1. #1

    update: effekt rör? hjälp :)

    Tjena har en derbi senda x-treme och hade tänkt köpa ett effekt rör men såg att alla rör kostar minst 1800 nytt någon som vet om de finns något rör runt 1300? om inte någons som säljer ett effekt rör lr vill byta sitt rör mott mina crossfälgar med pengar i mellan?

    tjena igen var ute och spraya avgasröret igår för de var lite rostigt så satte jag på de igen men glömde sätta i en gummislang som tydligen sitter i röret så går de ut en liten järn slang från röret var går den till svårt att förklara men kom på de igår att effekt rör har inga såna så hur blir de med den slangen sen ? va går den till och så?
    Namn:  1298115555438.jpg
Visningar: 137
Storlek:  35,0 KBNamn:  1298115570674.jpg
Visningar: 114
Storlek:  27,6 KB
    väldigt tacksam för svar

    en bild på moppen också
    Namn:  1297957375490.jpg
Visningar: 135
Storlek:  43,3 KB
    Senast redigerat av vinterkåpan den 2011-02-21 klockan 15:48.

  2. #2
    aah får göra de men hittar inga rör runt 1000 i göteborg typ :/

  3. #3
    aah får göra de

  4. #4
    Jag säljer ett metrakit thrower rör till derbi om du är intresserad, Även ett metrakit SP om det skulle vara intressant Båda rören är i fint skick.
    Hör av dig

  5. #5
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Kan få tk/mk rör för 500:- om de är slitna. Varför inte bara köpa ett rör långt bort och skicka det? :p
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  6. #6
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Köp ett skabb rör billigt och lacka det svart eller polera det och whips så är det istortsätt i nyskick!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  7. #7
    har ingen anning var frakten går på

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Den slangen går till en liten box som sitter under vänstra kylarvingen, tror att det är katalysatorn, den går sedan vidare till luftburken. Den uppfyller ingen egentlig funktion enligt mig och jag plockade bara av den från min Senda när jag köpte trimrör
    Finns en liknade på Rieju RRX, jag plockade bara av den när jag satte på effektrör...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Den slangen går till en liten box som sitter under vänstra kylarvingen, tror att det är katalysatorn, den går sedan vidare till luftburken. Den uppfyller ingen egentlig funktion enligt mig och jag plockade bara av den från min Senda när jag köpte trimrör
    läs på lite vad en katalysator är så upptäcker du nog att det inte stämmer

    kallas EGR ventil och gör att motorn får mindre bränsleförbrukning och renare avgaser.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  11. #11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in