Tändstift till Polini Sport

tja, ska det vara ett kortgängat eller långgängat tändstift till Polini Sport 70cc? (AC Minarelli)
    Vilket tändstift ska jag köra på?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

BR8HS (kortgängat)

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Sportpro är det ES, Långgängat
    Bullshit. Det är HS-gänga.

Det är mer eller mindre alltid HS-gänga till AC-cylindrar och ES-gänga till LC-cylindrar.

För övrigt räcker BR8HS till normaltrimmade mopeder. Behöver du byta vev och så vidare för att använda cylindern så gå upp till BR9HS.

Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    så HS är till lufkylda och ES till vatten ? lite trögsåhärsent

ont: är säker på hs o es o sånt
    Ja, mer eller mindre. Har aldrig sett en AC med ES och en LC med HS.

Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Ja, mer eller mindre. Har aldrig sett en AC med ES och en LC med HS.
    Alla original och de flesta sportcyllarna (malossi, motoforce och airsal) har kortgängat på lc. Dessa cylindrar har suttit på aerox.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Alla original och de flesta sportcyllarna (malossi, motoforce och airsal) har kortgängat på lc. Dessa cylindrar har suttit på aerox.
    Har aldrig varit i kontakt med Minarelli LC så kan inte svara för det.

EN sista fråga bara för jag fick inget riktigt svar, Vad ska man ha för tändstift till Stage6 sportpro luftkyld. Vetatt det ska vara HS men inte vilken nr (kallare eller varmare)
    BR8HS ska duga fint.

men vafan på http://www.twostroke.se/product.asp?product=7784 står det "10. Använd ett tändstift med 8-klassad värmeskala". Då ska man ha BR8HS till midrace, då måste man ha en mindre värmeskala på sport cyllarna ??
    Citera för svar... seriöst.

"10. Använd ett tändstift med 8-klassad värmeskala.", det beror på hur pass vass cylindern är helt enkelt. BR7HS använder man till original eller originalliknande cylindrar. BR8HS ska man ha till sport eller relativt tama cylindrar. Lite inte på allt som står på försäljningssidor. Använd BR8HS till Pro Sport. Du kan ju testa med en 9HS stift också.. det kostar bara 50 kronor trots allt, tror inte du märker någon skillnad alls.

nu när jag kom o tänka på det så tror jag att jag kör med 7 i värmeskala, ska kolla när jag kommer hem, blir det nån märkvärdig skillnad om jag byter tändstift till 8? Kör polini sport 70cc, rör etc
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    nu när jag kom o tänka på det så tror jag att jag kör med 7 i värmeskala, ska kolla när jag kommer hem, blir det nån märkvärdig skillnad om jag byter tändstift till 8? Kör polini sport 70cc, rör etc
    Om det blir någon märkvärdig skillnad kan jag inte säga någonting om men du borde byta till 8HS ändå.

ok köpte ett BR8HS nu ida o provade med det till malossi, funkar finfint men det satt ett orgnial på o vet inte vad det är för värmeskala på det :S brukar det vara 7- ?
    mm, det brukar alltid vara ett 7HS stift som original.

Hur fan kommer det sig efter att ha läst igenom den här tråden att när jag kollar i min manual så står det att jag ska ha BR9HS. Jag har en yamaha slider 07.
    Alla andra har BR8 lr BR7HS. :S

ingen anning men jag har neos med br8hs
    Neos ska ha BR7HS som original.

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Rätta mig om jag har fel, men valet angåeénde tändstiftet beror också på hur man kör. Kör man lungt/låga varv kan man köra på en lägre siffra och nötar man på högra varvtal kan man köra på en högre siffra.
    Stämmer bra, för har du en högre värme på cylindern och mer varv så behövs det varmare stift!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Jag läste nånstans att tex BR9HS är kallare än BR8HS. Asså att ju högre siffra man har ju kallare är stiftet. Men är det inte tvärt om ?
    Någon som är säker kan la svara tack

Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Jag läste nånstans att tex BR9HS är kallare än BR8HS. Asså att ju högre siffra man har ju kallare är stiftet. Men är det inte tvärt om ?
    Någon som är säker kan la svara tack
    Högre siffra = kallare.

.. och i normalfallet så borde BR8HS vara den gyllene medelvägen då man inte alltid ligger och steker på full gas hela tiden.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in