1. #1

    vågar jag lita på min vev?

    tjaa, såg igår när jag snurrade på veven med ett ramlager i blocket då såg jag att veven var obalanserad, gängan längst upp vobblade säkert runt 1mm men har en som kan balansera den åt mig, men till frågan, vågar jag lita på den veven efter balansering? kan den bli känsligare?, vill vara säker på att det håller,

    Tack.

  2. #2

  3. #3
    har den funderingen, men den är hyffsat fin annars, det är en doppler endurance, men funderar på det
    hittat vevar som håller för varvtalet för bra pris.

  4. #4
    Lagret har ett visst axial och radialspel. Inget konstigt alls att den inte går rakt när den sitter i ett lager. Dessutom kan du inte balanserad vevpartiet, det som går att påverka är balansfaktor och rakhet. Sätt vevpartiet i en riktig riktbänk och mät upp det, rikta om det krävs.
    Du kan inte mäta rakheten med veven i blocket, och absolut inte med ögonmått.

    Gör om gör rätt!

  5. #5

  6. #6
    ajuste rikta var det hehe, får vell lämna in den så den får riktas, Tack för svar.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av nyxer Visa inlägg
    ajuste rikta var det hehe, får vell lämna in den så den får riktas, Tack för svar.
    Åk ner till Saphara Mek i Karlskoga och se om han har lust att rikta den.. Brukar gå på nån hundring..

  8. #8
    Som sagt, har du pengar så skulle jag köpa en ny
    Men det skulle vara bra om du skrev din setup, har du orgcylle och allt är det ju hur lugnt som helst, men om den är hyper är det lite annat
    My way - The way

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in