Yamaha DT50x -08 , nybörjare.

Är helt ny inom moppevärlden, har ju kört osv men aldrig ägt en egen.
    Men nu har jag en Yamaha DT50x -08 som jag vill ha lite tips på vad jag ska köpa till den
    för att den ska gå bättre/snabbare.

Får dock inte byta cylinder.
    Gärna tips på vart man kan köpa kåpor också

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    I avgasröret finns det åtminstone strypningar som ska bort, kolla denna tråd och leta upp din! http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ivet-utav-Koop
    Tycker inte du ska köpa nya kåpor.. lacka dem i nån fin färgcombo istället!

KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    kåpor får du köpa på lelles eller yamaha center, dock väldigt dyrtmen drar du pluggen så går deen ganska bra omjag får säga det själv, men den kommer inte gå nå fort om du inte tar bort strypningen i cdin

Citat Ursprungligen postat av jog-r big style Visa inlägg
    kåpor får du köpa på lelles eller yamaha center, dock väldigt dyrtmen drar du pluggen så går deen ganska bra omjag får säga det själv, men den kommer inte gå nå fort om du inte tar bort strypningen i cdin
    Har 08an också moric cdin då? Annars som sötnosen ovanför säger, dra pluggen å på med annat drev
    Om 08an också har moric cdi så borde du byta den, den stryper så inåt helvete!

KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Har 08an också moric cdin då? Annars som sötnosen ovanför säger, dra pluggen å på med annat drev
    borde den väll ha? dom lär ju inte bara ha det på 07?

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Det är väl inte moric på 08an?

Citat Ursprungligen postat av jog-r big style Visa inlägg
    borde den väll ha? dom lär ju inte bara ha det på 07?
    Aah, står väl på TS 07 och framåt har jag för mig
    EDIT: http://www.twostroke.se/product.asp?product=19634
    OBS! Denna CDI passar endast till Ducatis tändsystem.
    Passar ej mopedemodeller efter 2007 med nya tändsystemet från Dellorto
    Sebbe, din har väl moric?

KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    så står det på ts iaf

KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    så står det på ts iaf

Tack för tipsen Ska dra pluggen och byta drev, ska nog lämna in den på lackning med någon snygg färgcombo som davzz sa också
    Känner också en snubbe som klär om motorcyklar och allt möjligt så ska fixa sadeln helt svart utan något yamaha märke på.

Tror att det är moric på 08an, såg iallafall en video när en snubbe borrade i den på en 08a.

Hey , har en dt50sm 09 och jag har satt på ett metrakit trower på min (överliggande) jag ska också byta CDI boxen för den heter Moric. och så måste jag byta munstyckte så jag får bottendraget undrar dock vilket munstycke jag behöver ngn som vill hjälpa mig??
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Ompe Visa inlägg
    Hey , har en dt50sm 09 och jag har satt på ett metrakit trower på min (överliggande) jag ska också byta CDI boxen för den heter Moric. och så måste jag byta munstyckte så jag får bottendraget undrar dock vilket munstycke jag behöver ngn som vill hjälpa mig??
    det finns ingen ostrypt cdi till dem med moric cdi, isf tror jag du måste byta hela el systemet.

Mvh sebastian.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Jeppesu Visa inlägg
    Tack för tipsen Ska dra pluggen och byta drev, ska nog lämna in den på lackning med någon snygg färgcombo som davzz sa också
    Känner också en snubbe som klär om motorcyklar och allt möjligt så ska fixa sadeln helt svart utan något yamaha märke på.

Tror att det är moric på 08an, såg iallafall en video när en snubbe borrade i den på en 08a.
    om de är moric cdi på den så kan du borra i "O":et på moric med 5mm borr tror jag de va sen får du täta hålet med silikon eller nått så de inte kommer in vatten i cdin.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in