1. #1

    drd pro sving + bakdämp --> xtreme

    Tjena! Ska köpa en ny sving till min derbi Xtreme 07.
    Så undrar ifall en DRD pro sving + bakdämp (gasdämpen) passar utan modd? Orkar inte med att det jävlas så jag måste borra/slipa upp osv..

    Samt är hålen i svingen för hjulaxeln 15mm tjocka? Så ett par derbi DRD ltd fälgar passar även dem utan modd
    Tack på förhand!

  2. #2
    Anars får jag väl ta och borra upp svingen jag har nu till 15mm? Fast hur ska jag köra med "kedjespännaren" då eftersom att det är lager i den?
    Eller så får jag lägga distanser på en 12mm axel så den blir 15?

  3. #3
    okej, men tror du det skulle funka att bara borra upp nuvarande svingen till 15mm? Eller är det enklare att lägga distanser på 12mm axeln? Vill helst inte köpa ny sving och dämp

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Klart det funkar, men du ska alltså ha på DRD fälgar på Senda originalsving om jag förstått det hela rätt? Är det inte bara lättare att byta hjullager om det nu är möjligt och köra med 12mm axeln?
    nej ska köra med ett par drd limited fälgar, hur sitter hjullagrena då? är dem inte lika stora på alla? och att navet är olika? Skrev jävligt konstigt nu, hoppas du fattar vad jag menar

  5. #5
    Ja det är rätt, men hur byter jag dem? Trodde det var navet som var en viss size sen var alla hjullager lika stora, tex om vi säger att navet på original fälgarna var 10mm, så var hjullagret 2 mm, och på LTD fälgarna navet 13mm och hjullagrena 2
    Så man kan alltså bara ta ett par större hjullager i LTD fälgarna?

  6. #6
    Ah men det går alltså att byta hjullager hursom helst? Så jag kan skaffa ett par bredare hjullager bara?

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    DU skaffa ett par hjullager som en 15mm axel går igenom....

  8. #8
    Nej ett par som en 12mm axel går igenom

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Nej ett par som en 12mm axel går igenom
    Just fan,tänkte lite fel nu...

  10. #10

  11. #11
    Nu har jag gjort en liten bild i paint för att det ska bli tydligt hur Sk0gis menar! Gjord snabbt som fan i paint så klaga inte!

    Det föreställer alltså ett sånt hjullager som du ska byta till om du vill använda samma hjulaxlar som till xtreme-fälgarna!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in