, hade en längre konversation med den äldre herren i rött/rosa/lila-skjorta, om diverse samhällsfrågor och berättelser.

Jag är faktiskt sugen på ditt 70-200, Jonathan, men jag är fortfarande tveksam hur den presterar i mörka förhållanden.. :/
    Med din 5D går det nog helt OK. Annars kan du sälja det och få samma pengar, optik tappar ju inte direkt i värde.

Haha, klart du säger det, inte lagom partiskt. ;D
    Nejmen, ska testa den i butik först, samt en annan version.

Polarn glömde sin nästan nya Canon eos 1000D här och verkar inte så sugen på att hämta den så jag passade på att låna den
    2a gången jag fotar med en riktig kamera och inställningarna har jag ingen aning om... Men kul äre!

Samtliga bilder är orörda, förutom den på fönstret.

Sista bilden blev kvaliten kass på men annars gillar jag den riktigt mycket! Feedback?

Den senaste.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    sogat: fin bild! specielt molnen!

en bild från en nationalpark i kroatien:

har en heldel bilder från prag och olika ställen i kroatien på lager, ska bara orka redigera..

30 rullar film och kemi för 100 rullar färgfilm beställt. Känns bra för mig, men inte för plånboken.

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg

Volvo Supra?

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jag neutraliserar(ibland förstärker och ändrar) färgerna, samt kontraster i windows live photomanager(?), haha. Någon skit som man fick med datorn. Så jag kan väl inte säga att jag inte redigerar bilderna(inte för att det går att göra så mycket..), men redigeringen är inte i den grad att bilderna förlorar sitt grunursprung(oftast).
    Inte för jag kollat vad det programmet kan, men detta låter spännande. Tror faktiskt att du kommer lära ut mer än vad du får lära dig på skolan i USA. Inte många som kan se på ljus och ta vara på det på rätt sätt.

[img]http://farm5.static.flickr.com/4101/4870116938_8b5e3bdbcf_z.jpg[/im]

[img]http://farm5.static.flickr.com/4117/4870124580_142e36407b_z.jpg[/im]
    Lite mindre luft i överkant på första hade varit bra, annars intressanta, bra återgivning!

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Polarn glömde sin nästan nya Canon eos 1000D här och verkar inte så sugen på att hämta den så jag passade på att låna den
    2a gången jag fotar med en riktig kamera och inställningarna har jag ingen aning om... Men kul äre!

Samtliga bilder är orörda, förutom den på fönstret.
    [IMG]http://img806.imageshack.us/img806/7595/img0383mod.jpg[/IM]
    [IMG]http://img33.imageshack.us/img33/317/img0386im.jpg[/IM]
    [IM]http://img830.imageshack.us/img830/2433/img0368e.jpg[/IMG]
    [IM]http://img707.imageshack.us/img707/4698/img0377zh.jpg[/IMG]
    [IM]http://img196.imageshack.us/img196/9871/img0317prd.jpg[/IMG]

Sista bilden blev kvaliten kass på men annars gillar jag den riktigt mycket! Feedback?
    Kika lite på andras bilder och inspirera dig. Skaffa gärna en egen kamera och lek med.

Överredigerad - utbränd himmel, övermättad, för mycket kontrast.

Tycker du kunde sparat in på vattnet och gett plats för mer moln, annars behaglig.

Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    sogat: fin bild! specielt molnen!

en bild från en nationalpark i kroatien:
    [IMG]http://i37.tinypic.com/33wy712.jpg[/IM]

har en heldel bilder från prag och olika ställen i kroatien på lager, ska bara orka redigera..
    Denna tilltalar mig, trots formatet känns skumt, lite mer plats nedåt hade jag gärna haft. Det kan ju vara ett panorama, så det kan ju vara därför.
    Gillar speciellt grenarna i vattnet.

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    30 rullar film och kemi för 100 rullar färgfilm beställt. Känns bra för mig, men inte för plånboken.
    Hehe, och du klagade på att digital utrustning var dyrt nyss.

Molle: Tycker bruset inte gjorde sig alls bra på de sista, satsa på lite naturligare återgivning.

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Inte för jag kollat vad det programmet kan, men detta låter spännande. Tror faktiskt att du kommer lära ut mer än vad du får lära dig på skolan i USA. Inte många som kan se på ljus och ta vara på det på rätt sätt.

Lite mindre luft i överkant på första hade varit bra, annars intressanta, bra återgivning!
    Kul att höra, om du nu inte är sarkastisk.
    Tack så mycket!

