1. #1

    Derbin orkar inte me 5-6ans växel

    Halloj. Är så att min derbi orkar inte med 5an och 6ans växel :S
    går som den ska på 1-4an, sen typ tvär dör den.

    Blev så efter jag bytte kolv. Vet ej varför!
    nån som vet?

    Setup: MK thrower, org fugge, 69munstycke, 14/53 drev ( gått me dem dreven förr)
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    för litet munstycke vare för mig på rrrxen. mer komp med ny kolv så större munstycke kan behövas
    Testat me de, även större förgasare
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Bytte du till en Derbi originalkolv eller billig kopia?
    kopia. Step two
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Kan vara så att du tappat komp då det inte är exakt samma diamter på kolvarna. Om det nu kan vara en bidragande faktor till att den inte orkar på 5 och 6 växel.
    Ahaa, okej, de känns som de inte borde vara dä :S Hade ja haft en till topplocks packning hade jag tagit av toppen och planat den typ 0,3mm eller nått
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur körde du in den?
    full gas direkt`?

    Varm körde några gånger å så!
    sen tog de lugnt typ 5min
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  7. #7

  8. #8
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Om du byt kolv och fått mera komp, så kan man vara tvungen att bestycka om! Men det ska in bidra till orkeslöshet!
    Prova bestycka om, sen låter 69 väldigt lite.
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    är kompet bra? alltså tar det stopp när du drar runt motorn?
    De är riktigt dåligt tycker jag :S Inte som de gör tex på en cross nej :S
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Om du byt kolv och fått mera komp, så kan man vara tvungen att bestycka om! Men det ska in bidra till orkeslöshet!
    Prova bestycka om, sen låter 69 väldigt lite.
    Fått mindre komp känns de som.
    Kommer inte ihog, men tror dä är 69. Derbi har inga stora! Behövs inte. Hade i 82, gick inte alls då
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  10. #10
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hm... Ta av cyllen, och kolla hur kolven mår! Sen har du rätt packningar ?
    Aha, det visste jag inte!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Hm... Ta av cyllen, och kolla hur kolven mår! Sen har du rätt packningar ?
    Aha, det visste jag inte!
    De skulle ja kunna göra. Köpte till derbi så ja :S Men ja tycker att topp lockspackningen är tjock
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    De skulle ja kunna göra. Köpte till derbi så ja :S Men ja tycker att topp lockspackningen är tjock
    dragit fast toppen riktigt då?
    vad köpte du för kolv? "step two", är det som B?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #13
    Jag hade 69 munstycke original i min derbi, sen när jag satt på metrakit thower så hade jag 80 munstycke i och då gick den utmärkt, körde med 14/53 drevning då och den varavde ur hur fint som helst på alla växlarna Så du måste garanterat gå upp i munstycke

  14. #14
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Har du kollat tändstiftet? Börja med det så kan du ju ha felet om det är vitt
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    dragit fast toppen riktigt då?
    vad köpte du för kolv? "step two", är det som B?
    Ja, för den läcker ju inte
    Jaa, de ska vara de sägs de
    Citat Ursprungligen postat av Lazer94 Visa inlägg
    Jag hade 69 munstycke original i min derbi, sen när jag satt på metrakit thower så hade jag 80 munstycke i och då gick den utmärkt, körde med 14/53 drevning då och den varavde ur hur fint som helst på alla växlarna Så du måste garanterat gå upp i munstycke
    Olika på varje moppe. Kanske är dags att renovera motor! för min har gått nästan 2000mil
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Har du kollat tändstiftet? Börja med det så kan du ju ha felet om det är vitt
    Jaaa, det är inte vitt. Ska ta och testa att ställa in den på lite andra sätt å så imorn!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  16. #16
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Ja, för den läcker ju inte
    Jaa, de ska vara de sägs de
    !
    jo men när o-ringen är väldigt tjock(så var det för mig)
    fick jag dra åt toppen lite extra för att toppen skulle komma ner riktigt, eftersom packningen är tjock tar det ju liksom emot när man drar åt så man vill tro att man dragit fast tillräckligt
    prova iallafall att dra åt lite hårdare, men inte för hårt. det där kan du
    skulle faktiskt tro det har med stift/bestyckning att göra. men du får testa
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in