Mobilkamera.. så inget gnäll

Råneå älv, solnedgång

vill inte ha kritik eller dyligt, vill bara dela med mig av en bild.
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-08-16 klockan 17:38.

Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    Volvo Supra?
    Nej nej, var reklam för volvo lastbilar därborta

HHR- jag vet jag vet ja råkade i mistag göra ngt fel i photoshop så sa en polare att det liknade hdr, hahah. nää me nden e inte seriöst redigerad på något punkt

Varför du lägger upp en bild, om du nu inte vill ha kritik, är en bra fråga, M.Larsson.

Varför du lägger upp en bild, om du nu inte vill ha kritik, är en bra fråga, M.Larsson.
    det är väl inte förbjudet?

eller? inget måste tycker jag, kanske bara vill lägga upp för att visa eller dyligt

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Sen är det väll skillnad på kritik och gnäll? Eller?

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Sen är det väll skillnad på kritik och gnäll? Eller?
    Tvetydligt.

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Tycker du kunde sparat in på vattnet och gett plats för mer moln, annars behaglig.
    Tack Casal, ska tänka på det tills nästa gång jag tar tillfället i akt.
    Tack så mycket!
    Så du ska alltså flytta till U.S.A eller fick jag allt om bakfoten nu?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Tack Casal, ska tänka på det tills nästa gång jag tar tillfället i akt.

Så du ska alltså flytta till U.S.A eller fick jag allt om bakfoten nu?
    Du har så rätt.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tack så mycket!
    Nej, jag var inte sarkastisk.

Du har så rätt.
    När bär det av?

Det bär av till just Usa inom sex månader, innan dess kommer andra destinationer besökas. Island, Prag, Gaza och till slut USA - där jag stannar minimum i ett år.

Fick en del utrustning av minmorfar som bestämmt sig för att lägga fotograferandet på hyllan. En Konica-kamera och ett antal objektiv. Då jag tycker det är bättre (lättare) att fotografera digitalt så hade jag gärna velat kunna använda om inte alla objektiven, något till min Nikon D3000. Jag provade att ha dem på kamerahuset (Nikonen) och alla verkade passa, det vill säga, sitta fast bra osv. Men när jag sedan satte igång kameran så stod det "Inget objektiv är monterat"

Någon som vet ifall det går att göra något åt detta, till exempel köpa någon adapter om det nu skulle finnas? Tacksam för svar.

Edit: Tänkte ladda upp bilder på grejerna, men kommer inte in på någon annan sida än moppenet just nu...

Edit2: Nu funkade det visst.

Senast redigerat av Molle den 2010-08-19 klockan 15:58.

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    http://www.kaffebrus.com/adapters-g45.html
    där finns de några adapters men hinner inte kolla om de finns någon du söker just nu.

Nej, det finns inte på Kaffebrus med på eBay finns det garanterat. Men sedan spelar det ju ingen roll om det står om det är ett objektiv anslutet eller ej, du kan ju fortfarande fotografera. Bländaren ställer du på objektivet.

Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    http://www.kaffebrus.com/adapters-g45.html
    där finns de några adapters men hinner inte kolla om de finns någon du söker just nu.
    Nej, det finns inte på Kaffebrus med på eBay finns det garanterat. Men sedan spelar det ju ingen roll om det står om det är ett objektiv anslutet eller ej, du kan ju fortfarande fotografera. Bländaren ställer du på objektivet.
    Tackar båda två.

Har testat att ha kameran på manuell och då funkar det mycket riktigt, men däremot har jag inte hittat något om att ställa in bländare på objektivet, den står på "--" i kameran... Behöver ha sjuka slutartider då, något som jag gärna undvikit.
    Var gör jag det JoHa?

Det är en ring längst in på objektivet som du kan vrida på. Innanför fokusringen. Som på den här Nikkor-gluggen:

Det är en ring längst in på objektivet som du kan vrida på. Innanför fokusringen. Som på den här Nikkor-gluggen:

Aha, nu fattar jag. Tack så mycket för hjälpen!

Btw, ett av objektiven, 500mm, hade f=8 som lägst, får vänta på lite soligare väder...

Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Aha, nu fattar jag. Tack så mycket för hjälpen!

Btw, ett av objektiven, 500mm, hade f=8 som lägst, får vänta på lite soligare väder...
    Gissar att det är ett spegelobjektiv. Vad heter det?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in